728 x 90

خبرگزاری فرانسه: آمریکا گفت با وجود گفته هیات اروپا احیای توافق با ایران هیچ تضمینی ندارد

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

بنا‌ به گزارش خبرگزاری فرانسه جمعه ۲۳اردیبهشت آمریکا گفت پس از ارزیابی خوش‌بینانه اتحادیه اروپا از سفر به تهران، هنوز مطمئن نیست که آیا توافق هسته‌یی با ایران می‌تواند احیا شود یا خیر.
سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدار انریکه مورا، فرستاده این کشور قدردانی کرد، اما افزود: باین وجود، در حال حاضر توافق هنوز قطعی نیست.

هم‌چنین همین خبرگزاری طی توئیتی نوشت آمریکا می‌گوید شکست احیای توافق هسته‌یی ایران با وجود مأموریت اتحادیه اروپا در تهران «بسیار قطعی» است.

جوزپ بورل، مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نتایج سفر انریکه مورا معاونش به تهران گفت: مذاکرات به‌دلیل اختلاف بر سر سپاه پاسداران به بن‌بست رسیده بود. مورا با پیامی مشخص از طرف من به ایران سفر کرد و گفت که ما نمی‌توانیم به این شکل ادامه دهیم (سایت کمیسیون اروپا ۲۳ اردیبهشت)

 

وزارت‌خارجه خارجه آلمان نیز اعلام کرد: این کشور انتظار دارد که مذاکرات اتمی با رژیم ایران به‌سرعت به نتیجه برسد.

سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان گفت، پیشنهادی روی میز وجود دارد که برای همه طرفها بسیار منصفانه است. ما از رژیم ایران انتظار داریم که از خواسته‌هایی که فراتر از برجام است خودداری کند. (خبرگزاری رویترز ۲۳ اردیبهشت)

 

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه رژیم حرف‌های قبلی خود را تکرار کرد و گفت: اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد، تواق خوب و قابل اتکا در دسترس است. تماسها ادامه دارد.

وی نوشت: در توافق با بورل، سر مورا به تهران فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین متمرکز شویم

(سایت وزارت‌خارجه رژیم ۲۳ اردیبهشت)

 

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات اتمی اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند برای احیای برجام کمک کند. وی در یک پیام توئیتری گفت: اگر تحت شرایط متفاوت دیگری بودیم روسیه می‌توانست به طرفین برای نهایی‌سازی توافق احیای برجام کمک کند اما اکنون نه. (توئیت اولیانوف ۲۳ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd29fae0-3cd9-4f29-8e76-8cb7819b1a27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات