728 x 90

خانعلی‌زاده کارشناس حکومتی: دولت آمریکا گفته سانتریفیوژها باید تخریب بشه، باید نابود بشه

اتمی رژیم
اتمی رژیم

مهدی خانعلی‌زاده کارشناس رژیم در تلویزیون شبکه سه رژیم روز شنبه ۱۸اردیبهشت درباره مذاکرات برجام و برداشتن تحریم‌ها توسط آمریکا گفت: وندی شرمن قبلاً گفت شرایط ۲۰۱۵ فرق دارد الآن ما ۲۰۲۱ هستیم قرار نیست برگردیم به اون توافق.

کارشناس رژیم افزود: اخباری که از مذاکرات می‌آید نشریات دارند منتشر می‌کنند یکسری تعهدات فرابرجامی از ایران می‌خواهند مثلا طبق برجام برخی از سانتریفوژهای پیشرفته ایران باید تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کار می‌افتاد، اما استفاده نمی‌شد، اما یک گوشه‌ای انبار می‌شدند. الآن آسوشیتدپرس منتشر کرده دولت آمریکا گفته اینها باید تخریب بشه، باید نابود بشه، یعنی اصلاً فراتر از کارهای فنی است. می‌خواهند تحقیر کنند. این اتفاق نباید بیفتد، تجربه برجام جلو چشم ما هست، تیم مذاکره‌کننده باید اضافه کنند به برجام از برجام نباید کم کنند.

وی با اشاره به مراسم تحلیف بایدن در کاخ سفید و بازگشت آمریکا به ۱۱توافق که در دوران ترامپ از آنها خارج شده بود گفت: اگر دولت بایدن می‌خواست برگردد به برجام، مثلا آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس خارج شده بود اولین روزی که بایدن پایش به کاخ‌سفید رسید، یعنی مراسم تحلیف را برگزار کرد رفت کاخ سفید، همان جا امضا کرد آمریکا برگشت به آب و هوا پاریس توافق آب و هوا، چرا این کار را برای برجام نکرد؟ چرا؟ جوابش این است وندی شرمن که جز تیم مذاکره‌کننده برجام بود اون گفتش شرایط ۲۰۱۵ فرق دارد الآن ما ۲۰۲۱ هستیم، قرار نیست برگردیم به اون توافق. ما باید بیاییم این را یک توافق پایه قرار بدهیم، برای این‌که منطقه‌یی، موشکی، همه اینها را برویم جلوتر، پس به‌قول شما هم در حرف هم در عمل دولت بایدن نشان داده هیچ تمایلی به احیاء برجام ندارد. مگر این‌که سخت‌تر بگیرد. موارد بیشتری را اعمال بکند.

خانعلی‌زاده درادامه گفت: اتفاقی هم که الآن در رسانه‌ها دارند در مورد مذاکرات وین می‌گویند همین است دولت آمریکا هیچ تمایلی به بازگشت به تعهداتش ندارد اگر می‌خواست من فکر می‌کنم شمردم یازده توافق بودش که همان روزی که اولین روزی که آمد در دفتر کارش امضا کرد و برگرداند آمریکا را الآن می‌بینید حدود پنج ماه از دولت بایدن گذشته نه تنها گفته بر نمی‌گرده به برجام بلکه حتی گفته شروط جدید هم برای ایران دارد.

وی ادامه داد: چند روز است رسانه‌ها بعضی‌ها می‌نویسند آقا آمریکا گفته من ۹۵درصد تحریم‌ها را می‌خواهم بردارم یک پنج درصدش می‌ماند. به‌خاطر پنج درصد بهم نزنید و اینها مثل این می‌ماند که بیایند به شما بگویند آقا این استودیو برای شماست توافق می‌کنیم همه تجهیزات مال شما و اینها، فقط ما این درب را قفل می‌کنیم اما کلیدش را نمی‌دهیم، بعد شما مخالفت می‌کنید. آقا ۹۵درصد تجهیزات این دوربین و مبل و صندلیها استودیو همه را دادید ۵درصد یک کلید است. برنداشتن همه تحریم‌ها یعنی که هیچ تحریمی رفع نشده

لغو ۹۵درصد تحریم‌ها یعنی ما هیچ استفاده‌ای از تحریم‌ها نمی‌توانیم بکنیم این اتفاق مهمی است که باید حواسشان باشد. دوستانی که دارند الآن مذاکره می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87933c25-3f4b-44ce-96cc-664d45d325b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات