728 x 90

خبرگزاری فرانسه: مخالفان ایرانی علیه رئیسی در آمریکا شکایت جدیدی را به ثبت دادند

کایلی مور گیلبرت  زندانی سابق در ایران، به صورت ویدئویی در کنفرانس مطبوعاتی مخالفان و زندانیان سابق ایرانی که از آمریکا علیه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شکایت کرده بودند، صحبت می کند(خبرگزاری فرانسه)
کایلی مور گیلبرت زندانی سابق در ایران، به صورت ویدئویی در کنفرانس مطبوعاتی مخالفان و زندانیان سابق ایرانی که از آمریکا علیه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شکایت کرده بودند، صحبت می کند(خبرگزاری فرانسه)

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی از نیویورک نوشت: مخالفان و زندانیان سابق ایرانی از جمله یک دانشگاهی غربی روز سه‌شنبه طرح یک شکایت مدنی در نیویورک علیه ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران هنگام شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام دادند.

به‌گفته گروه مدافع اتحادیه ملی برای دمکراسی در ایران، رئیسی به‌دلیل نقشش به‌عنوان قاضی در دهه۱۹۸۰ که هزاران نفر در کشور به اعدام محکوم شدند، هدف شکایت است. بر اساس آن پرونده، رئیسی در سال۱۹۸۸ یکی از اعضای چهار قاضی موسوم به کمیسیون مرگ بود که مستقیماً دستور داد هزاران اعدام و هم‌چنین شکنجه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون مسلح موسوم به‌ام.یی.کی را صادر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9eecf630-fbc8-4bec-b26b-1d04bd152bb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات