728 x 90

خبرگزاری سپاه پاسداران: عده‌ای ماه‌هاست انتظار می‌کشند بایدن به پیروزی برسد

انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا

عده‌ای ماه‌هاست انتظار می‌کشند بایدن به پیروزی برسد

و آنچه در دوران اوباما محقق نشد در دوران بایدن اجرایی شود

خیال خامی که به رویای کودکانه می‌ماند

خبرگزاری سپاه پاسداران(فارس) ۱۵آبان ۹۹ نوشت: «دولت روحانی ۲سال و اندی را در دوره «آب خوردن هم مذاکره می‌خواهد» گذراند و چندماهی را مشغول فشار ایمیلی بود، یکی دو سالی را به مذاکره و فشار به اروپایی‌ها مشغول بود و باقی ایام را در انتظار بایدن.

این روزها شاهدیم که ۲سال آخر دولت روحانی به انتظار برای تغییر در کاخ‌سفید سپری می‌شود. عده‌ای ماه‌هاست که نشسته‌اند و انتظار می‌کشند تا شاید بایدن کاندیدای دمکرات‌ها در انتخابات بتواند در رقابت با دونالد ترامپ به پیروزی برسد و دوباره باب مذاکره و گفتگو باز شده و علاوه بر این‌که از فشارهای خارجی کاسته بشود، آنچه در دوران اوباما محقق نشد، در دوران بایدن اجرایی شده و تحریم‌ها بالاخره برداشته شوند؛ خیال خامی که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و به رویای کودکانه می‌ماند.

در این وانفسا انتخابات آمریکا بالاخره برگزار شد، هر چند که به سرانجام نرسیده و هنوز معلوم نیست سرنوشت دولت آتی کاخ‌سفید چگونه خواهد بود، از یک‌سو ترامپ اعلام پیروزی کرده و از سوی دیگر بایدن و بعید نیست این وضعیت تا ماه‌های آینده و حتی سال جدید میلادی تداوم داشته باشد؛ وضعیتی که طبیعتاً در صورت وقوع درصد بالایی از ابهام را به‌دنبال خواهد داشت و تصمیم‌گیری را برای کسانی که آینده خود را منطبق بر رفت و آمدهای کاخ‌سفید تنظیم کرده‌اند، دشوار خواهد کرد.

ابهام و تعلیق در چنین فضایی اگر تا پایان پاییز تداوم داشته باشد، بدین معناست که تا فاصله ۶ماه مانده تا انتخابات در ایران وضع همین است و در آن ۶ماه هم فرصتی برای گفتگو با بایدن(به فرض پیروز شدن در انتخابات) نخواهد بود... اینها البته همه صرف‌نظر از این است که بایدن و تیم امنیتی و سیاست خارجی‌اش بارها گفته‌اند که هیچ بنایی برای بازگشت به عقب ندارند و اگر هم قرار باشد وارد برجام شوند باید حداقل در ۲مورد، یعنی بندهای غروب و اضافه شدن موضوعات موشکی و منطقه به توافق با ایران، مذاکره جدید صورت پذیرد.

با لحاظ کردن چنین شرایطی، اگر قرار باشد باز هم همان روال قبلی در دولت طی شود، معنایی جز این نخواهد داشت که... مردم هم‌چنان باید شاهد نابسامانی در اقتصادی باشند که... به عطسه رئیس کاخ‌سفید هم پیوند خورده و ممکن است با هر اتفاقی متلاطم شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df01e098-6462-4095-a09c-f497f9eba359"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات