728 x 90

خوزستان، تعطیلی ادارات به‌علت گرمای بالای ۵۰درجه، آتش‌سوزی غیزانیه و ۱۸نقطه دیگر در این استان

گرمای شدید در خوزستان - عکس از آرشیو
گرمای شدید در خوزستان - عکس از آرشیو

دمای هوا روز یکشنبه ۱۹خرداد۹۸ در آبادان و اهواز به ۴۹درجه رسید. از سوی دیگر استاندار رژیم در خوزستان اعلام کرد: ادارات و دستگاههای اجرایی سطح خوزستان روز چهارشنبه ۲۲خرداد به‌علت افزایش دما تعطیل هستند.

غلامرضا شریعتی گفت: انتظار می‌رود روز چهارشنبه ۲۲خرداد دمای هوا به بالای ۵۰درجه سانتیگراد برسد. به گزارش رسانه‌های حکومتی از روز سه‌شنبه، اغلب مناطق استان خوزستان از بعد ازظهر دمای هوا به ۵۰درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

آتش‌سوزی گسترده در جنگلهای اطراف اهواز

جنگل‌های غیزانیه، از توابع شهرستان اهواز دچار آتش‌سوزی گسترده‌یی شده و به‌گفته کارگزاران رژیم این آتش در حال پیشروی است. بخشی از جنگل‌های این بخش در اطراف روستای «ام الدیای» دچار آتش‌سوزی شده است و آتش در حال پیشروی است.

گرمای هوا موجب شده تا این منطقه با آتش‌سوزیهای پیاپی روبه‌رو شود. روز شنبه مدیر آبخیزداری رژیم در خوزستان گفت: ظرف روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ۱۸فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های ۶شهرستان این استان به‌وقوع پیوسته است.

منگشت تا روز گذشته در حال سوختن بود. از روز پنجشنبه ۱۶خرداد منطقه کوهستانی منگشت ایذه در سه مرحله دچار آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس رخ داده که اغلب گونه‌های گیاهی آن بلوط است و همچنین گونه‌های جانوری مانند خرس، پلنگ و سنجاب در این منطقه وجود دارند.

 

در چند روز گذشته آتش سوزیهای گسترده و متعدد در نقاط مختلف کشور بوقوع پیوست که عبارت بود از آتش‌سوزی در بهبهان، ایذه، اهواز، کهگیلویه و بویر احمد،‌ عسلویه و بانه‌سار جوانرود.

 

خسارت آتش‌سوزی به کشاورزان در نهاوند

مدیر منابع طبیعی رژیم در نهاوند اعتراف کرد بر اثر آتش‌سوزی که عصر روز جمعه ۱۷خرداد در روستاهای این شهرستان به‌وقوع پیوست، به ۳۰هکتار از کشتزارهای کشاورزان خسارت وارد کرد. وی گفت: در این آتش‌سوزی ۱۰هکتار از مراتع و کشتزار‌های محدوده روستای باروداب و حدود ۲۰هکتار از مراتع روستای قلعه ذرتی طعمه حریق شد.

 

۶۴ هکتار از مزارع استان ایلام در آتش سوخت

۴۳هکتار از مراتع طبیعی و ۲۱هکتار از مزارع گندم در نقاط مختلف استان ایلام روز ۱۸خرداد دچار حریق شد. معاون اجتماعی رژیم در استان ایلام، با اعلام این خبر گفت: «این آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف استان رخ داده است.

 همچنین شنبه شب ۱۸خرداد۹۸ بخشی از حرم حضرت معصومه در قم آتش گرفت.

به گفته کارگزاران رژیم آتش‌سوزی در محل دپوی مقواهای جانماز در قسمت جنب راهروی ورودی درب اتابکی رخ داد. آنها همچنین گفتند خسارتهایی به بافت تاریخی حرم از جمله کاشی‌های صحن اتابکی وارد آمده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2ac4588-6b34-41c9-9243-20eb4cd0f9aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات