728 x 90

خبرگزاری فرانسه: نگرانی رژیم ایران از تغییرات بعد از انفجار در لبنان

تظاهرات مردم لبنان در بیروت
تظاهرات مردم لبنان در بیروت

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه ۲۱مرداد در گزارشی از نگرانی رژیم ایران از تغییرات لبنان نوشت: «بعد از انفجار مهیب بیروت که جرقه خواسته‌های خشمگینانه برای اصلاحات در سیستم را برانگیخت، رژیم ایران، نگران از دست دادن نفوذش در لبنان است که آنرا به سختی به‌دست آورده است.

برخی از معترضان شعارهایی علیه حزب‌الله لبنان می‌دادند که تحت حمایت رژیم ایران است. رژیم ایران نفوذ زیادی در لبنان از طریق حزب‌الله دارد. بنابراین وقتی رئیس‌جمهور فرانسه، خواستار اصلاحات اساسی در لبنان شد، در جمهوری اسلامی با انتقاد روبه‌رو شد... کیهان نوشت، "تغییرات ماکرون "به‌معنای" حذف حزب‌الله است».

روزنامه حکومتی ابتکار به‌تاریخ ۲۱مرداد در واکنش به خشم انفجاری جامعه در لبنان به‌دنبال انفجار در بیروت و استعفای دولت لبنان و تعدادی از نمایندگان پارلمان در این کشور و زوم شدن نوک تیز اعتراضات و شعارها علیه حسن نصرالله سرکرده حزب‌الله لبنان و رژیم آخوندی نوشت: «لبنان قبل و پس از انفجار بندرگاه بیروت، متفاوت از هم خواهد بود. این تفاوت می‌تواند تا تغییر بافت نظام سیاسی ـ اجتماعی این کشور دامن‌گستر شود».

این روزنامه حکومتی با اشاره به خشم مردم لبنان نسبت به انفجاری که ۳۰۰هزار نفر را بی‌خانمان کرده، نوشت: «در واقع انفجار اخیر بر انبار باروت خشم عمومی کبریت زد. هر انگیزه‌ای که سبب بروز اعتراضهای عمومی از اکتبر گذشته تا‌کنون چه در لبنان و چه عراق شد، حالا و پیش از انتخابات نوامبر در آمریکا نتایج خود را رفته‌رفته بروز می‌دهد. بیراه نیست اگر گفته شود میوه اعتراضات اکتبر در لبنان و عراق در حال چیده شدن است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f118c33-a432-49b2-b8d7-cd9fb2125d43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات