728 x 90

خشم و انزجار مردم و جوانان لبنان از رونمایی تندیس پاسدار سلیمانی

خشم و انزجار مردم لبنان نسبت به تندیس دژخیم قاسم سلیمانی
خشم و انزجار مردم لبنان نسبت به تندیس دژخیم قاسم سلیمانی

سردیس برنزی منحوس قاسم سلیمانی که توسط مزدوران رژیم در بیروت نصب شد موجب خشم و انزار مردم این کشور قرار گرفت.

سه‌شنبه ۱۶دی توسط شهرداری منطقه غبیری، در نزدیکی فرودگاه بیروت و از پایگاههای مهم گروه حزب‌الله، برای یادبود نقش او نصب شده است.

بسیاری از لبنانی‌های مخالف حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی، مخالفت خود را با بزرگداشت یک فرمانده نظامی خارجی در پایتخت لبنان ابراز کرده‌اند.

یکی از کاربران توئیتر به نام امین ابو منصور با هشتگ «بیروت آزاد-خروج ایران» در پیام خود این اقدام را «اشغال بیروت» توصیف کرد.

گروه دیگری از کاربران، هژمونی فرهنگی گروه حزب‌الله و رژیم ایران را محکوم کردند؛ یک کاربر لبنانی-کانادایی نوشت: «این اقدام تعرض فرهنگی به لبنان است. صدها هزار لبنانی احساس می‌کنند که مورد تعرض قرار گرفته‌اند و هیچ قدرتی ندارند. تفرقه و اختلاف هر روز بیشتر می‌شود» .

یک چهره رسانه‌یی نیز گفت که پس از انتقاد از نصب این مجسمه در شبکه‌های اجتماعی به مرگ تهدید شده است. .

اختلاف‌نظر عمیق بر سر نصب سردیس قاسم سلیمانی در بیروت، بازتاب‌دهنده شکاف‌های عمیق در لبنان است؛ کشور کوچکی که گفته می‌شود در سال‌های اخیر، بیش از گذشته با ایران هم‌سو شده و از کشورهای عربی و غرب فاصله گرفته است.

در روزهای اخیر، بنرهای پاسدار سلیمانی در محلات تحت کنترل گروه حزب‌الله و بزرگراه منتهی به فرودگاه بیروت نیز نصب شده است که در مواردی خشم ساکنان این محلات را برانگیخته است.

به گزارش یک شبکه تلویزیونی محلی، روز یک‌شنبه، افراد ناشناس یک بیلبورد قاسم سلیمانی را در یکی از بزرگراه‌های استان بقاع در شرق لبنان آتش زدند.

روز دوشنبه نیز افراد ناشناس تعداد دیگری از پوسترهای قاسم سلیمانی را در ناحیه «نهرالکلب» در شمال بیروت به آتش کشیدند و به جای آن، تصاویری از بشیر جمیل، یکی از رهبران مسیحیان مارونی و رئیس‌جمهوری منتخب لبنان را نصب کردند که در سال۱۹۸۲ترور شد.(آسوشیتدپرس۱۷دی)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cc6adc0-34bb-4469-9c25-2204e7b5c377"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات