728 x 90

خطیب‌زاده: درباره مذاکرات وین هنوز موضوعات مهمی باقی مانده که نیازمند تصمیم‌گیری است

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم روز سه‌شنبه ۱۵تیر درباره مذاکرات وین گفت: هنوز موضوعات مهمی باقی مانده که عمدتاً نیازمند تصمیم‌گیری از سوی سایر طرفها به‌ویژه آمریکاست.

خطیب‌زاده افزود: ما عجله‌ای برای توافق نداریم اما اجازه فرسایشی و طولانی شدن مذاکرات را نیز نخواهیم داد. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۵تیر)

روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور ارشد خامنه‌ای روز ۱۵تیر در رابطه با مذاکرات وین نوشت: با توجه به شرایطی که در کشورمان وجود دارد... چیزی که امروز سیاست خارجی ایران به آن نیاز دارد، صراحت و اتخاذ تصمیم‌های سخت است. آمریکا صراحتاً حاضر به پذیرش شروط ایران نیست و اساساً امکان تحقق حرف قطعی ایران وجود ندارد...

اخباری مبنی‌بر تهدید تیم ایرانی از سوی طرف اروپایی منتشر می‌شود که در صورت عدم‌پذیرش همین رویکرد برای احیای برجام، مکانیسم ماشه توسط بروکسل فعال می‌شود و روند اعمال فشار علیه کشورمان مجدداً به‌صورت یکپارچه میان اروپا و آمریکا برقرار می‌شود.

روزنامه متعلق به ولایتی مشاور ارشد خامنه‌ای افزود: در چنین وضعیتی، فقط دو گزینه روی میز سیاست خارجی دولت جدید قرار دارد... انتخاب سخت رئیسی دقیقاً همین‌جاست؛ یعنی جایی که باید بین «ادامه توافق با طرف آمریکایی با شرایطی بدتر از برجام روحانی» و «برهم زدن توافق و پذیرش تبعات منفی اقتصادی آن»، یکی را انتخاب کند.

یک کارشناس حکومتی به رژیم گوشزد کرد در مذاکرات وین باید کوتاه بیاید و خود را برای برجام جدیدی آماده کند.

علی بیگدلی در روزنامهٔ حکومتی ستاره صبح ۱۵تیر نوشت: بایدن در رابطه با منطقه خاورمیانه یک دیپلماسی پنهان را با کشورهای منطقه برقرار کرده است. نکته مهم این است که مسئولان باید به این مسأله توجه کنند که وضعیت امروز منطقه و جهان با دوران اوباما تفاوت پیدا کرده است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که برجامی که در آینده درباره آن صحبت خواهد شد همراه با برخی تغییرات باشد. این موضوع به‌صورت مستقیم به رویکرد ایران در منطقه و جهان بستگی دارد... دولت بایدن تا حدود زیادی خود را مقید به مسائل مرتبط با حقوق‌بشر می‌داند. به همین دلیل نیز ممکن است سطح مطالبات خود از ایران را در این زمینه افزایش بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9202abf8-ffd6-490c-9edb-cf6b461a3967"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات