728 x 90

خامنه‌ای در وحشت از عدالت

دادگاه مردمی آبان
دادگاه مردمی آبان

افشای فقط بخش کوچکی از جنایتهای ضدانسانی خامنه‌ای در قیام آبان‌ماه ۹۸ پس از آخرین جلسه دور دوم «دادگاه مردمی آبان «، ولی‌فقیه جنایتکار و ایادی او را از بالا تا پایین در هرم این حاکمیت ننگین به هول و هراس انداخته است.

 

دادگاه‌های مردمی چیست؟

دادگاه‌های مردمی، دادگاههایی نمادین هستند که راه آن به‌وسیله برتراند راسل، یکی از برجسته‌ترین شخصیتهای جهان امروز بشری (۱۹۷۰-۱۸۷۲) گشوده شد. شخصیت کم نظیری در انسان‌دوستی و ایستادگی در برابر کلان جنایتهای بزرگترین قدرتهای جهانی. او در هر بازه زمانی از زندگی خود ایستاد و بی‌هیچ هراسی، از کرامت انسانی دفاع کرد و حتی در ۸۹ سالگی به اتهام اعتراض به گسترش تسلیحات اتمی به زندان محکوم شد!

تاریخ بشر و از جمله تاریخ معاصر، همواره شاهد حکومت‌های زورمداری بوده است که در آنها قوه قضاییه از استقلال لازم و کافی برخوردار نبوده است. روشن است که رسیدگی به جنایتهای چنین حکومتهایی در داخل کشورهای تحت حاکمیت آنان میسر نیست. البته برای پر کردن این حفره نا متجانس با جامعه بشری پیشرفته امروز، اینک دادگاههای بین‌المللی مشخصی نیز وجود دارد و حتی دادگاههای برخی کشورها نیز بر اساس «اصل صلاحیت کیفری جهانی» The Principle of Universal Criminal Jurisdiction می‌توانند به جرایمی مانند «جنایت برعلیه بشریت» و «‌نسل‌کشی» و «جنایات جنگی «و «‌شکنجه» رسیدگی کنند. اما دیکتاتورهای حاکم هنوز می‌توانند موقتا با استفاده از مصونیتهای حقوقی بین‌المللی و یا با سوار شدن بر شکافها و محدودیت‌های حقوقی، و یا حتی با اعمال شکل‌های مختلفی از قدرت، و از جمله تروریسم دولتی، خود را از محاکمه در دادگاههای رسمی موجود بین‌المللی و کشوری مصون نگه دارند.

دادگاههای مردمی برای دفاع از حقوق و کرامت انسانی در برابر چنین حاکمیتهایی به‌وجود آمده است. این دادگاه‌ها اگر چه به هیچ سیستم قضایی رسمی کشوری یا بین‌المللی وابسته نیست، اما معمولاً تمامی پروسدورهای قضایی در آن رعایت و اجرا می‌شود.

 

واکنش هراس‌آلود رژیم آخوندی

آخرین جلسه دور دوم دادگاه بین‌المللی آبان در لندن روز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه پشت درهای بسته برگزار شد. بلافاصله بعد از آن در روز دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه صدای جیغ و داد خامنه‌ای از دهان سخنگوی وزارت‌خارجه رئیسی جلاد درآمد و به‌هم ریختگی خود را از افشا شدن بخشی از جنایتهای ضدانسانی‌اش توسط شاهدان دادگاه، نشان داد. پرت و پلاگویی‌های متناقض این کارگزار خامنه‌ای در به‌اصطلاح نشست خبری هفتگی، به‌خوبی برای همه مردم ایران و ناظران بین‌المللی، وحشت ولی‌فقیه جنایتکار و مزدورانش را بخوبی‌ آشکار کرد. و برای هر کس هم که آشکار نشده بود، در مقاله‌یی که ابتذال و بلاهت آن به‌خوبی نشان از قلم «‌وزارتی ها» دارد، کاملاً روشن شد (وطن امروز-۲۱بهمن).

 

جالب است بدانید که خامنه‌ای ولی‌فقیه جنایتکار رژیم آخوندی که این بار از افشای جنایاتش از زبان شاهدان قیام آبان ضربه خورده است، قبلاً خود و ایادی‌اش بارها چنین دادگاههایی‌ را وسیله سوء‌استفاده و فریب‌کاریهای آخوندی خود قرار داده‌اند:

خامنه‌ای خود قبلاً در اصفهان دجالگرانه اظهار فضل و در صحبت‌هایش نسبت به دادگاههای مردمی راسل به به و چه چه کرده است! (سایت خامنه‌ای-۱۲آبان ۱۳۸۰)

علاوه برآن، مطبوعات حکومتی خامنه‌ای هم در سالیان گذشته، هر زمان که دادگاه راسل تشکیل شده است، و موضوع دادگاه به نوعی با منافع کثیف بنیادگرایانه و تروریستی آنها همسویی داشته است، بسا رقعه‌ها نوشته و بهره‌ها برده‌اند! (همشهری آنلاین-۲۸ اسفندماه ۹۱) (خبرگزاری قدس- ۶بهمن ۱۳۹۲) (قدس آنلاین-۲مهر۹۳)

 

هراس خامنه‌ای از چیست؟

هراس خامنه‌ای قبل از هر عامل دیگری از شرایط عینی جوشان جامعه ایران است. این شرایط عینی همه روزه خود را در اعتراضات مختلف و گسترش یابنده نشان می‌دهد. در چنین شرایطی، رژیم آخوندی، اما در بحرانهای سیاسی- اجتماعی- اقتصادی بی‌برون‌رفت فرو رفته است.

به این ترتیب از یک‌سو قدرت‌نماییهای پوشالی رژیم نه تنها برای مردم ایران، که برای جهانیان هم رنگ باخته است و از سوی دیگر قدرت‌نماییهای اخیر مقاومت ملت ایران، برای هر ناظر آگاهی روشن کرده است که آخوندها در ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارند. در یک‌کلام سمت و سوی تعادل‌قوا اینک در صحنه بین‌المللی از سمت رژیم به سمت مردم و مقاومت ایران است.

در صحنه قضایی نیز، همه شاهد رأی دادگاه رسمی بلژیک مبنی بر محکومیت دیپلمات تروریست رژیم به‌مثابه عامل تروریسم دولتی آخوندها بوده‌اند کما این‌که جنبش دادخواهی ۶۷ نیز حقانیت خود را در صحنه جهانی به اثبات رسانده و دادگاه استکهلم نیز در همین رابطه جریان دارد.

 

در چنین شرایطی است که شاهدان دادگاه مردمی آبان، بار دیگر بر بسیاری از جنایت‌های خامنه‌ای و رژیمش در جریان قیام آبان ۹۸ و بعد از آن، مهر تأیید دوباره زدند و به این ترتیب خامنه‌ای و جنایتکاران جیره‌خوار او از رئیسی گرفته تا سرکردگان شناخته شده دیگری از او، یک لیست ۱۶۰نفره از متهمان به‌قتل و جنایت برعلیه بشریت را جلوی چشم مردم ایران و جهان فقط در این دادگاه مردمی تشکیل داده‌اند. لیستی که اما ریزش بسیاری دیگر از نیروهای رژیم را نیز سبب‌ساز خواهد شد.

چنین است که هراس از فرجام محتوم، خامنه‌ای و مزدورانش را فراگرفته است. روز محاکمه در دادگاههای خلق نزدیک است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ea3c6b7-bb6a-4ce7-b65a-d301a79af074"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات