728 x 90

خطیب‌زاده: مذاکرات در وین پیشرفتهای قابل توجهی داشته و با کندی‌هایی هم روبه‌رو بوده است

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آخوندی
خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آخوندی

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۱۱بهمن خود اعلام کرد: مذاکرات در وین پیشرفتهای قابل توجهی داشته است. در برخی موارد به‌خاطر بی‌عملی‌های طرف مقابل و یا عدم ابتکار و خلاقیت لازم آنها با کندی‌هایی روبه‌رو بوده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۱۱بهمن۱۴۰۰ گفت: مذاکرات طی سه هفته گذشته پیشرفتهای بسیار قابل توجهی را داشته در هر چهار حوزه رفع تحریم‌ها تعهدات هسته‌یی راستی‌آزمایی و اخذ تضامین البته در برخی پیشرفتها قابل توجه‌تر بوده سرعت بهتر بوده در برخی به‌خاطر بی‌عملی‌های طرف مقابل عدم اخذ تصمیم‌های لازم در طرف‌های مقابل یا عدم ابتکار و خلاقیت لازم در طرف‌های مقابل با کندی‌هایی روبه‌رو بوده که ما توصیه می‌کنیم بعد از بازگشت از پایتخت‌های خود با تصمیم‌های لازم برگردند که بتوانیم آنچه که امروز در پیشنویس‌ها آماده کردیم به‌سرعت بتوانیم جمع‌بندی بکنیم.

من به شما عرض می‌کنم اگر طرفهای دیگر به‌ویژه ایالات متحده وقتی به وین برمی‌گردند تصمیم‌های خودش را اخذ کرده باشد چون مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران را صحه بگذارد و چیزی بیشتر از برجام مطالبه نکند و کمتر از برجام هم ما قبول نخواهیم کرد مطمئن باشید که به‌سرعت می‌توان به یک توافق پایدار و قابل اتکا و خوب رسید. (سایت حکومتی ایران پرس ۱۱بهمن)

عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع از بررسی مذاکرات وین در این کمیسیون خبر داد و گفت: بررسی مذاکرات وین نخستین دستور کار اعضای کمیسیون امنیت مجلس بود تا مشخص شود استراتژی و راهبرد کشور با واقعیت صحنه چه میزان تطبیق دارد و چه کارهایی باید انجام داد. خوشبختانه تحلیلها، نظرات و ارزیابیها نشان می‌دهد آنچه در وین اتفاق افتاده خارج از استراتژی کلی نظام، خطوط قرمز و منافع ملی نبوده است. در این میان پیشنهادات خوبی نیز مطرح شد که قرار است توسط رئیس کمیسیون به مسئولان مربوطه منتقل شود. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس - تسنیم ۱۱بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43649ba4-a7fa-49db-a049-d2a51b57064f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات