728 x 90

خبرگزاریهای بین‌المللی: رئیسی کابینه‌ای افراطی و مردانه را معرفی کرد

آخوند جلاد رئیسی
آخوند جلاد رئیسی

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۰مرداد گزارش داد: رئیسی لیستی از اعضای کابینه‌اش را معرفی کرد. این لیست اولین نشانه‌های سیاستی است که او ممکن است طی چهارسال آینده دنبال کند. حسن امیر عبداللهیان دیپلمات افراطی برای موضع حیاتی وزارت‌خارجه انتخاب شده و این در حالی است که آمریکا به‌دنبال احیای توافق اتمی است.

رئیسی احمد وحیدی را به‌عنوان وزیر کشور انتخاب کرده که در سال۲۰۱۰ در لیست تروریستی وزارت‌خارجه بوده و تحت تعقیب انترپل است. پیگرد وحیدی به‌خاطر نقشی است که در بمب‌گذاری مرکز یهودیان در سال۱۹۹۴ در بوئنوس‌آیرس داشته است. این حمله ۸۵نفر را کشت و صدها نفر را مجروح کرد.

رویترز ۲۰مرداد نیز گزارش داد: رئیسی یک افراطی ضد غرب را به‌عنوان وزیر خارجه معرفی کرد. یک مذاکره‌کننده اتمی که خواست ناشناس بماند گفت «امیر عبداللهیان یک دیپلمات افراطی است اگر وزارت‌خارجه مسئول پرونده اتمی رژیم ایران باقی بماند در آن صورت روشن است که تهران موضع بسیار تندی در مذاکرات خواهد داشت».
رسانه‌های نیمه رسمی در ایران می‌گویند شورای عالی امنیت رژیم ایران که مستقیماً به ولی‌فقیه افراطی خامنه‌ای گزارش می‌دهد مسئولیت مذاکرات اتمی در وین را از وزارت‌خارجه خواهد گرفت. اعتقاد بر این است امیر عبداللهیان روابط نزدیکی با سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان و سایر نیروهای نیابتی رژیم ایران در سراسر خاورمیانه دارد.

رویترز افزود: انتظار نمی‌رود مجلس تحت سیطره افراطیون، انتخابهای رئیسی برای وزارت‌خانه‌های حساس مانند وزارت‌خارجه و نفت را تغییر دهد چرا که آنها با تأیید خامنه‌ای گزینش می‌شوند، رئیسی که در تبلیغات انتخاباتی‌اش از حق زنان دم می‌زد، هیچ زنی را برای کابینه خود معرفی نکرده است.

خبرگزاری فرانسه ۲۰مرداد گزارش داد: رئیسی کابینه‌ای افراطی و مردانه را معرفی کرد. وی در بحبوحه مذاکرات با قدرتهای جهانی برای نجات توافق اتمی، یک فرد افراطی را به‌عنوان وزیر خارجه معرفی کرد. لیست کابینه قرار است رسماً توسط مجلس روز شنبه بررسی شود. رسانه‌های حکومتی امیر عبداللهیان را چهره نظام با روابط نزدیک با متحدان منطقه‌ای شامل حزب‌الله لبنان می‌دانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8656041-407c-4558-95c7-8807bbad93e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات