728 x 90

حضور ویدئویی خامنه‌ای در ستاد کرونای ولایت پس از مدتها غیبب و خانه‌نشینی

حضور ویدئویی خامنه‌ای در ستاد کرونای ولایت
حضور ویدئویی خامنه‌ای در ستاد کرونای ولایت

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع امروز یکشنبه ۲۱اردیبهشت بعد از ماهها غیبت و خانه‌نشینی، همراه با فرار به جلو احمقانه برای لاپوشانی عملکرد مجرمانه در ستاد حکومتی کرونای ولایت شرکت کرد.

خامنه‌ای گفت: «غربی‌ها در این آزمون بین‌المللی انصافاً شکست خوردند! این هم یک نکته‌ٔ مهمّی است که بنده اصرار دارم این نکته مورد غفلت قرار نگیرد و ناگفته نماند. غربی‌ها در این امتحان بزرگی که در همه‌ٔ دنیا از شرق و غرب دنیا- پیش آمد، در چند عرصه شکست خوردند: اوّلاً در توانایی‌های مدیریّتی‌شان شکست خوردند. با این‌که کشورهای غربی یعنی کشورهای اروپا و آمریکا دیرتر -بعضی از کشورها یک ماه یا مثلاً بیش از یک ماه دیرتر- از کشور ما و بعضی از کشورهای دیگر ابتلا پیدا کردند و فرصت داشتند برای این‌که آماده‌سازی کنند و خودشان را مهیّا کنند برای مواجهه، در عین‌حال نتوانستند مواجهه را آن‌چنانی که باید و شاید ترتیب بدهند.

در کشورهای دیگر حمله‌ٔ به فروشگاهها و خالی کردن فروشگاهها و پُر کردن انبار منازل دیده شد [امّا] در کشور ما مطلقاً این معنا دیده نشد. آقای رئیس‌جمهور برای من نقل کردند که در یکی از کشورهای اروپایی -که ایشان اسم بردند؛ من حالا اسم نمی‌آورم- ساعت اوّل صبح کامیون می‌آید دم فروشگاه جنس را آنجا خالی می‌کند، یک ساعت بعد فروشگاه خالی است. مردم می‌ریزند جنس را می‌برند، کجا می‌برند؟ داخل انبارهای خانه؛ از دسترس عموم در واقع دور می‌کنند؛ این یک شکست اخلاقی است».

خامنه‌ای در مورد پیروی از قواعد کارشناسی همراه با دجالبازی برای باز کردن مساجد و عادی کردن اوضاع در یک ادعای مسخره گفت:

«نکته‌ٔ دوّم هم یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت؛ من البتّه هیچ پیشنهادی را در مورد مساجد و مراکز دعا و مانند اینها به ستاد ملّی ارائه نمی‌کنم؛ یعنی من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم لکن می‌خواهم این را بگوییم که مسأله‌ٔ دعا و عبادت به‌خصوص در ماه رمضان، به‌خصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است؛ این با نیازهای مادّی از یک نظر تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّی مردم است. توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به‌معنای واقعی کلمه درک کرده باشند، اینها بررسی کنند مسأله را و تصمیم‌گیری کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8ef7835-71dc-477e-aff5-dd5aaae59476"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات