728 x 90

خانم مریم رجوی: سیاست صحیح برای جامعه بین‌المللی، ایستادن در کنار مبارزه مردم ایران برای به زیر کشیدن استبداد مذهبی است

دیدار سناتور ترتزی وزیر خارجه پیشین و نمایندگان مجلس ایتالیا از اشرف۳
دیدار سناتور ترتزی وزیر خارجه پیشین و نمایندگان مجلس ایتالیا از اشرف۳

دیدار سناتور ترتزی وزیر خارجه پیشین و نمایندگان مجلس ایتالیا از اشرف۳

 

مریم رجوی: سیاست صحیح برای جامعه بین‌المللی، ایستادن در کنار مبارزه مردم ایران برای به زیر کشیدن استبداد مذهبی است

هیاتی از نمایندگان پارلمان ایتالیا به ریاست سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون امور اتحادیه اروپا در سنا و وزیر خارجه پیشین ایتالیا، هم‌چنین نمایندگان مجلس ایتالیا استفانیا آسکاری از کمیته قضایی و امانوئله پوتزولو از کمیسیون خارجه، روز پنجشنبه ۱۱اسفند از اشرف۳ بازدید و با مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت دیدار وگفتگو کردند.
مریم رجوی ضمن قدردانی از تلاش‌های سناتور ترتزی و اعضای هر دو مجلس ایتالیا در حمایت از قیام و انقلاب دموکراتیک مردم ایران و تلاش‌های آن‌ها برای حفاظت از مجاهدین در برابر حملات زمینی و موشک باران در اشرف و لیبرتی، گفت: رژیم آخوندها به‌رغم کشتار وحشیانه بیش از ۷۵۰تن از جوانان قیام کننده و دستگیری‌های گسترده، قادر به کنترل وضعیت انفجاری جامعه و مقابله با قیام‌ها و جوانان شورشگر و کانون‌های شورشی نیست.

سناتور ترتزی گفت:
کار کردن با شما و جنبش مقاومت ایران برای من یک تجربه بسیار عالی بود. شما در صحنه سیاسی کارهای بزرگی کرده‌اید. شما برخلاف بسیاری دیگر از جنبش‌ها، مستقل هستید. پیشرفت‌های اشرف۳ در سال‌های اخیر از هر نظر و ظرفیت‌های انسانی سازماندهانه و سیاسی سازمان مجاهدین و رهبری خارق العاده خانم رجوی، یک ایران دموکراتیک را بیشتر از همیشه در چشم‌انداز قرار داده است.
سناتور ترتزی افزود مبارزه مردم ایران برای آزادی به دوران حاکمیت رژیم مذهبی محدود نمی‌شود آن‌ها در دوران دیکتاتوری شاه نیز برای آزادی می‌جنگیدند. مردم ایران در هر دو رژیم تحت ستم و سرکوب قرار داشتند و به‌همین خاطر امروز در قیامشان هر نوع دیکتاتوری را نفی می‌کنند. و بازگشت به دیکتاتوری پیشین سرابی بیش نیست و تنها رژیم ایران از چنین بحثی سود می‌برد.

خانم استفانیا آسکاری نماینده مجلس ایتالیا گفت: من در پارلمان ایتالیا در نوشتن قانونی در مخالفت با خشونت علیه زنان کار کردم و وقتی اقدامات رژیم آخوندها علیه زنان را دیدم، به خوبی دریافتم که آخوندهای حاکم چقدر از زنان می‌ترسند. به‌همین دلیل بالاترین احترام را برای شما قائلم و از شما تشکر می‌کنم. شما یک رهبر واقعی هستید.

آقای امانوئله پوتزولو، نماینده دیگر پارلمان اروپا گفت: ما می‌توانیم متعهد شویم که آن چه را در موزه مقاومت دیدیم به دیگر پارلمانترها منتقل کنیم و به‌طور خاص سوء استفاده رژیم از مذهب برای توجیه جنایاتش را افشا کنیم.
هیات پارلمان ایتالیا به ریاست سناتور ترتزی، علاوه بر بازدید از موزه مقاومت در اشرف۳، در جمع مجاهدان آزادی شرکت کردند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

مریم رجوی:

آقای سناتور، نمایندگان محترم!
اشرف۳ و رزم‌آوران آزادی به شما صمیمانه خوش‌آمد می‌گویند. تلاش و حمایت شما از جنبش آزادی مردم ایران در برابر استبداد مذهبی، یادآور «جنگ آزادیبخش» و مبارزات «جنبش مقاومت ایتالیا» برای آزادی و دموکراسی است.
قطعاً برای شما، شهرهای شورشی و جوانان شورشگر در قیام ایران، یادآور خاطره فداکاری شورشگران‌ و پارتیزان‌ها برای آزادی و استقلال ایتالیاست.
تعهد به آزادی، همان آرمانی است که فارغ از ملیت و زبان، همه ما را حول یک هدف گردآورده است. به‌همین خاطر، حضور شما دوستان و پشتیبانان مردم و مقاومت ایران در اشرف ۳ بیان همبستگی با آرمان آزادی مردم ایران است.
پنج ماه از قیام مردم ایران که پر از شور و امید و در عین‌حال، داغ و درد و جان‌فشانی است، می‌گذرد.
این قیام، صدای متحد مردم ایران برای سرنگونی تمامیت رژیم آخوندی را به گوش همه رساند. همان فریادی که از خیابان‌های تهران تا زاهدان با شعار مرگ بر خامنه‌ای در نفی ولایت‌فقیه منعکس است.
این قیام، پیام فراگیر مردم از دانشجویان و دانش‌آموزان تا زنان و جوانان در شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» علیه هر نوع دیکتاتوری سلطنتی یا مذهبی است.
این قیام، در نقش مؤثر زنان به‌عنوان جلودار و پیشتاز انقلاب دموکراتیک مردم ایران، تصویر حقیقی چهار دهه مبارزات خون‌بار زنان با استبداد مذهبی را به همه جهان نشان داد.
حالا در آستانه هشت مارس این حقیقت بیش از همیشه روشن و تابان شده است که رژیم ولایت‌فقیه با پیشتازی زنان، برای همیشه از ایران و تاریخ ایران حذف می‌شود.

جمهوری آزاد و دموکراتیک در ایران محقق می‌شود

دوستان گرامی!
اجازه بدهید به‌طور خلاصه به چند موضوع درباره تحولات جاری بپردازم که حول مسئله ایران و قیام ایران شکل‌گرفته است.
بسیاری در جهان تا قبل از قیام ۱۴۰۱، ‌حاکمیت آخوندها را با برنامه مرگبار اتمی و موشکی و با عملیات جنگی و تروریستی این رژیم به‌ویژه در خاورمیانه، قدرتمند و غیرقابل تغییر می‌دانستند.
اما قیام ۱۴۰۱،‌ ایران را به نام آزادی و خواست مردم برای سرنگونی رژیم به جهان شناساند؛ ایرانی با یک جمهوری آزاد و دموکراتیک که در دسترس و ممکن است و بی‌تردید محقق می‌شود.
همه شما در جریان سرکوب وحشیانه‌ قیام کنونی توسط رژیم هستید با بیش از ۷۵۰شهید که اسامی ۶۶۴نفر آن‌ها تاکنون توسط مقاومت ایران اعلام‌شده است.
شکنجه دختران و پسران، تعرض به زنان، کور کردن چشم زنان و مردان و کشتن کودکان.
اما مردم ایران بازهم فریاد زدند تا سرنگونی رژیم، قیام ادامه دارد. خشم مردم ایران علیه این رژیم مهارشدنی نیست. در زاهدان، زنان و مردان بلوچ هر جمعه با شعار مرگ بر خامنه‌ای به خیابان می‌آیند. در هفته پیش، نیروهای سرکوبگر رژیم از صبح روز جمعه به دستگیری و ضرب و شتم مردم پرداختند اما مردم شجاع خشمگین‌تر از همیشه به تظاهرات دست زدند و فریاد زدند ایستاده‌ایم تا پایان.
در همین فاصله، شعارهای شبانه مردم علیه رژیم و فعالیت‌های کانون‌های شورشی حتی یک روز متوقف نشده است آن‌هم در حالی‌که دستگیری‌ها ادامه دارد.
رژیم زن‌ستیز آخوندی دریک جنایت عمدی حکومتی با مسمومیت‌های زنجیره‌یی در مدارس دخترانه در شهرهای مختلف، بسیاری از دانش‌آموزان را مسموم و راهی بیمارستان‌ها کرده است. جنایتی که یک انتقام‌گیری از نقش پیشتاز دختران شجاع در قیام و مکمل گشت کشتار ارشاد رژیم است. روز گذشته دختران شجاع دانش‌آموز و والدین آن‌ها با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور به این جنایت وحشیانه اعتراض کرده‌اند.
می‌خواهم بگویم که به‌رغم همه جنایت‌های رژیم، قیام برای سرنگونی این رژیم افت‌وخیز دارد اما تردید‌بردار نیست؛ و هر بار با شدت بیشتر بر سر این حکومت پلید آوار می‌شود.
تاریخ ثابت کرده که طرف پیروز در این نبرد، آزادی و دموکراسی و برابری است. طرف پیروز، مردم قهرمان و شجاع ایران هستند.

شورای ملی مقاومت دیرپاترین ائتلاف دموکراتیک

دوستان عزیز!
تحول دیگر در این دوران این است که هم‌زمان با سرکوب گسترده، شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران چه در داخل و خارج ایران و چه در فضای مجازی با شدت بیشتر کلید خورده است.
اما ببینیم چرا رژیم شیطان‌سازی می‌کند و با ضدتبلیغ، حامیان مجاهدین و مقاومت را مورد حمله قرار می‌دهد که شما دوستان گرامی بارها خودتان در معرض آن بوده‌اید.
به ساده‌ترین زبان، داستان این است که رژیم آخوندی در محاصره سرنگونی می‌خواهد بگوید، جایگزین من، بدتر از من است. می‌خواهد نیروی اصلی سرنگونی‌طلب و مبارز را به خیال خودش نفی و انکار کند. موقعیت سرنگونی خودش را بپوشاند و در پیشروی قیام و مقاومت ایران مانع ایجاد کند.
چراکه می‌داند تنها نیروی جدی در امر سرنگونی از بیش از چهار دهه، مجاهدین و شورای ملی مقاومت هستند.
می‌داند این آلترناتیو، پاسخ واقعی استقلال و دموکراسی و عدالت و برابری در ایران است.
می‌داند در امر آزادی‌ها و حقوق زنان، مجاهدین و مقاومت ایران از ۴۰سال پیش نه‌تنها برنامه و طرح‌های مشخص و اعلام‌شده دارند، بلکه با پراتیک واقعی هژمونی و رهبری زنان از سالیان پیش در امر برابری پیشتاز بوده‌اند.
می‌داند که بر سر حقوق ملیت‌های تحت ستم با طرح خودمختاری کردستان ایران و آزادی ادیان و مذاهب، مترقی‌ترین طرح‌ها را شورای ملی مقاومت از ۴۰ سال پیش ارائه کرده است.
و مهم‌تر از همه این‌که، شورای ملی مقاومت دیرپاترین ائتلاف نیروهای دموکراتیک از سال ۱۳۶۰ به‌منظور سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دموکراسی در ایران توسط مسعود رجوی تأسیس‌شده و در گذار از تضادها و نبرد خون‌بار با ۱۲۰هزار شهید، یک ائتلاف پویا و ماندگار شده است.
رژیم آخوندی از آغاز برای تضمین بقای حاکمیتش، به دو اهرم اختناق و اعدام در داخل و تروریسم و جنگ‌افروزی در خارج متکی بوده است. امروز هم برای انحراف قیام، به دو اهرم شیطان‌سازی علیه مقاومت و ساختن و پرداختن آلترناتیوها و ائتلاف‌های دست‌ساز نیاز دارد که خط کارشان، بالانس کردن نفی رژیم با نفی مقاومت و مجاهدین است.
این شاخص روشنی برای تشخیص عناصری است که به‌جای قرار گرفتن در کنار نیروی سرنگونی‌طلب و آلترناتیو واقعی این رژیم، حرف‌ها و اتهامات رژیم را تکرار می‌کنند.
بنابراین در صحنه سیاسی، تضاد اصلی این است که چه کسانی به قیام برای سرنگونی این رژیم کمک می‌رسانند و سرعت آن را بالا می‌برند و چه کسانی آن را متوقف کرده و برای رژیم وقت می‌خرند.
دعوا بر سر این است که حتی شده یک روز زودتر،‌ این مردم ستمدیده و محاصره‌شده در اجبار و سرکوب و فقر و محرومیت آزاد شوند.

سیاست صحیح در قبال رژیم ایران

رژیم آخوندی، به‌دلیل ماهیت ضد بشری‌اش، یک رژیم ارتجاعی است که تابه‌حال با فریب جامعه ایران و جامعه بین‌المللی به انواع جنایت‌ها دست‌زده است؛ از جنگ‌افروزی و دخالت در کشورهای منطقه و پروژه بمب‌سازی و باج‌گیری در مذاکرات با غرب، تا سرکوب و قتل‌عام، در داخل ایران همراه با بازی باندهای درونی‌اش تحت عنوان میانه‌رو و اصلاح‌طلب برای به محاق بردن خواست‌های آزادی‌طلبانه زنان و جوانان.
در برابر چنین رژیمی تنها راه‌حل، سرنگونی و قیام‌ و مقاومت است.
سیاست صحیح برای جامعه بین‌المللی، ایستادن در کنار مبارزه مردم ایران برای به زیر کشیدن استبداد مذهبی است.
جامعه بین‌المللی باید حق نبرد با این رژیم ستمگر و سرنگونی آن را به‌رسمیت بشناسد و کشورهای اروپایی، سپاه پاسداران را به‌عنوان عامل اصلی سرکوب و کشتار، در لیست تروریستی قرار دهند.
این سیاست فقط یک وظیفه اخلاقی برای اروپا نیست؛ بلکه یک مسئولیت سیاسی است که از تعهدات آن‌ها به حفاظت از مردم خودشان در برابر تروریسم و ناامنی ناشی می‌شود.
سرنگونی رژیم، وظیفه مردم و مقاومت ایران است؛ اما انتظار مردم ایران از اروپا و جهان این است که از محکومیت‌های لفظی فراتر بروند و سفارت‌های این رژیم را ببندند و مزدوران آن را اخراج کنند.
مقاومت ایران به ‌مبارزه فداکارانه بی‌امان برای برپایی یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت و برابری زن و مرد و لغو حکم اعدام متعهد است. مردم ایران مصمم‌اند که برقراری آزادی، دموکراسی و استقرار جمهوری دموکراتیک در ایران را به هر قیمت محقق کنند و چنین خواهد شد.
از حضور همه شما مجدداً متشکرم.

 

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/903da5ef-3fe5-4c33-a2be-e7a6c621a66c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات