728 x 90

خبرگزاری فرانسه: شعله‌ور شدن اعتراضات در ایران ساعاتی پس از تظاهرات دولتی

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به‌ تاریخ شنبه دوم مهر با اشاره به اقدام رژیم در برپایی تظاهرات حکومتی خبر از شعله‌ور شدن تظاهرات مردمی در اعتراض به مرگ مهسا امینی به دست مأموران دولتی هنگامی که وی در بازداشت به سر می‌برد داد.
خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود هم‌چنین با اشاره به گزارشات منتشر شده توسط سازمانهای حقوق‌بشری از کشته شدن حداقل ۵۰نفر از تظاهر کنندگان به‌دست مأموران دولتی خبر می‌دهد و اضافه می‌کند «تصاویر تأیید شده پخش شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از معترضان پس از تاریکی هوا در چندین محله پایتخت تهران تنها چند ساعت پس از متفرق شدن تظاهرات تحت حمایت دولت تجمع کرده‌اند».
خبرگزاری فرانسه در حالی به انعکاس اعتراضات گسترده در ایران پرداخت که اکثر خبرگزاریهای بین‌المللی نیز پیش‌تر اقدام به بازتاب این اعتراضات گسترده کرده بودند.
نیویورک تایمز نیز در گزارشی به تاریخ ۳۱شهریور با عنوان تظاهرات ضددولتی در ایران، در حال گسترش است نوشت: «تظاهرات به دهها شهر گسترش یافته و تلفات متعددی گزارش‌شده است».

این اعتراضات شامل تعداد زیادی از زنان می‌شود که در ابتدا در تظاهرات نادری از دولت و اجرای قانون حجاب کشور که موهای پوشانده و لباس‌های گشاد را برای زنان الزامی می‌کند، به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات گسترده شده است و تقاضاها گسترده شده است تا خشم مردم عادی ایرانی را از شرایط زندگی آنها را منعکس کند»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c414715d-1d21-4355-97e2-0326bc660826"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات