728 x 90

خواهر مجاهد فرشته یگانه در بیست و سومین برنامه همیاری با سیمای آزادی: صفی از اعتماد که نثار مقاومت می‌شود

خواهر مجاهد فرشته یگانه در برنامه همیاری با سیمای آزادی ۱۰ آذر ۱۳۹۷
خواهر مجاهد فرشته یگانه در برنامه همیاری با سیمای آزادی ۱۰ آذر ۱۳۹۷

خواهر مجاهد فرشته یگانه بیست و سومین برنامه همیاری با سیمای آزادی را نمودی از اعتماد عمیق و گسترده اجتماعی توصیف کرد که از جانب مردم ایران نثار جنبش مقاومت و رهبری آن می‌شود. وی که روز شنبه ۱۰آذر ۹۷در برنامه همیاری با سیمای آزادی شرکت کرده بود و به مدت ۹۰دقیقه با هموطنانی که مستقیماًً با این برنامه ارتباط برقرار می‌کردند گفتگو کرد گفت: آنچه که از هموطنانی که از کشورهای مختلف وصل می‌شوند می‌بینیم، فقط اهدا کمک مالی نیست. تقدیم اعتماد یک خلق است به فرزندان پیشتازش. کمکهای هموطنان قبل از هر چیز رژه اعتماد است. اعتماد چیزیست که رژیم خمینی از مردم ما ربوده است. کسی به‌سادگی دسترنج و محصول کار و تلاش و زندگیش را تقدیم به جنبشی نمی‌کند مگر این‌که عمیقاً به آن جنبش اعتماد داشته باشد. عمیقاً به رهبری آن جنبش اعتماد داشته باشد. و این صفی است از اعتماد که نثار مقاومت می‌شود.

این برنامه نخست با طرح چند سؤال از جانب میزبان برنامه همیاری ِ و پاسخ‌های خواهر مجاهد فرشته یگانه به این پرسش‌ها آغار شد:

سیمای آزادی: در ابتدا می‌خواستم از این دو روز همیاری و فضای اشرف۳در رابطه با همیاری و همیاران سیمای آزادی برای ما بگوئید.

فرشته یگانه: نفس استمرار برنامه‌ٔ زیبای همیاری نمادی از عزم جزم این رسانه ملی برای رساندن صدای قیام به اقصی نقاط دنیا است.

این برنامه به کلمه « همیاری » در فرهنگ مقاومت جان و روح و احساس داده است کلمه همیاری فرهنگ جدیدی در مناسبات این مقاومت را جاری کرده است. هر جا که مشکلی هست، هر جا که به کمک نیاز هست، هر جا باید پرداخت کرد؛

کلمه ای گویا تر از همیاری پیدا نمیشود.

فرصت نیست که به اندازه کافی از تماسهای دیروز که من تا آنجایی که توانستم دنبال کردم بگویم و واقعاً تحسین و قدردانی خودم را از این همه عزم و اراده برای آزدای ایران که در تماسهای دیروز شاهد بودم به زبان بیاورم.

اگر چه اگر وقت هم بود باز زبان قاصر بود. اما بگذارید فقط به چند نمونه مسئولیت آفرین اگر فرصت هست اشاره کنم.

از مادر فاطمه که می‌گفت خانه‌اش را فروخته و به خانه کوچکتری در حومه نقل مکان کرده و پولی که از این طریق به دست آورده را تقدیم سیمای آزادی کرده است.

یا هموطنی که از داخل کشور زنگ‌ زده بود و می‌گفت با وجود این‌ که در وضع معیشتی بدی به‌سر می برد اما از یک وعده غذایش می‌زند و آن را به سیمای آزادی کمک می‌کند.

تا اون هموطنی که بیش از ۲۰۰هزار پوند انگلیس کمک کرده بود اما به شیوه همه جوان‌مردان در فرهنگ غنی ایران حاضر نبود حتی اسمش عنوان بشود و می‌خواست به قول ما مجاهدین بی‌نام و نشان این کمک را اهدا کند.

انبوه هموطنانی که زنگ می‌زدند و به کانونهای شورشی درود می‌فرستادند و با چه ایمان و اعتقادی از حتمیت پیروزی استراتژی هزار اشرف و هزار کانون شورشی حرف می‌زدند و خطاب به برادر مسعود حاضر حاضر می گفتند.

تا اون هموطنی که می‌گفت وقتی صدای مظلومیت کارگران فولاد را از سیما شنیدم اشک ریختم اما لحظاتی بعد به خودم آمدم و گفتم این گارگران محروم تنها نیستند و مقاومت ایران را دارند. خلاصه، عرض کردم اگر بخواهم ادامه بدهم واقعاً هر تماس و هر حرفی که هموطنانمان می‌زدند چیزی نبود جز عشق و ایمان و امید به این مقاومت،‌ چیزی نبود جز این‌که نشان می‌دادند این مقاومت تا کجا در اعماق جامعه ایران ریشه دارد و گسترده است. واقعاً می‌شود ساعتها در مورد برنامه همیاری صحبت کرد اما بهتر است کوتاه کنم.

سیمای آزادی:‌ در دوران پس از قیام، رژیم و حامیانش و محافل مماشاتگر تلاش می‌کنند بگویند قیامی در کار نیست و هر گونه بهبود اوضاع هم لاجرم باید در چارچوب همین رژیم و جناحهای آن حاصل شود. اما مردم در قیامها نشان دادند که حرفشان خلاصی از شر رژیم است. چه برآوردی از وضعیت جامعه و تعادل بین جبهه رژیم و جبهه مقاومت در کلی‌ترین محورها دارید؟

فرشته یگانه: قبل از پاسخ به سؤالتان بگذارید یادآوری کنم که دو سال پیش در خدمت شما و بینندگان سیمای آزادی بودم. آن روز شما از من می‌خواستید که در مورد آن چه که در اشرف و لیبرتی گذشت بگویم. چون تازه چند ماه بود که هجرت بزرگ تمام شده بود. الآن شما دارید از تعادل بین رژیم و جبهه مقاومت می‌پرسید. فکر می‌کنم نفس همین سؤال به‌خوبی نشان میده که چقدر صورت مسائل از دو سال پیش به این سو تغییر کرده است به‌طوریکه الآن توجهات به تعادل بین مقاومت و رژیم جلب شده است.

اما در پاسخ به سؤال شما باید عرض کنم که نباید غیر از این انتظاری از مماشاتگران در رابطه با رژیم داشته باشیم. حامیان این سیاست در تمامی این سالیان واقعیت ها را پوشانده‌اند و حقایق را قلب کرده‌اند.

همین امروز در بحبوحه خیزش و شورش مردم و جامعه علیه این رژیم، به‌رغم این‌که رژیم روزانه سرکوب می‌کند تا سرنگونی خود را یک روز به عقب بیاندازد (هر چند که این اقدامات مذبوحانه راه به جایی نخواهد برد) ولی تلاشهای مماشاتگران بدون وقفه ادامه دارد. دلیل آنهم بسیار واضح است. حامیان بین‌المللی خط مماشات با رژیم سیاست‌شان شکست خورده و بقول معروف کشتی‌شان به گل نشسته است. اتفاقاً سرنگونی را در چشم‌انداز می‌بینند و دچار هراس بیشتری شده‌اند.

اما این‌که سؤال کردید که برآورد از وضعیت جامعه و تعادل بین جبهه رژیم و جبهه مقاومت چگونه است. فکر می‌کنم الآن این تعادل خیلی خیلی روشن است عواملی که قیام دیماه سال گذشته را ایجاد کرد پا برجا است لذا این قیام استمرار دارد و این نقطه‌عطف به عقب بر نمی‌گردد. مردم تمامیت این رژیم را نفی کرده‌اند.

در صحنه بین‌المللی نیز باشکست خط مماشات، مواجه هستیم. هر روز شاهد فشار های فزاینده روی رژیم هستیم.

مردم کارد به استخوانشان رسیده است و رژیم توان پاسخگویی به خواسته‌های مردم را ندارد. گرانی و تورم غوغا می‌کند و رکورد بر بازار حاکم است. اقتصاد رژیم در حال فروپاشی است،بیکاری هر روز افزایش پیدا می‌کند. مردم قدرت خرید مایحتاج اولیه خود را ندارند، هر روز شاهد اعتصابات و اعتراضات اقشار مختلف هستیم. در روزها و هفته اخیر اعتراضات دلاورانه مردم شوش و کارگران قهرمان فولاد در جریان است.

از از یک وجه دیگر نیز آن بهتر می‌توان تعادل‌قوا را بین رژیم و مقاومت دید.

آنهم وضعیت مقاومت و مجاهدین به‌عنوان آلترناتیو این رژیم می‌باشد که شاهد هستیم که رژیم تمامی‌توان و تلاشهای خود ش را بکار گرفته است تا به این مقاومت ضربه بزند. توطئه‌های خنثی شده تروریستی و شیطان‌سازی از طریق مزدوران اش در رسانه‌های خارجی از این جمله است. این کار هر چند به ظاهر اقدامات رژیم علیه مقاومت است ولی دلیل آن این است که نگرانی اصلی رژیم هم از همین مقاومت است.

در یک کلام رژیم راه برون رفتی ندارد اگر از سرکوب کمترین عقب‌نشینی کند مشخص است که تار و پود رژیم توسط قیام مردم و مقاومت و کانونهای شورشی بر باد خواهد رفت.

مقاومت ایران نیز مستحکم آبدیده با بینش روشن در خط و سیاست امروز در نقطه شکوفایی و بلوغ سیاسی اجتماعی خودش قرار دارد که انشاءالله همه دارایی این مقاومت که سرمایه خلق مان هست در پیوند با مردمان آزادی را به آرمان خواهد آورد و به ثمر نهایی خواهد رسید.

تماسهای هموطنان: 

طی ۹۰دقیقه‌یی که خواهر مجاهد فرشته یگانه با استودیو سیمای آزادی در ارتباط بود هموطنان از نقاط مختلف جهان با برنامه همیاری تماس گرفته و ضمن اهدا کمکهای مالی خود به سیمای آزادی پشتیبانی خود از مقاومت ایران و عواطف و اعتماد خود را نسبت به این مقاومت و مجاهدین در قالب جملاتی انگیزاننده و احساسات پر شور میهنی ابراز می‌کردند.

برای «می‌توان و باید حاضریم»

ناتالی از ایتالیا گفت: وقتی مردم نان شبشان را به جنبشی تقدیم می‌کنند یعنی که احساس می‌کنند آن جنبش پشتوانه‌شان است. یعنی آن جنبش رهبریی دارد که بهترین گنج دنیا است.

خواهر مجاهد فرشته یگانه در پاسخ به این هم‌وطن گفت: هدف و آرمان ما همین را می‌گوید که باید قدردان همه کمکهایی باشیم که نثار این مقاومت می‌شود. در اینجا، در این استمرار کمکهای هواداران، رژیم ریشه داری اجتماعی مقاومت را می‌بیند و همین حقیقت رژیم را نگران می‌کند. جالب است که هواداران مقاومت هم به مقاومت کمک می‌کنند و هم می‌گویند شرمنده‌ایم. البته شرمندگی از آن دشمن است.

کمک یکی از پیش‌کسوتان ورزشی

یکی از هموطنان از سوئد طی تماسش کمک مالی یکی از پیش‌کسوتان و قهرمانان ورزش ایران در رشته دوچرخه سواری را از خراساًن، تقدیم کرد و به‌نقل از هوادارانی که او را در همیاری با سیمای آزادی کمک کرده بودند گفت همه ما برای «می‌توان و باید» خواهر مریم اعلام حضور می‌کنیم.

خواهر مجاهد فرشته یگانه خطاب به این هموطن گفت:‌ «می‌توان و باید» شعاری بوده است که این مقاومت را به پیش برده است. به آن پیشکسوت قهرمان نیز از قول من بگویید شما در رشته ورزشی خود قهرمان بودید اکنون قهرمان حمایت از مقاومت خلق خود نیز هستید.

در این دریای ثروت نان رنجبران کو؟ 

علی نژادی از آمریکا شعری خواند که در آن گوشه‌های از رنج و محنت اقشار مختلف میهنمان را بیان می‌کرد که طی هفته‌های اخیر با اعتراض و اعتصاب برای احقاق حقوق به یغما رفته خود بپا خاسته اند:

زند فریاد ملت از دل و جان

حقوق حقه ایران من کو؟

منم آن کارگر در کارخانه

بهای زندگی و جان من کو؟

من آن دهقان محروم و فقیرم

بهای گندم ارزان من کو؟

من از رانندگان کامیونم

بهای کار بی‌پایان من کو؟

به زیر خط فقر آموزگارم

حقوق و شأن چون انسان من کو؟

منم آن فارغ‌التحصیل بیکار

ره آینده تابان من کو؟

پرستارم، وکیلم، کارمندم،‌

مریضم؛ دارو و درمان من کو؟

جوانی کولبر یا دستفروشم

ضمانت بهر حفظ جان من کو؟

من آن بی‌خانمان گورخوابم

پناه و سرپناه، سامان من کو؟

من آن غارت شده ایرانی هستم

در این دریای ثروت نان من کو؟

صفی از اعتماد مردم به مقاومت 

یکی از هموطنان گفت: سیمای آزادی با برنامه همیاری اعتماد مردم را به مقاومت و رهبری مقاومت گره می‌زند.

خواهر مجاهد فرشته یگانه در پاسخ گفت:‌ آنچه که از هموطنانی که از کشورهای مختلف وصل می‌شوند می‌بینیم، فقط اهدا کمک مالی نیست. تقدیم اعتماد یک خلق است به فرزندان پیشتازش. کمکهای هموطنان قبل از هر چیز رژه اعتماد است. اعتماد چیزیست که رژیم خمینی از مردم ما ربوده است. کسی به‌سادگی دسترنج و محصول کار و تلاش و زندگیش را تقدیم به جنبشی نمی‌کند مگر این‌که عمیقاً به آن جنبش اعتماد داشته باشد. عمیقاً به رهبری آن جنبش اعتماد داشته باشد. و این صفی است از اعتماد که نثار مقاومت می‌شود.

در پایان خواهر مجاهد فرشته یگانه ضمن قدردانی از تمام هموطنانی که تماس گرفته بودند گفت: از همه یاران مقاومت که این‌بار نیز با همیاری و کمکهای بی‌دریغشان این برنامه را پربار کردند. سپاسگذاری می‌کنم. این هموطنان با حمایتهای ارزشمندشان نشان دادند که این مقاومت تا کجا در اعماق جامعه ایران ریشه دارد. بی‌شک تا جنبشی که حامیانی این چنین متعهد و مسئول دارد مسیر پیشرویش برای تحقق اهداف آزادیخواهانه‌اش باز و چشم‌انداز پیروزیش روشن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fdcf481-34c9-4ad6-949f-2c565be34fb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات