728 x 90

خانم مریم رجوی: قیام ایران از خوزستان تشنه و رنج‌دیده شعله کشید

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

مریم رجوی: به پیشواز سپیده آزادی، در سراسر ایران برخیزید و پرچم‌ها را برافرازید

قیام‌آفرینان،
هموطنان عرب در خوزستان،
زنان و مردان به‌جان آمده در تبریز، تهران، کرج، اصفهان، کرمانشاه و سراسر ایران،
دلیران کانون‌های شورشی،
خواهرانم، برادرانم،
پسران و دخترانم،
ایران در زیر بار سنگین دو ویروس منحوس، کرونا و ویروس ولایت، کمر راست کرد و دیگر بار به «قیام» برخاست. ایران تسلیم نمی‌شود. ایران ذلت نمی‌پذیرد.
در خوزستان، چو عضوی به درد آورد روزگار
در ایران، دگر عضوها را نماند قرار
از آذربایجان و کردستان تا لرستان و خراسان و سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری و اصفهان.

آنچه را که خامنه‌ای نزدیک به یکسال و نیم با باز گذاشتن عمدی راه گسترش کرونا می‌خواست از آن جلوگیری کند، به وقوع پیوست. به‌گفته خودش می‌خواست از کرونا فرصت بسازد. فرصتی برای بقای رژیم با کلان تلفات و سپر انسانی با ممنوعیت جنایتکارانه خرید و وارد کردن واکسن از اروپا و آمریکا.
اما قیام مردم ایران که این بار از خوزستان تشنه و رنج‌دیده شعله کشید، تاکنون دست‌کم ۱۴استان را در بر گرفته است. این قیامی است برای سرنگونی، قیامی است برای آزادی و قیامی است راهگشای پیروزی.
به نسل شورشگری که انتخاب کرده که هیأت حاکمه خونخوار و مرتجع و دزد و فاسد را به زیر بکشد و یک جمهوری دمکراتیک و آباد و آزاد در ایران برقرار سازد، هزاران درود!
به‌خانواده‌های شهیدان در ایذه و اهواز، شلنگ‌آباد، کوت عبدالله، ماهشهر، جراحی، الیگودرز، شهرک طالقانی و شوش، درود.
این شهیدان، فدیه‌های آزادی مردم ایران‌اند. آنها نمرده‌اند، بلکه زنده‌ترین زندگان‌اند، زیرا که ایران را به‌جنبش و حیات مبارزاتی‌اش بازگردانده‌اند.


شعله‌های قیام، نوری بر خوزستان انداخت و جهان بر بلای موحشی که آخوندها بر سر این استان زرخیز آورده‌اند، چشم باز کرد.
در حاکمیت آخوندها، به‌خصوص در دو دهه اخیر، خامنه‌ای و سپاه پاسداران‌اش برای منافع مالی و امنیتی خود، خوزستان را ویران کرده‌اند. پرآب‌ترین استان کشور را به‌جایی رساندند که بسیاری از مردم‌اش نه تنها در فقر و بیکاری می‌سوزند، نه تنها به‌آوارگی و حاشیه‌نشینی محکوم شده‌اند، بلکه حتی آب آشامیدنی هم ندارند و فریاد العطش سر می‌دهند.
اما حالا برخاستگان قهرمان خوزستان و سایر استانهای بپا خاسته به‌میدان آمده‌اند تا به‌این حاکمیت ظالمانه پایان بدهند.
آفرین بر شورشگران دلیر و کانون‌های شورشی مؤسسان پنجم که تا آنجا که توانستند در شهرهای مختلف برای جلوگیری از نقل و انتقال آدم‌کشان خامنه‌ای، آتش به‌پا کردند و مسیر امداد‌رسانی نیروهای سرکوبگر را بستند. این بخشی از تلاش‌ها و اقدامات و عملیات ضداختناق است که شورشگران برای ارتقای روش‌های قیام و گسترش و تداوم جنبش بزرگ مردم ایران در پیش گرفته‌اند.
این قیام با صدها نشانه روشن، نشان داده است که جامعه ایران در یک موقعیت انقلابی است و آمادگی اجتماعی برای سرنگونی رژیم به تمام و کمال وجود دارد. ولی واضح است که رژیم خودبه‌خود فرو نمی‌افتد. به قول مسعود باید صد بار بیشتر جنگید و مقاومت کرد چرا که در مصاف با چنین رژیمی تنها راه برای آزادی، ارتش آزادی است.
بله، شورشگران این‌چنین پیروزی می‌سازند.

نسل جوان ایران، دختران، پسران، شورشگران!
شما که قیام را بر ظلمت سکون و یاس ترجیح داده‌اید، شما که گوهر ارزشمند آزادی را قدر می‌شناسید و برای آن می‌جنگید، تقدیر تاریخ ایران در پایان یک قرن جور و ستم برای یک جمهوری آزاد و آباد در دستان شماست.
قیام شما از خوزستان تا تهران و تبریز و اصفهان، شکوه ایستادگی ملتی است که ذلت نمی‌پذیرد.
داستان تاریخ ما، قیام است و ایستادگی. داستان خلق شورشگری که از قلب تبریز با سلاح ستارخان و مبارزان مشروطه برای یک میهن آزاد و مستقل می‌جنگد. در شمال ایران، پرچم کوچک‌خان و رزمندگان جنگل را به اهتزاز درمی‌آورد.
در ۳۰تیر در حمایت از مصدق پیشوای نهضت ملی ایران، به قیام برمی‌خیزد.
و در این رزم پرافتخار به مجاهدین و مقاومت ایران می‌رسد و با راهبری مسعود علیه ظلمت شاه و شیخ شعله می‌کشد؛ طرحی نو و نسلی نو در مبارزات آزادیبخش ملت ایران. نسلی که در نبردی طولانی برای آزادی از جان و خانمان می‌گذرد.
زندانها و چوبه‌های دار را پشت سر می‌گذارد و تکثیر می‌شود در هزار اشرف در سراسر ایران.
این پرچم حالا در دستان مجاهدان آزادی و شما دختران و پسران رزم‌آور و کانون‌های شورشی است.
این رسالت و تعهد ماست که این قرن سیاه و تاریک را به‌یک پایان پیروزمند برسانیم. به پیشواز سپیده آزادی، در سراسر ایران برخیزید و پرچم‌ها را برافرازید.


همه هموطنان را به حمایت از دلیران و دلاوران قیام فرا می‌خوانم. از همه پزشکان و پرستاران درخواست می‌کنم که به‌نجات مجروحانی بشتابند که به‌خاطر دستگیر‌نشدن نمی‌توانند به‌بیمارستانها مراجعه کنند.
از جانب مردم و مقاومت ایران، از ملل متحد و تمام دولتها و مجامع بین‌المللی می‌خواهم که رژیم آخوندها را برای آزادی تمام دستگیر شدگان قیام مورد بازخواست قرار دهند.
درود و افتخار بر یکایک شهیدان.
سلام بر کانون‌های شورشی در مؤسسان پنجم ارتش آزادی
و خوشا فرزندان و سرمایه‌های بی‌بدیل خلق قهرمان که در داخل ایران و در سراسر جهان در یک حاضر گفتن و اعلام حضور تاریخی به مسعود گفتند: اسم مرا بنویس!
این اسامی جاودانه است.
درود بر همگی شما

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fb30d3d-7167-4c0a-9da7-3464adca7e0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات