728 x 90

خشم و اعتراض مخالفان رژیم ایران علیه سفر محتمل علیرضا آوایی به ژنو؛ جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷

خبرگزاری فرانسه - خشم مخالفان رژیم ایران علیه سفر محتمل علیرضا آوایی
خبرگزاری فرانسه - خشم مخالفان رژیم ایران علیه سفر محتمل علیرضا آوایی

خبرگزاری سوئیس: «مخالفان (رژیم) ایران به لغو سفر علیرضا آوایی فراخوان می‌دهند

خبرگزاری سوئیس گزارش داد: «مخالفان (رژیم) ایران به لغو سفر علیرضا آوایی به ژنو  فراخوان می‌دهند و می‌گویند که حضور او، به‌خاطر این‌که مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، «اهانتی» به شورای حقوق‌بشر خواهد بود.

در این گزارش آمده است: «قرار است وزیر جنجالی دادگستری (رژیم) ایران علیرضا آوایی روز سه‌شنبهٴ آینده در شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد در ژنو سخنرانی کند. او متهم است که از مسئولان قتل‌عام 1988در ایران است؛ او همچنین در لیست تحریم‌های مالی اعمال‌شده توسط سوئیس قرار دارد. سوئیس به‌طور معمول از اقدامات شورای امنیت ملل‌متحد پیروی می‌کند. اما در رابطه با (رژیم) ایران با تصمیمات اتحادیه اروپا نیز همراه است که علیرضا آوایی را در سال 2011 به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر در لیست تحریم‌های مالی خود قرار داد.

 

خبرگزاری فرانسه: خشم و اعتراض مخالفان رژیم ایران علیه سفر محتمل علیرضا آوایی به ژنو، وی متهم به ارتکاب جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷شده و به‌دلیل نقض حقوق‌بشر در لیست اتحادیه اروپا و سوئیس است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اعتراضها به سفر دژخیم علیرضا آوایی وزیر دادگستری آخوند روحانی به سوئیس برای شرکت در اجلاس حقوق‌بشر سازمان ملل، نوشت« معترضان خشم خود را از سفر وزیر دادگستری رژیم ایران در هفته آینده به ژنو نشان دادند. وی با وجودی که به‌خاطر نقض حقوق‌بشر با تحریمهای سوئیس و اتحادیه اروپا مواجه است می‌خواهد در نهاد حقوق‌بشری سازمان ملل سخنرانی کند».

این خبرگزاری افزود: اتحادیه اروپا و سوئیس، تحریمهایی را علیه آوایی  اعمال کرده‌اند و گفته‌اند که او دادستان سابق تهران و «مسئول نقض حقوق‌بشر و دستگیریهای خودسرانه و محروم‌کردن زندانیان از حقوقشان و افزایش اعدامها» بوده است.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: به گفته اعضای اپوزیسیون ایران، او نقشی کلیدی در قتل‌عام سال 67  علیه زندانیان سیاسی ایفا کرده است.

شاهین قبادی گفت: «اجازه دادن به آوایی برای سخنرانی در شورای حقوق‌بشر شرم‌آور و به سخره گرفتن سازمان ملل و مکانیزمهای حقوق‌بشری آن است».

قبادی افزود: یک حرکت اعتراضی در مقابل مقرات اصلی سازمان ملل در ژنو در سه‌شنبه آینده که آوایی قرار است صحبت کند برنامه‌ریزی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c00b7f80-ad65-412c-8ed1-abf1642cf623"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات