728 x 90

خبرگزاری فرانسه: رژیم ایران در کارزار واکسیناسیون کرونا شکست‌خورده است

کرونا - عکس از آرشیو
کرونا - عکس از آرشیو

خبرگزاری فرانسه روز ۲۴تیر در گزارشی از وضعیت واکسیناسیون در ایران نوشت: رژیم ایران به‌دلیل "جنگ قدرت سیاسی" در کارزار واکسیناسیون Covid-۱۹ شکست‌خورده است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: کارزار واکسیناسیون Covid-۱۹ ایران مملو از پیچیدگیهایی بوده است: فیلمهای به اشتراک گذاشته شده در اینترنت صفهای طولانی تا صد متر را نشان می‌دهد در حالی که مردم ساعت ها منتظر می‌مانند واکسن بزنند، با میزان دوزهایی که گاهی اوقات قبل از این‌که همه واکسن خود را دریافت کنند، تمام می‌شود. برخی فیلمهای دیگر نشان می‌دهند که هزاران نفر در جستجوی واکسن به مرز ارمنستان می‌شتابند. به‌گفته ناظر ما، که یک پزشک ایرانی است، این اوضاع خراب نتیجه رقابتهای سیاسی و شکست استراتژی واکسیناسیون ایران است.

علی خامنه‌ای، طی یک سخنرانی کوتاه در ژانویه ۲۰۲۱، "واکسنهای ساخت غرب" را از ایالات متحده، انگلستان و حتی فرانسه ممنوع کرد

هجده شرکت مختلف ایرانی مجوز واکسن خود را در ایران ارائه داده‌اند. اگر خوب دقت کنیم، فقط دو یا سه شرکت از نوع علمی هستند، شرکت‌های دیگر به جناح های مختلف سیاسی و قدرت در ایران تعلق دارند. مهمترین گروه در میان آنها ستاد اجرایی فرمان است که به‌عنوان ستاد نیز شناخته می‌شود و در حال ساخت واکسن کو ایران برکت است.

ستاد اجرایی فرمان امام یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین نهادهای نیمه دولتی در ایران است که در سال۱۹۸۹ توسط خمینی، به‌وجود آمد و اکنون مستقیماً توسط علی خامنه‌ای ولی‌فقیه فعلی کنترل می‌شود. ستاد که حدود ۹۵میلیارد دلار سرمایه دارد در دسامبر ۲۰۱۹ توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا تحریم شد. ستاد قول داده است تا سپتامبر ۲۰۲۱ بیش از ۵۰میلیون واکسن برکت تحویل دهد اما تاکنون هیچ چیز تحویل داده نشده است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به باندها و نهادهای چپاول و غارت رژیم از جمله (ستاد اجرایی فرمان موسوم به امام) نوشت: واکسیناسیون به یک مبارزه قدرت و رقابت سیاسی و اقتصادی در ایران تبدیل شده است. این جناحها پی برده‌اند که واکسیناسیون Covid-۱۹ چیزی است که ممکن است لازم باشد هر سال یا در آن حدود، مجدداً انجام شود. در این صورت، آنها به آن به‌عنوان یک منبع عظیم و بی‌پایان پول نگاه می‌کنند. بنابراین آنها تلاش کردند واکسن تولید داخلی را تبلیغ کنند تا فقط جیب خودشان را پر کنند.

و تاکنون، تمام چیزی که به مردم تحویل داده‌اند فقط حرف تو خالی است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ما هیچ واکسنی ندیده‌ایم و هیچ داده‌ای برای تأیید کارآیی این واکسنهای به‌اصطلاح ساخته شده در ایران وجود ندارد. حتی اگر این واکسنها واقعاً مؤثر و کارآ باشند، سؤالات جدی در مورد توانایی ایران در تولید آنها در مقادیر صنعتی وجود دارد.

به یمن این سیاست واکسیناسیون یا بهتر بگوییم، فقدان سیاست، اکنون موج پنجم Covid-۱۹ در ایران وجود دارد و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، امواج دیگری نیز یکی بعد از دیگری خواهیم داشت…

در ایران، یک کشور ۸۲میلیون نفری، فقط ۴.۷میلیون نفر اولین دوز واکسن Covid-۱۹ را دریافت کرده‌اند، در حالی که فقط ۲.۲میلیون نفر واکسن کامل زده‌اند. تاکنون تنها افراد ۶۰سال به بالا واجد شرایط واکسیناسیون هستند. فیلمهایی که به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است مردان و زنان مسنی را نشان می‌دهد که ساعت ها قبل از واکسینه شدن در صف ایستاده‌اند.

بسیاری دیگر - عمدتاً ایرانیهای طبقه متوسط ​​و جوان ​​که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند و انتظار ندارند به‌زودی واکسن خود را در ایران دریافت کنند - راه‌حل خود را در خارج از کشور در دبی یا ارمنستان، همسایه شمال غربی ایران یافته‌اند که با هواپیما یا ماشین به‌راحتی می‌شود به آنجا رفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/244cff1d-8179-4710-920b-d99ca34e84ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات