728 x 90

خواهر مجاهد زهره اخیانی در برنامه گلریزان همیاری با سیمای آزادی: این رژه با شکوه حمایت مردم از مقاومت است

زهره اخیانی در بیست و سومین برنامه همیاری با سیمای آزادی۹۷۰۹۰۹
زهره اخیانی در بیست و سومین برنامه همیاری با سیمای آزادی۹۷۰۹۰۹

روز جمه ۹آذر خواهر مجاهد زهره اخیانی در بیست و سومین برنامه گلریزان همیاری با سیمای آزادی شرکت کرد و به مدت بیش از ۸۰دقیقه با هموطنانی که با این برنامه تماس می‌گرفتند گفتگو کرد.

در شروع میزبان برنامه همیاری ضمن خوشامد‌گویی به خواهر مجاهد زهره اخیانی به طرح چند سؤال از ایشان پرداخت:

سیمای آزادی: ‌خواهر مجاهد زهره اخیانی؛ بسیار خوشحال و مفتخر هستیم که در این ساعت از برنامه همیاری در خدمت شما هستیم.

هموطنان و حامیان مقاومت و بینندگان سیمای آزادی می‌دانند و شاهد بوده‌اند که مجاهدان اشرفی و خود شما در بالاترین سطوح مجاهدین، همواره و در کوران نبردها و کارزارهای سخت و البته با شکوه پایداری چه در اشرف و لیبرتی و چه الآن در اشرف۳ در برنامه همیاری به یاری ما برخاستید. ضمن تشکر بسیار از این‌که حالا هم شما دعوت ما را پذیرفتید می‌خواستم قبل از هر چیز درباره نگاه خودتان به برنامه همیاری با همیاران سیمای آزادی و بینندگان ما صحبت کنید.

 

زهره اخیانی: از اشرف۳ به همه هم‌میهنان عزیزم در سراسر شهرهای ایران و همچنین به هموطنانم در کشورهای مختلف دنیا سلام می‌کنم. درود می‌فرستم بر همه کسانی که در حال دیدن برنامه همیاری هستند و امیدوارم که به کمک هم بتونیم گل ریزان این نوبت را شکوفان‌تر از هر بار پیش ببریم.

در جواب سؤال شما،‌ می‌خواستم بگم مگر می‌شود کسی به همیاری نگاه کند و غرق شگفتی نشود؟ این رژه با شکوه حمایت مردم از مقاومت،‌ مبین این حقیقت است که سیمای آزادی،‌ صدای مردم ایران،‌ صدای ستمدیدگان،‌ صدای کارگران قهرمان نیشکر هفت‌تپه، صدای کارگران زحمتکش فولاد اهواز،‌ صدای رانندگان و کامیون‌داران، صدای زنان ستمدیده میهنمان و در یک کلام صدای خواسته اصلی مردم ایران برای سرنگونی است و به این خاطر باید از مسئولان و پرسنل سیمای آزادی که در این سالها بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر تلاش کردند تا این صدا را به جهان برسانند، قدردانی و تشکر کنم. البته در ۱۴سال مقاومت و پایداری مجاهدین در اشرف و لیبرتی هم سیما به بهترین نحو صدای اشرفیها بود. پیام پایداری و مقاومت را به سراسر ایران و جهان رساند که در هر شرایطی حتی با دست خالی می‌توان در برابر رژیم آخوندی ایستاد و مقاومت کرد و آن را به زانود درآورد.

به‌همین دلیل هم رژیم با اختصاص دادن بودجه کلان طی سالیان گذشته تلاش کرده که جلوی رسیدن صدا و سیمای آزادی به مردم ایران را بگیرد اما هیچ‌وقت موفق نشده است.

 

منشاء تمام دارایی‌ها و توانایی‌های مجاهدین

در جواب سؤال شما من در دو جمله می‌توانم بگویم «کس نخارد و می‌توان و باید» منشأء تمام دارایی‌ها و توانایی‌های مادی و معنوی مجاهدین است.

تاریخچه سیمای آزادی یکی از درخشان‌ترین مصداقهای اصل کس نخارد است. اصلی که برای همه مجاهدین حرف آشنایی است و قانون پایه‌یی حاکم بر کل تاریخچه ۵۳ساله سازمان ما بوده و هست. از روز اول نسل ما می‌دانست دقیقاً در همه اجزا و تار و پودش باید ضد تمام‌عیار رژیم خمینی باشد.

خمینی و رژیمش روی موج سوار شدند؛ رهبری جنبش را دزدیدند؛به اعتماد مردم خیانت کردند و به غارت و کشتار پرداختند که هنوز هم ادامه دارد و البته به‌زودی به‌پایان خواهد رسید.

ولی نسل و مقاومت ما از روز اول می‌دانست باید قیمت همه چیز را تا آخرین ذره خودش بدهد. این فقط شامل امکانات و مادیات و اجرائیات نبود. حتی در زمینه ایدئولوژیک و مبارزاتی هم بود. هر چند جنبش ما از پیشرفت‌های ایدئولوژیک و مبارزاتی خلقها استفاده کرده و می‌کند ولی هیچگاه آماده‌خوری نکرده و نمی‌کنیم.

محمد حنیف‌ بنیانگذار کبیر،‌ از همان بدو تأسیس سازمان، ‌بار مسئولیت معرفی اسلام انقلابی را به‌عنوان پاسخ شاه و البته شیخ، روی دوشهای خود و سازمانش گذاشت و به همین دلیل از روز اول در سرلوحه سازمان نوشت: «فدا و صداقت». یعنی که قیمت همه چیز را باید قدم به قدم از جان، پرداخت و البته صداقت هم خودش عالی‌ترین نوع فدا است.

در ادامه اما عالی‌ترین تجسم کس نخارد و استقلال، در شعار می‌توان و باید خواهر مریم است. می‌توان و باید یعنی چی؟ یعنی ایمان به توان بی‌انتهای انسانی برای پاسخ دادن به هر ضرورت. ایمانی که به یمن انقلاب خواهر مریم در همه مجاهدین جاری شده است. ایمانی که در پرتو آن زنان و مردان مجاهد توانستند زنجیرهای اسارت فردیت فرو برنده و جنسیت را شکسته و مسئول و مسئولیت‌پذیر در برابر سرنوشت خلق‌شان بشوند.

 

هر چیزی که برای نبرد با آخوندها ضروری است را می‌توان به دست آورد

«می‌توان و باید» خیلی واقعی است. یعنی اگر تضادی هست؛ راه‌حلی هم هست. پس هر چیزی که برای نبرد ما با آخوندهای حاکم بر ایران ضروری است را می‌توان به‌دست آورد و توان به‌دست آوردن آن هم در ما هست. فقط باید برای آن قیمت داد.

سالها پیش برادر مسعود گفتند یک طرف حمایت یک ابر قدرت با همه توانمندیهایش و یک طرف انقلاب مریم. و ما انقلاب را انتخاب کردیم.

به این خاطر نه گفتن به هر ضرورت در مجاهدین مرز سرخ است. ولی برای آری گفتن به هر ضرورت به‌قول آنچه ما مجاهدین در درون مناسبات خودمان می‌گوئیم «باید انقلاب کرد». یعنی ابتدا باید موانع ایدئولوژیکی دورن را کنار زد تا بعد با تلاش بتوان به پاسخ رسید. در این مسیر خود خواهر مریم برای ما بهترین سمبل می‌توان باید است. ببینید چطور در همه این سالیان همه غیرممکن‌ها، ممکن شد؟ پاره شدن لیستهای منحوس تروریستی را ببینید؛ حفاظت ۱۴ساله از مجاهدین در سخت‌ترین محاصره تاریخ را ببینید؛ انتقال پیروزمندانه کل مجاهدین به آلبانی را ببینید. و حالا حضور پراقتدار و افتخارآمیز مجاهدین در اشرف۳ را ببینید. همه اینها ماده شدن همان اصل پایه‌یی «می‌توان و باید» است.

اجازه بدین من به‌طور مشخص از یک مظهر دیگر می‌توان و باید در این دوران در درون مجاهدین نام ببرم که مسئول اول سازمان ما خواهر مجاهدم زهرا مریخی است. او به‌عنوان یک الگو و سمبل از می‌توان و باید به‌ درستی سرمشق و راهنمای همه ما مجاهدین در این دوران برای مسئولیت‌پذیری و از خود گذشتگی و فداست. ما همواره از او می‌آموزیم و پشت سر او حرکت می‌کنیم.

 

سیمای آزادی: با تشکر بسیار خواهر زهره. اگر امکان دارد به‌طور مشخص در رابطه با دوران پایداری در اشرف و لیبرتی به همه تضادها و حملات وحشیانه‌یی که علیه اشرف و لیبرتی صورت گرفت برای ما صحبت کنید. منظورم نقش همین اصل «کس نخارد» یا «می‌توان و باید» که اشاره کردید در عمل چطور تضاد حل کرد.

 

زهره اخیانی: نماد دیگری از می‌توان و باید پروسه ۱۴ساله پایداری است. در یک جنگ که هیچ ربطی به ما نداشت و به عالم اعلام کردیم که ما برای نبرد با رژیم آخوندی در عراق هستیم و با هیچ‌کس دیگر در این جهان جز آخوندها دشمنی نداریم؛ ناعادلانه قربانی شدیم. در یک بند و بست ننگین استعماری و ارتجاعی. قرارگاههای ما را بمباران کردند؛ دهها نفر را کشتند و تعدا زیادی را مجروح کردند؛ آمریکا به رژیم قول داد که ما را متلاشی کند و هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام داد. قرارگاههای و سلاحهایمان را گرفتند. تیف تأسیس کردند و با روی کار آمدن یک دولت تماماً مزدور آخوندها یعنی مالکی موافقت کردند که ما را در جمیع جهات محاصره و به دفعات کشتار کرد. ولی ما بر پایه کس نخارد ثانیه به ثانیه جنگیدیم و بالاخره رژیم را شکست دادیم. از هر مجاهد اشرفی اگر بپرسید راز پایداری با دست خالی چه بود خواهد گفت انقلاب خواهر مریم و اصل «کس نخارد» و «می‌توان و باید» و این را من در ۱۴سال پایداری پرشکوه در همه صحنه‌ها به چشم دیدم.

 

سیمای آزادی سمبل می‌توان و باید است

سیمای آزای: شما روی یک وجه مشترک صحبت کردید و راهگشا بودن این اصول و رهنمودهای طلایی «می‌توان و باید»‌و «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من» و اشاره کردید به برنامه همیاری. می‌خواستم در این زمینه هم بگویید که چه پیامی یا نکته‌یی برای همیاران سیمای آزادی دارید.

 

زهره اخیانی: بله. سیمای آزادی خودش یک سمبل می‌توان و باید است. از سالها پیش که بدنه بزرگ فرستنده رادیو را قطعه قطعه روی دوش‌های خودتان و خلق قهرمان کرد در کوه و کمر و در باد و باران حمل کردید؛ در مقابل پارازیت خوردنهای متعدد از دشمن،‌ در مقابل توطئه‌های حقوقی،‌ در مقابل جنگ سیاسی، در مقابل موانع تکنیکی و به‌خصوص در مقابل مسأله غول‌آسای مالی تسلیم نشدند و برای همه اینها با تکیه بر اصل کس نخارد راه کار درآوردید.

اصل «کس نخارد» در سیمای آزادی یعنی همین اشرف‌نشانهایی که از نان شب خود می‌زنند تا مخارج سیمای آزادی را تأمین کنند؛ اصل «کس نخارد» همان کارگران و مادران و پدرانی هستند که با ریسک‌پذیری اندک اندک از داخل میهن به سیما کمک می‌کنند.

اصل کس نخارد آن جوان فارغ‌التحصیل بیکار است که چون پولی ندارد وعده غذایش را حذف می‌کند تا به سیما یاری رساند. یا اشرف‌نشانهایی که از سراسر جهان با وجود مشکلات مالی به سیما کمک می‌کنند.

شما و پشتیبانان سیمای آزادی و مجاهدین در اشرف۳همه می‌توان و بایدهایی هستند که بهای استقلال این مقاومت را با مایه گذاشتن از خود می‌پردازند. پس زنده باد اصل پایه‌یی کس نخارد و می‌توان و باید.

از این رو من خطاب به هواداران عزیز سازمان در داخل و خارج کشور، خطاب به مردم قهرمان ایران که ۴۰سال است بهای آزادی را با پوست و گوشت خود و عزیزانشان پرداخته‌اند می‌گویم در این شرایط که مقاومت و کانونهای شورشی و قیام خلق در مناطق مختلف ایران روزبه‌روز جوشان و خروشانتر می‌شود؛ در شرایط آماده‌باش فعلی؛ بیش از همیشه به خبررسانی این ارگان یعنی سیمای آزادی نیاز است. از این رو دست همیاری به سوی شما دراز می‌کنیم و به کمکهای شما هر میزان که باشد نیاز مندیم.

از جانب آنها که در اشرف در وفای به پیمان با دشنه و گلوله با دست خالی مقاومت کرده و جان باختند.

از جانب آنها که در بمبارانهای وحشیانه در لیبرتی شهید شدند.

از جانب آنها که در اشرف و لیبرتی بدون دارو و دکتر و در محاصره پزشکی جان باختند ولی پرچم شرف را در اهتزار نگه‌داشتند.

و از جانب مجاهدین حاضر در اشرف ۳

از شما می‌خواهم بیایید باهم از اصل زیبای استقلال و شعار «کس نخارد» حفاظت کینم و انشاءالله که پیروزی و سرنگونی محتوم نزدیک است.

 

تماسهای هموطنان

در طول برنامه هموطنان از نقاط مختلف جهان با برنامه همیاری تماس برقرار کردند و ضمن اعلام کمکهای اهدایی به سیمای آزادی در گفتگو با خواهر مجاهد زهره اخیانی حمایت خود را از مجاهدین و مقاومت ایران ابراز می‌کردند و بر حتمیت سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه به دست قیام آفرینان و کانونهای شورشی و ارتش آزادی تأکید می‌کردند.

شهرام گلستانه از کانادا گفت: وحشت و ترس رژیم از مجاهدین و از ارتش آزادیبخش و به‌ویژه از پیامهای فرمانده ارتش آزادیبخش برادر مسعود و حرفهای خواهر مریم در همه جا صحبتهایی که ریز و درشت عناصر رژیم بر زبان می‌رانند آشکار است.

خواهر مجاهد زهره اخیانی گفت بله. آخوندها پیام این شرایط را گرفته‌اند. در صفوف مقاومت نیز ما با رهنمود «هر لحظه نفس کشیدن با قیام» ‌به استقبال این شرایط رفته‌ایم و با همیاری و پشتیبانی شما هموطنان به وظایف خود در این دوران قیام می‌کنیم.

 

یاران ثابت قدم مجاهدین

یکی از هموطنان از انگلستان ضمن اهدای کمکی بالغ بر ۲۲۰هزار پوند، ‌از نقش خواهر مجاهد زهره اخیابی به‌عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی مجاهدین در حفظ سلامت و جان مجاهدان اشرفی و انتقال امن آنها در جریان هجرت بزرگ قدردانی کرد. خواهر مجاهد زهره اخیانی متقابلاً پاسخ داد شما همیشه از ثابت قدم‌ترین و عزیزترین یاران ما در تمام طول این چند سال بوده‌اید. اگر پایداری امکانپذیر می‌شد به‌دلیل حضور و فعالیت و جانفشانی شما هواداران این مقاومت در سراسر جهان بود که به ما پشتگرمی می‌بخشید. من هم متقابلاً از شما برای تمام کارهایی که طی سالیان پایداری برای اشرفیها انجام دادید قدردانی می‌کنم. تا مجاهدین هستند و تا پشتیبانانی چون شما دارند صدا و سیمای آزادی هیچوقت خاموش نخواهد شد بلکه هر روز رساتر طنین‌انداز می‌شود.

 

نبرد با رژیم ولایت فقیه افتخار نسل ما است

هموطن دیگری از سوئد در تماس خود گفت:‌ رژیم آخوندی رژیمی است سر تا پا دروغ. یک مافیای دولتی با عمامه و عبا. یا مشغول بازی «اصلاح طلب و اصول‌گرا» است؛ یا در حال ترساندن مردم از داعش است در حالی که خود پدرخوانده داعش است. حقوق مردم را نمی‌دهد و اعتراض کنندگان را به زندان می‌اندازد یا تهدید به اعدام می‌کند. دست مقاومت ایران درد نکند که از براندازی رژیم یک گام عقب نمی‌نشیند و با تمام وجود می‌جنگد. من هم در جواب به برادر مسعود و خواهر مریم می‌گویم: حاضر حاضر حاضر. تا سرنگونی

خواهر مجاهد زهره اخیانی در پاسخ به این هموطن گفت: این افتخاری است که نصیب نسل ما شده است تا با چنین رژیمی که شما توصیفش را کردید مبارزه و چنگ در چنگ شده است. من هم هم صدا با تو از اشرف۳و همراه همه مجاهدین می‌گویم حاضر حاضر حاضر و تا روز پیروزی محتوم محکم و استوار ایستاده‌ایم.

خواهر مجاهد زهره اخیانی در پاسخ به هموطنی از آلمان که با محبتی صمیمانه گفت من دست تمام اشرفیها را می‌بوسم گفت: ما اشرفیها خاک پای همه شما و خاک پای هر کسی هستیم که قلبش برای مقاومت می‌طپد و در این سالها یار برادر مسعود و خواهر مریم بوده است.

 

روز گشوده شدن در زندانها و آزادی زندانیان سیاسی مقاوم به دست مردم دور نیست

هموطنی طی تماسش، سیمای آزادی را صدای زندانیان سیاسی در بند دانست. خواهر مجاهد زهره اخیانی با تشکر از این هموطن گفت از همین جا به همه زندانیان مقاوم در زندانها و سیاهچالهای رژیم در شهرهای مختلف درود می‌فرستم و فکر می‌کنم دور نیست روزی که در همه زندانها توسط مردم ما باز شود و همه زندانیان سیاسی آزاد شوند.

فرزانه از سوئد گفت کانونهای شورشی امید را در دل مردم ایران زنده کرده‌اند و آنها طلیعه‌داران آزادی مردم ایران هستند. خواهر مجاهد زهره اخیانی گفت: همان‌طور که گفتید این احساس مشترک همه نسبت به کانونهای شورشی است که طلایه‌داران هزار اشرف است و اینشاءالله این قیام هر روز بیشتر و بیشتر اوج بگیرد و جوشان و خروشان‌تر به پیش برود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2127071-6839-42e5-9286-0342559d63ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات