728 x 90

خبرگزاری فرانسه: هشدار گروه‌های حقوق‌بشری عراقی درباره «حمام خون» و خواست آمریکا برای انتخابات زود هنگام در عراق

بغداد - پل جمهوری
بغداد - پل جمهوری

خبرگزاری فرانسه در مورد قیام مردم عراق و خواست کاخ‌سفید آمریکا برای انتخابات زود هنگام در عراق نوشت: پس از آن‌که یک گروه مدافع حقوق‌بشر هشدار داد که یک سرکوب مرگبار معترضان ضددولت می‌تواند به یک "حمام خون" تبدیل شود، آمریکا از عراق خواست انتخابات زود هنگام را برگزار کند.

 

خبرگزاری فرانسه افزود: با وجود خشونت، تظاهر کنندگان تلاش کردند روز یکشنبه در میدان تحریر بغداد که محل اصلی تجمع انقلابیون است، تجدید سازمان کنند، در حالی که صدها نفر دیگر در همان نزدیکی در میدان خلانی استحکامات برپا می‌کردند.

معترضان در تلاش برای پایین انداختن دیوارهای بتونی بزرگی که نیروهای امنیتی برای جدا کردن میدان تحریر از خلانی برپا کرده‌اند، دیده می‌شدند....

یک منبع پزشکی گفت: حدود ۳۰نفر روز یکشنبه در خلانی زخمی شدند.

 

خبرگزاری فرانسه افزود: عفو بین‌الملل گفته است: این به هیچ‌وجه دست کمی از حمام خون ندارد".....

هیئت مساعدت سازمان ملل متحد(یونامی) در عراق با هشدار نسبت به "فضای وحشت ایجاد شده،" مجموعه‌یی از اقدامات برای پایان دادن به بحران را پیشنهاد کرد.

این هیأت خواستار "حداکثر خویشتنداری در برخورد با اعتراضات، از جمله عدم استفاده از مهمات جنگی، ممنوعیت استفاده نادرست از وسایل غیرکشنده (مانند کپسولهای گاز اشک‌آور)" شد.

یونامی خواستار آزادی تظاهر کنندگان شد و به تحقیقات در مورد ربوده شدن فعالان و پزشکان فراخوان داد، که گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند توسط نیروهای امنیتی یا گروه‌های مسلح صورت گرفته است.

 

با افزودن به این خواستها، کاخ‌سفید روز یکشنبه بیانیه‌یی را منتشر کرد که در آن از "دولت عراق خواستار توقف خشونت علیه معترضان شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b270851-5fb4-4a9e-b1d6-b00dd2e9576d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات