728 x 90

خبرگزاری فرانسه: سپاه پاسداران ابزار اصلی هدایت و اجرای اعمال تروریستی تهران در جهان لیست‌گذاری شد

سپاه پاسداران ابزار اصلی هدایت و اجرای اعمال تروریستی تهران در جهان لیست گذاری شد
سپاه پاسداران ابزار اصلی هدایت و اجرای اعمال تروریستی تهران در جهان لیست گذاری شد

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸ نوشت که آمریکا دوشنبه سپاه پاسداران ویژه‌ ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد و بر تلاشهای گسترده‌ای که از قبل برای تضعیف حکومت مذهبی در تهران وجود داشت افزود.

این رژیم بلافاصله در تلافی با لیست‌گذاری سپاه پاسداران با تروریست خواندن نیروهای آمریکا واکنش نشان داد.

این خبرگزاری می‌افزاید که این اولین بار است که واشنگتن بخشی از یک دولت خارجی را مارک گروه تروریستی زده است. به این مفهوم که هر کسی با سپاه پاسداران معامله کند ممکن است در آمریکا با زندان روبه‌رو شود.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید که آمریکا اصرار می‌ورزد که هدف آن تغییر رژیم نیست اما چند مشاور ارشد ترامپ که طولانی‌مدت با ایرانیان تبعیدی نزدیک بوده‌اند به‌دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی می‌باشند...

لازم به یادآوری است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲۰ فروردین در جلسه استماع زیرکمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت: لیست‌گذاری سپاه پاسداران هزینه تروریسم را برای رژیم ایران در سراسر جهان بالا می‌برد.

 

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به شروط ۱۲ماده‌یی وزارت‌خارجه آمریکا بعد از شروع تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی گفت: ما ۱۲ماده را تعیین کرده و از سران رژیم ایران خواسته‌ایم که انجام دهند، ما از مردم ایران حمایت کرده و به آنها کمک می‌کنیم تا خواسته‌ها و اعمال رژیم ایران را تغییر دهند.

 

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال سناتور لیندزی گراهام درباره با لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت:

این موضوع (نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران) همواره هزینه تروریسم را برای ایران در سراسر جهان بالا می‌برد و یک واقعیت پایه‌یی را در مورد یک گروه تروریستی به‌رسمیت می‌شناسد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: لیست‌گذاری که ما دیروز انجام دادیم دسترسی آنها را به تأمین مالی تروریسم در سراسر جهان محدودتر می‌کند.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین اشاره کرد: اولین بار که دولت دونالد ترامپ بر سرکار آمد آمریکا با تهدیدات متعددی مواجه بود. ما با ایران و یک رژیم افراطی مواجه بودیم که خواستار سلطه بر منطقه بود و مسیری تضمین شده بسوی بمب اتمی داشت که به‌خاطر یک توافق اتمی بد بود، دولت ترامپ این تهدیدات را جدی تلقی کرد و ما پاسخ دادیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8dbbb425-3669-497a-9c5b-e060259d8f11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات