728 x 90

خانم مریم رجوی: به‌رسمیت شناختن حق ملت ایران برای سرنگونی دیکتاتوری دینی و استقرار دمکراسی

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس بین‌المللی در مقر ملل متحد- ژنو
پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس بین‌المللی در مقر ملل متحد- ژنو

پیام به کنفرانس بین‌المللی در مقر ملل متحد- ژنو

دوستان عزیز مردم و مقاومت ایران!
به همه شما درود می‌فرستم و از توجه‌تان به وضعیت ایران تشکر می‌کنم.
این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که در ایران یک رویارویی شدید میان مردم و استبداد حاکم در جریان است. مردم ایران به‌ویژه زنان و جوانان برای سرنگونی رژیم و به‌دست آوردن آزادی به‌پا خاسته‌اند. آنها از اختناق وحشیانه، زن‌ستیزی، تبعیض دینی و فقر به ستوه آمده‌اند. مردم ما مصمم هستند حاکمیت رژیمی را به‌زیر بکشند که کشور را دچار عقب‌ماندگی کرده، دارایی ایران را صرف تروریسم، جنگ در منطقه، برنامه موشکی و اتمی و گسترش سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی کرده است، زنان را به زندگی در وحشت محکوم کرده، و جوانان را در فقر و گرسنگی نگه‌داشته و از حقوق اولیه‌شان محروم کرده است.
قیام ایران سومین قیام مردمی در سال جاری است. اما بزرگترین قیام سال‌های اخیر است. این اعتراضها در تمام ۳۱استان کشور گسترده است. آتشزنه قیام، کشتن مظلومانه دختر جوان، مهسا امینی بود.

آخوندها در ایران پایگاهی ندارند. آنها فقط با سرکوب و با استفاده از مماشات دولتهای غرب، سر پا مانده‌اند. آنها به‌روی تظاهر کنندگان بی‌سلاح آتش گشودند به کشتار و شکنجه متوسل شده‌اند. تمام مقام‌های رژیم علناً دستور سرکوب وحشیانه می‌دهند. پاسداران تا به‌حال صدها نفر از جوانان را در خیابان‌ها به قتل رسانده‌اند. به گواهی فیلم‌ها و اسناد، نیروهای سرکوبگر به‌سوی تظاهر کنندگان شلیک می‌کنند. عفو بین‌الملل قتل کودکان و دستگیریهای گسترده را تأیید کرده است. در برخی شهر‌ها مأموران رژیم، خانه به‌خانه مراجعه می‌کنند و جوانان را با خود می‌برند.
ضرب و جرح معترضان در خیابان‌ها، نابینا کردن چشم جوانان با تفنگ‌های ساچمه‌یی و قطع اینترنت برای جلوگیری از انتقال اخبار کشتار معترضان به بیرون ایران بخشی از عملیات روزانه سرکوب در ایران است.
متأسفانه واکنش‌های بین‌المللی در قبال این سرکوب وحشیانه و گسترده بسیار محدود است.

رژیم آخوندی در سال۶۷، سی هزار زندانی سیاسی را قتل‌عام کرده است. این رژیم در سال۹۸ بیش از ۱۵۰۰ جوان را در خلال اعتراضها به قتل رساند. در یک‌سال گذشته این رژیم، حدود ۵۵۰ زندانی را اعدام کرده است که بیش از دو برابر سال قبل از آن است.
اکنون، جامعه بین‌المللی نباید اجازه دهد که آخوندها مرتکب قتل‌عام دیگری شوند. در این لحظه حساس، جهان نباید مردم ایران را تنها بگذارند. تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که آخوندها سکوت و بی‌عملی جامعه جهانی را مجوزی برای تداوم سرکوب تلقی می‌کنند.
از جانب مقاومت مردم ایران، از مردم جهان برای یاری رساندن به معترضان استمداد می‌کنم و بر این خواستها تأکید می‌کنم:
۱- به‌رسمیت شناختن حق ملت ایران برای دفاع متقابل و مبارزه برای سرنگونی دیکتاتوری دینی و استقرار دمکراسی و حقوق‌بشر.
۲- اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از ادامه اعدام و کشتار معترضان و آزادی زندانیان سیاسی.
۳- احاله پرونده کشتار قیام شهریور و مهر ۱۴۰۱ و پرونده چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توسط این رژیم، از جمله قتل‌عام‌های ۶۷ و ۹۸ به شورای امنیت ملل متحد و قرار‌دادن سردمداران آن به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی در برابر عدالت.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90bb1cfa-7603-42d9-ab0e-5cce7ab39e27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات