728 x 90

خبرگزاری آسوشیتدپرس: خامنه‌ای از گرانی قیمت بنزین حمایت کرد و تظاهر کنندگان را اشرار نامید

به آتش کشیدن تابلو خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع در درود - ۲۵ابان۹۸
به آتش کشیدن تابلو خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع در درود - ۲۵ابان۹۸

خبرگزاری آسوشیتدپرس با عنوان «خامنه‌ای از گرانی قیمت بنزین حمایت کرد و معترضان را اشرار نامید» موضع‌گیری هراس‌آلود و سراسیمه روز یکشنبه خامنه‌ای را منعکس کرد.

 

این خبرگزاری نوشت:

ولی‌فقیه رژیم ایران روز یکشنبه از تصمیم بالا بردن قیمتهای بنزین حمایت کرد و اعتراض کنندگان خشمگین که اموال عمومی را آتش می‌زنند اشرار نامید که علامت یک سرکوبی بالقوه علیه تظاهر کنندگان می‌باشد

این اظهارات خامنه‌ای در حالیست که به‌نظر می‌رسد مقامات، اینترنت را در سراسر ایران بسته‌اند تا اعتراضات را سرکوب کنند، اعتراضاتی که با گران شدن بنزین جرقه خورده است.

 

آسوشیتدپرس افزود:‌

بعد از گران شدن بنزین، تظاهر کنندگان خودروهایشان را در شاهراه‌های شهر کار گذاشته‌اند و به کلان اعتراضات در پایتخت و سایر شهرها پیوسته‌اند.

برخی اعتراضات به خشونت کشیده شد و در برخی نقاط حریق ایجاد شد و هم‌چنین تیراندازیهایی بود.

تعداد کسانی که کشته یا مجروح شده‌اند هنوز معلوم نیست.

فیلمهایی که روی اینترنت ارسال شده نشان می‌دهد که مأموران پلیس از گاز اشک‌آور علیه اعتراض کنندگان و دسته‌هایی که مراکز را آتش می‌زنند استفاده کردند.

این اعتراضات در حالی‌که برای روحانی در آستانه انتخابات، یک ریسک سیاسی دارد اما نشان‌دهنده خشم در میان ۸۰میلیون مردم ایران است که شاهد از بین رفتن سپرده‌هایشان هستند در شرایطی که اشتغال پایین است و پول ملی سقوط کرده است.

فیلم تظاهر کنندگان که روی اینترنت گذاشته شده یادآور اعتراضات ۲۰۱۷ می‌باشد که به ۲۵کشته و ۵۰۰۰دستگیری انجامید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e48b605-df46-49b3-9c0a-3310742059b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات