728 x 90

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: وزیر خارجه آمریکا و سخنانی از جنس «براندازی»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم وحشت خود را از سخنرانی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نشان داد و آن را سخنانی از جنس براندازی دانست و نوشت:‌ وزیر خارجه آمریکا در اولین سخنرانی مهم سیاست خارجی خود به تبیین سیاست واشینگتن در قبال تهران پرداخت؛ اظهاراتی که بیش از همه چیز رنگ و بوی «فشار حداکثری» برای «براندازی» در ایران دارد.

زمانی که وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا و برای تأیید خود به‌عنوان وزیر جدید صحبت می‌کرد، به بحث اصلاح برجام اشاره کرد. این اظهارات او باعث شد که عده‌یی این گمانه را مطرح کنند که وی با پمپئوی زمان مذاکرات هسته‌یی تفاوت دارد و مواضع خود را تعدیل کرده است؛ چرا که او در زمان مذاکرات، گفتگوها را بی‌فایده دانسته و خواستار بمباران تأسیسات هسته‌یی ایران شده بود.

اما اظهارات امروز آقای پمپئو نشان داد که مواضع او نه تنها چندان تفاوتی با دیدگاههای قبلی او نکرده، بلکه وزیر خارجه جدید آمریکا به اندازه «جان بولتون» طرفدار براندازی در ایران است.

وزیر خارجه آمریکا این بار دیگر بحث مذاکره مجدد درباره برجام را مطرح نکرده بلکه 12شرط غیرممکن و سخت را برای توافقی جدید با ایران شمرد. 12شرطی که بیشتر شبیه شرایط تسلیم ایران است تا انعقاد توافقی جدید با تهران.

اظهارات پمپئو درباره «فشار مالی بی‌سابقه» و «قویترین تحریم‌ها در طول تاریخ» در کنار اظهارات و خط‌ و نشان او برای ایران، حاکی از سیاست جدی دولت آمریکا برای براندازی در ایران است؛ هر چند که او به‌طور مستقیم از واژه «تغییر رژیم» در سخنرانی خود استفاده نکرد، اما مجموع اظهارات او جمع‌بندی و نتیجه‌یی جز این را پیش رو نمی‌گذارد.

شاید عصاره سخنان وزیر خارجه آمریکا این باشد که آمریکا به‌دنبال این است که با فشار حداکثری، امتیازات حداکثری از تهران دریافت کند، و چه بسا گام را فراتر نهاده و به‌دنبال تغییر سیستم و براندازی در ایران باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ad799a9-f04e-48b9-a8f3-cccc84eef0e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات