728 x 90

خانم مریم رجوی: دیوید ایمس مدافع خستگی‌ناپذیر آزادی و دمکراسی

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت  و دیوید ایمس نماینده مجلس عوام انگلستان
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت و دیوید ایمس نماینده مجلس عوام انگلستان

با اندوه بسیار قتل جنایتکارانه آقای دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران را تسلیت می‌گویم.
دیوید ایمس دشمن دیکتاتورها به‌خصوص دیکتاتوری آخوندی بود. و طی ۴۰سال بی‌وقفه در کنار مردم ایران برای آزادی و علیه فاشیسم دینی ایستاده بود.
پس از ۴دهه حمایت تمام‌عیار و بی‌چشمداشت دیوید ایمس از مقاومت مردم ایران، بایستی او را در شمار شهیدان آزادی محسوب کرد. امروز مقاومت ایران یک دوست بی‌همتا و مردم انگلستان یکی از مظاهر ستودنی دفاع از آزادی و دمکراسی و جامعه بشری، یک انسان بزرگ را از دست داد.
او در گردهمایی بزرگ ایران آزاد در ۱۳۹۸ گفت: فوق‌العاده خوشحالم که در اشرف۳ حضور دارم و به‌عنوان رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران و از جانب کمیته فراحزبی در هر دو مجلس پارلمان می‌خواهیم با شما ابراز همبستگی کنیم.
دیوید ایمس در آخرین سخنرانی خود در گردهمایی ایران آزاد در سال۱۴۰۰ گفت: «ما معتقدیم حلقه مفقوده در سیاست ما، بی‌توجهی به‌شرایط عینی در ایران و آرزوی مردم ایران برای دستیابی به‌آزادی و دموکراسی است».
دیوید ایمس از ۳دهه پیش، با تمام اعتبار سیاسی و پارلمانی خود برای دفاع از حقوق پایمال‌شده مردم ایران و حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران برای آزادی و حاکمیت مردم، به نبرد پرداخت و علیه سیاست ننگین مماشات با فاشیسم مذهبی، مبارزه شجاعانه‌یی را به‌پیش برد. او همراه با لرد کوربت، کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران را بنیاد گذاشت و در یک کارزار بی‌نظیر سیاسی و حقوقی برای حذف نام مجاهدین از لیست آخوند‌ساخته، در انگلستان و اتحادیه اروپا نقش تعیین‌کننده داشت.
درگذشت دیوید ایمس، حامی گران‌قدر مقاومت و رزمنده پرشور آزادی برای ایران را به خانواده محترم وی، به مردم و پارلمان انگلستان و به کمیته پارلمانی مجلسین بریتانیا برای آزادی ایران تسلیت می‌گویم.
برای مردم و مقاومت ایران او همیشه زنده است. ما به او افتخار می‌کنیم که در تاریک‌ترین ادوار تاریخ ایران به یاری ملت ما در نبرد با فاشیسم دینی شتافت.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9cfd7a4-bbc5-4794-adde-4ab062d7234c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات