728 x 90

خامنه‌ای؛ رونمایی از سه «راس» نظام

آخوندهای اعدام
آخوندهای اعدام

پس از قیام آبان ۹۸ و در تداوم تعمیق تضاد بین مردم و رژیم آخوندی که در تحریم گسترده نمایش انتخابات خود را نشان داد؛ خامنه‌ای جنایت‌پیشه ناچار شد بعد از دخیل بستن به امام‌زاده "آرای باطله برای حفظ نظام"، در فاز نهایی نبرد با مردم و مقاومت ایران، جنایتکارانش از «چماقدار، جلاد و گوشخوار» را، [قالیباف، رئیسی، اژه‌ای] را به میدان بیاورد.

سایت دویچه وله فارسی ۱۳تیر ۱۴۰۰در تشریح "انتصاب رئیسی و اژه‌ای به‌عنوان ابزار بقا و اقتدار نهاد ولایت فقیه"توسط خامنه‌ای نوشت: «بیگانگی با وجدان پاک و حس عدالت تمام آدم‌های شریف و عاری بودن از"حس همدلی انسانی و شفقت بر خلق؛ فصل‌مشترک اصلی خصوصیات شخصی رئیسی و اژه‌ای هستند».

 

معارفه دژخیم اژه‌ای، نیاز به قاطعیت (سرکوب) بیشتر

معارفه دژخیم اژه‌ای در ۱۴تیرماه به‌عنوان سرجلاد قضاییه خامنه‌ای به نمایش وحشت و بحران نظام از خطر سرنگونی تبدیل شد. آخوند گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای با اشاره به ویژگی‌های اژه‌ای روشن ساخت که چرا در این شرایط خامنه‌ای او را انتصاب کرده است، ویگفت: «ایشان کارنامه بسیار درخشانی! در امر قضا داشتند البته ایشان از اول کار در امر قضا مشغول[بخوانید آدمکشی] بودند، . . در مناصب مختلف مرحله به مرحله پله‌ها را طی کردند تا رسیدند به اینجا که شدند رئیس قوه قضاییه».

وی سپس در حالی‌که رژیم ننگین ولایت فقیه را نعمت خواند، گفت: «از این نعمت باید با چنگ و دندان محافظت کنیم». وی به این ترتیب روشن ساخت که چنگ رئیسی و دندان اژه‌ای گوش‌خوار لزوم حفاظ نظام ولایت است. چنان‌چه آخوند گلپایگانی سپس توان سرکوبگری را ویژگی بارز دژخیم اژه‌ای دانست و گفت: «قاطعیت همان که امروز نیازمندیم اگر برخورد کردند، ... من خود شاهد بودم روزی در اتاق بنده در همین دفتر خامنه‌ای یک آقایی یک تخلفی کرده بود و ایشان حضور داشتند آن آقا را ما خواستیم آمدند حالا برخورد ایشان چه جور بود کار ندارم بعداً که او رفت به من فرمودند اگر به ملاحظه شما... نبود می‌زدم در گوشش!» (شبکه خبرـ ۱۴تیر۱۴۰۰).

 

اژه‌ای «سرشار از کینه‌جویی و مورد اعتماد خامنه‌ای»

سایت رادیو آلمان (فارسی) ۱۱تیر۱۴۰۰در مقاله‌یی تحت عنوان "اژه‌ای در رأس قوه قضاییه؛ خامنه‌ای شمشیر را از رو می‌بندد"، نوشت: «در حالی خامنه‌ای"احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادیهای مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین را در زمره‌ٔ مأموریتهای اژه‌ای قرار داده که در دوران وزارت او، اعمال فشار و تهدید علیه منتقدان فزونی یافت و صدها روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و دانشجویی دستگیر شدند. رئیسی در لیست تحریم اروپا و آمریکا و محسنی اژه‌ای در لیست تحریم آمریکا و منع تردد به اروپا قرار دارند. … در پاسخ به این سؤال که چرا محسنی اژه‌ای مورد اعتماد خامنه‌ای قرار گرفته، بایستی به ویژگیهای شخصیتی او توجه کرد که سرشار از کینه جویی است. اژه‌ای به‌دلیل دشمنی با آیت‌الله منتظری و هاشمی رفسنجانی که خامنه‌ای از آنها کینه به دل داشت مورد توجه و اعتماد ویژه خامنه‌ای بود».

 

آرایش خامنه‌ای در هراس از قیام «پابرهنه‌ها»

در پاسخ به این سؤال که چرا خامنه‌ای سه رأس نظام را از منفورترین عناصر نظامش برگزید؛ روزنامه لوموند ۱۴تیر۱۴۰۰ با یادآوری نتایج انتخابات و تحریم گسترده و نارضایتی عمیق ایرانیان نوشت: «بعد از اعتراضات آبان ٩٨ و سپس انتخابات اخیر، خودسانسوری و ترس در ایران کمتر شده و خشم جای آن را گرفته است. پیوند میان رژیم و جامعه از بین رفته است. اینک "پابرهنه ها" که به‌طور سنتی حامی رژیم محسوب می‌شدند از شرایط بد اقتصادی و بن‌بست سیاسی در کشور به تنگ آمده و صریحاً از آن حرف می‌زنند. ناآرامی‌های آبان ٩٨ و صدها نفری که در آن رویدادها کشته شدند، اکثر معترضان، جوان و متعلق به طبقات فرودست بودند».

پاسدار قالیباف (چماقدار خامنه‌ای در رأس مجلس ارتجاع) در جلسه معارفه دژخیم آخوند اژه‌ای به شرایط انفجاری جامعه اعتراف کرد و گفت: «واقعیت تلخی است امروز. در کشور در شرایط سختی به سر می‌بریم، هم از بْعد مسائل اقتصادی... . هم در حوزه اجتماعی. سرمایه‌های اجتماعی‌مان رو به کاهش است مخصوصاً بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما که اعتماد مردم [بخوانید انزجار اجتماعی از رژیم] هست در شرایط خوبی نیستیم این یک واقعیت تلخی است، هیچ بهانه‌یی برای عدم موفقیت نیست» (شبکه خبر رژیم ـ ۱۴تیر۱۴۰۰).

 

شکاف میان دو ایران در حال عمیق‌تر شدن است

آلن فراشون سرمقاله‌نویس روزنامه لوموند، ۱۰تیر ۱۴۰۰ در مطلبی با عنوان "شکاف میان دو ایران در حال عمیق‌تر شدن است"، نمایش انتخابات رژیم را به‌عنوان «رأی بی‌اعتمادی به نظام اسلامی»، «استیضاح و مخالفت اکثریت بزرگ مردم ایران با کلیت رهبران این کشور» برشمرد.

روزنامه لوموند در ادامه نوشت: «ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری منتصب و نه منتخب، امروز بار سنگین یک رژیم منزوی را به دوش می‌کشد، [رژیم] جمهوری اسلامی یک بحران عمیق حقانیت را تجربه می‌کند».

سایت رادیو فرانسه (فارسی)، اول ژوئیه ۲۰۲۱ به‌نقل از مقاله لوموند گزارش کرد: «آلن فراشون با اشاره به سرکوب خونین اعتراض های دیماه ٩٦ و آبان ٩٨ نوشته است که در این اعتراضهای خیابانی رژیم اسلامی ایران از صدها کشته پشته ساخت، این جامعه جوان بسیار مطلع در ایران با یک بن‌بست روبه‌رو است و نظام اسلامی ایران با رأی اصلاح نمی‌شود».

 

محسن اژه‌ای؛ دژخیم گوشخوار ولایت فقیه

اژه‌ای؛ سرسپردگی مطلقش به خمینی ملعون و در ادامه به خامنه‌ای را اثبات کرده است. سایت دویچه وله نوشت: «از اواخر ۱۳۵۸ به توصیه‌ٔ بهشتی و به‌عنوان بازجو و شکنجه‌گر و مقام قضایی به خدمت دادستانی درآمد، و در سال۶۰ همراه با لاجوردی جنایات زیادی را رقم زد. او در زمستان ۶۰ در دیدار با آیت‌الله منتظری همراه لاجوردی شد و تلاش کرد جنایات صورت گرفته در اوین را توجیه و انکار کند... . اژه‌ای از مرداد ۸۸، با چراغ سبز خامنه‌ای دادستان کل کشور شد، و از سال۹۳ به مدت ۷سال معاون اول قوه قضاییه که رئیس آن آخوند جنایتکار صادق لاریجانی و ابراهیم رئیسی بود، در تمام کشتار، جنایت و فساد رژیم ولایت فقیه نقش داشته است» (سایت دویچه وله. ۲ژوییه ۲۰۲۱).

رادیو فرانسه ۱ژوئیه ۲۰۲۱، در معرفی محسن اژه‌ای اعلام کرد: «محسنی اژه‌ای در میان هشت مقام ارشد ایرانی بود که در سال۲۰۱۰به‌دلیل"نقض جدی حقوق بشر"در"سرکوب شدید اعتراضات پس از انتخابات سال۸۸ به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شد. به‌گفته اکبر گنجی، غلامحسین محسنی اژه‌ای در قتل پیروز دوانی و هم‌چنین قتل‌های زنجیره‌یی اعضای کانون نویسندگان ایران و منتقدان دست داشته است».

 

هم‌چنان وحشت از «خشونت سیاسی و لطمه به اساس نظام»

در شرایطی که مردم ایران با بحران بی‌آبی، بی‌برقی، کرونا و واکسن و گرانی درگیرند، خامنه‌ای جنایت‌پیشه برای حفظ حاکمیت ننگین آخوندی به «چنگ و دندان» متوسل شد، و شقی‌ترین مهره‌های نظامش را در رأس سه قوه گمارد. اما رودرروی جبهه رژیم، جبهه دیگری از مردم و جوانان شورشی صف‌آرایی کرده‌اند که این روزها اعتراضات و اعتصابات آنها سراسر میهن را فراگرفته است. واقعیتی که باعث شده این روزها روزنامه‌های رژیم به بیانهای مختلف نسبت به انفجار خشم مردم هشدار بدهند.

روزنامه فرهیختگان ۱۳تیر۱۴۰۰، در مطلبی با عنوان «همسویی سه قوه و فرصت مهم برای کشور» نوشت: «تنها چالش احتمالی نیز ناکارآمدی است که ممکن است ایجاد شود و اثرات نامناسبی روی کشور بگذارد. به‌رغم نگاه مشترک، اگر سه‌قوه نتوانند مسائل را به تفاهم برسانند و حل کنند، لطمه به اساس انقلاب می‌خورد».

 

روزنامه حکومتی شرق ۱۲تیر۱۴۰۰در هشداری به سران نظام نوشت: «گروهی با سوخت‌بری و کولبری جان و سلامت خود را به خطر انداخته و گروهی دیگر مهاجرت را برمی‌گزینند. فقر و بی‌کاری سایه سنگین خود را بر این استانها و مناطق گسترانیده بی‌توجهی‌ها، رانت‌خوری، ناکارآمدی سیستم دولتی و فساد موجب چنین رنج‌ها و فلاکتی برای شمار زیادی از هموطنان شده است. استمرار این وضعیت افزون بر افزایش فقر و درماندگی هم‌وطنان، پیامدهای امنیتی شایان توجهی نیز در پی خواهد داشت». این روزنامه حکومتی در ادامه تهدید قیام را در صورت تداوم غارت و چپاول مردم و جوانان، به رئیسی و باند خامنه‌ای گوشزد کرده و نوشت: «راه برای ناهنجاریهای مدنی و خشونت سیاسی هموار می‌شود».

 

پاسخ مردم و مقاومت ایران، سرنگونی

به‌دلیل شرایط جوشان و انقلابی جامعه؛ خامنه‌ای جنایتکار هرگز نخواهد توانست با باند «رئیسی، اژه‌ای و قالیباف»، جامعه ایران را سرکوب و منکوب کند، بلکه به عکس نفرت و انزجار و خشم مردم روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

چیدمان سه «راس» خونخوار نظام توسط خامنه‌ای، خود گواه دوره پایانی است. امروز فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای را در اعتراض مردم به‌جان آمده نسبت به بی‌آبی و بی‌برقی و کرونا در شرایط گرما و تورم و گرسنگی از کازرون و اصفهان تا مشهد و پاکدشت تهران تا مازندران، رشت، ممسنی و... می‌شنویم...

 

این نشان می‌دهد که مردم با هدف قرار دادن خامنه‌ای، ام‌الفساد را درست تشخیص داده‌اند و رهایی از این همه فشار و سختی و نکبت را در مرگ تمامیت نظام ولایت فقیه جستجو می‌کنند.

گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۴۰۰دقیقا همین خواسته را دنبال می‌کند. این گردهمایی دقیقاً آرایشی است از جبهه خلق و مقاومت و آزادی در برابر جبهه ولایت فقیه و ارتجاع و دیکتاتوری.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/878f3a9e-8b51-471d-a6fb-68917fbc7cef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات