728 x 90

خبرگزاری فرانسه: به‌رغم ویروس کرونا در زندانها، اعدامها ادامه دارد

خبرگزاری فرانسه - ویروس کرونا و اعدام  در زندانهای ایران
خبرگزاری فرانسه - ویروس کرونا و اعدام در زندانهای ایران

خبرگزاری فرانسه روز ۳اردیبهشت در گزارشی درباره زندانها در رژیم آخوندی، وضعیت زندانیان در ایران را این‌گونه توصیف کرد: نگرانی فلج‌کننده از سرنوشتی که ویروس مرگبار برای زندانیان رقم زده، نبودن الزامات حیاتی بهداشتی در زندان، شورش زندانیان که منجر به مرگ دهها تن شده و استمرار اعدام به‌رغم گسترش بیماری.

 

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: ابعاد بالای شیوع ویروس کرونا در ایران و تاثیرات آن در سلولهای پر از زندانی که گفته می‌شود تعداد آنها به ۲۵۰ هزار تن می‌رسد، بسیار بیشتر است.

فعالین و حامیان زندانیان سیاسی آژیر خطر را آنجا به صدا درآورده‌اند که می‌گویند این بیماری عمیقاً به درون سیستم زندانها نفوذ کرده است، در معرض خطر هستند.

 

در گزارش خبرگزاری فرانسه از وضعیت زندانها در ایران آمده است: نگرانی و اضطراب زندانیان از ابتلا به ویروس کرونا آن‌قدر در برخی زندانها شدت یافته که به‌گفته عفو بین‌الملل، زندانیان هشت زندان در سراسر ایران دست به شورش زدند که سرکوب شدید توسط نیروهای امنیتی و کشته شدن ۳۶ زندانی را به‌دنبال داشت.

 

کاتیا رو (Katia Roux) از عفو بین‌الملل در فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت شورشهای اخیر در زندانهای ایران یکی از مهمترین وقایع طی سال گذشته بوده و از وجود یک نگرانی عمیق در بین زندانیان خبر می‌دهد. وی نسبت به جان و سلامت صدها زندانی که در این شورشها مجروح شدند ابراز نگرانی کرد.

او گفت:‌ «مقامات رژیم اجازه دسترسی به درمان مکفی به زندانیان نمی‌دهند،‌ نه تستی برای آنها وجود دارد و نه بیماران را قرنطینه می‌کنند».

 

خبرگزاری فرانسه که روز چهارشنبه ۳اردیبهشت این گزارش را منتشر کرده می‌افزاید: رسانه‌های فارسی خارج ایران ارقام تلفات کرونا را حداقل دو برابر ارقام رسمی اعلام می‌کنند، در حالی‌که اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران گفته است این ارقام به ۲۸هزار نفر می‌رسد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fc4f757-3dae-4acb-99a6-daab60ac71c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات