728 x 90

خبرگزاری فرانسه: جوانان عراق عهد کردند انتخابات تقلبی را بایکوت کنند

تظاهرات مردم عراق در میدان حبوبی ناصریه
تظاهرات مردم عراق در میدان حبوبی ناصریه

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۱۳مهر درمطلبی درباره عراق در آستانه انتخابات و جوانان عراقی نوشت: در آستانه انتخابات پارلمانی در عراق وضعیت ناصریه و بخش عمده‌ای از عراق ابهام دارند و امید چندانی برای تغییرات مورد نیاز را در این کشور جنگ‌زده ندارند.
یکی از جوانان به‌نام اناس ۲۱ساله که نخواست نامش به‌صورت کامل بیان شود گفت: انتخابات در عراق تقلبی است. آنها با اسلحه و پول فاسد شده‌اند و من نمی‌توانم با اسلحه روی سرم رأی بدهم. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است اما مانند ۴۰درصد از جوانان عراق بیکار است...
اناس در ادامه گفت: اعتراضات زندگی او را تغییر داد و چشم خود را به مشکلات پیش روی کشورش باز کرد. اما پس از انقلاب اکتبر، احساس کردم که باید مسئولیت آن را برعهده بگیرم، و در جامعه صدای من شنیده می‌شود.
در استان ناصریه همه چیز مثل، فقر که بیداد می‌کند، قطع مکرر برق و آب و سرمایه‌گذاری در زیرساختها به‌شدت پایین است قابل لمس و دیدن است. .
و ما چگونه می‌توانیم نظرسنجی کنیم در حالی که کشور پر از سلاح است... وقتی احزاب سیاسی دارای نفوذ زیادی هستند و پول هنگفتی را کنترل می‌کنند؟
یکی دیگر از جوانان به‌نام حیدرجعفر۲۳ساله است، که دو سال پیش فکر می‌کرد انتخابات تنها وسیله برای تغییر اوضاع است. در صورتی که برخی از ۸۵تظاهر کننده‌ای که در نوامبر ۲۰۱۹ در یک روز در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند دوستان او بودند.
او گفت:در سنین ما، نباید شاهد مرگ دوستان، و افتادن آنها در حوض خون باشیم و دولت وعده داده بود که مسئولان این مرگها را به عدالت بکشاند اما هیچ کاری انجام نشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc0f0a75-1f27-42d5-b674-908cd8225208"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات