728 x 90

خالد بن سلمان: مردم یمن قبول نمی‌کنند بازیچه‌ ولی‌فقیه باشند

خالد بن سلمان
خالد بن سلمان

مردم آزاده یمن بازیچه ولی‌فقیه نیستند.

روزنامه الشرق‌الأوسط روز ۱۹مرداد ۹۷ به‌نقل از خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن نوشت: مردم یمن قبول نمی‌کنند بازیچه دست ولی‌فقیه باشند.

سفیر عربستان سعودی در آمریکا اضافه کرد: حوثیها مهره‌هایی در دست رژیم ایران هستند تا هرکجا که بخواهد آنها را بکار بگیرد. وی سؤال کرد: آیا مردم سرفراز و آزاده و اصیل یمن قبول می‌کنند که بازیچه‌ای در دست ولی‌فقیه و طرح و برنامه‌های آن باشند؟

خالد بن سلمان با اشاره به کشتاری که رژیم حاکم بر ایران در کشورهای عرب منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن به‌راه انداخته افزود: چرا مردم عرب به‌خاطر این طرح و برنامه‌ها کشته می‌شوند؟

سفیر خالد بن سلمان در حساب توئیترش خاطرنشان کرد: سرلشگر پاسدار ناصر شعبانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران با وقاحت تمام اعتراف کرد که رژیم ایران به حامیان حوثی خود فرمان داده است تا نفتکشهای عربستان سعودی را در دریای سرخ مورد حمله قرار دهند حوثیها و حزب‌الله و طرفداران آنها عمق استراتژیک ایران هستند. او با اشاره به دجالگریهای رژیم ایران گفت: ایران این خبر را از خبرگزاری خود حذف کرده است

وی افزود: مردم یمن که ما آنها را می‌شناسیم رضایت نمی‌دهند این کشور بخشی از ایران باشد بلکه خواستار یک یمن عرب و مستقل هستند.

 

جنایات حوثی‌ها در یمن

روزنامه «الشرق الأوسط»، در ارتباط با جنایاتی که حوثی‌ها در یمن مرتکب می‌شوند نوشت: شبه‌‌نظامیان حوثی در روستاهای آزاد شده واقع در جنوب غرب شهر الحدیده خون غیرنظامیان را ریختند.

این روزنامه به‌نقل از منابع پزشکی در استان الحدیده می‌نویسد: شبه‌‌نظامیان حوثی در روستای منظر در جنوب غرب استان حدیده مناطق مسکونی را هدف گلوله بارانهای کور خود کرده یک نانوایی را مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه شش غیرنظامی کشته و مجروح شدند. این چهارمین باری است که حوثی‌ها طی یک ماه روستای یاد شده را هدف گلوله بارانهای خود قرار می‌دهند. آنها پیش از این بازار ماهی فروشهای شهر حدیده را نیز هدف توپبارانهای خود قرار داده بودند که در نتیجه آن بیش از ۱۵۰غیرنظامی کشته و مجروح شدند.

 

در ساحل غربی

در حالی که نیروهای ائتلاف عربی به همراه ارتش ملی یمن نبردهایشان را برای آزادسازی مناطق اطراف شهر حدیده از جمله شهرستان الدریهمی ادامه می‌دهند و ضربات سنگینی را به حوثی‌ها وارد کرده‌اند، شبه‌‌نظامیان حوثی در این شهرستان دست به آدم‌ربایی و دستگیریهای بیشتری می‌زنند و ساکنانی که قصد دارند از صحنه درگیریها دور باشند را تهدید می‌کنند که در صورت ترک منازلشان آنها را منفجر و اموالشان را مصادره خواهند کرد.

 

در صنعا

با توجه به پیشرویهای ارتش ملی با پشتیبانی نیروهای ائتلاف عربی در ساحل غربی یمن، شبه‌‌نظامیان حوثی در صنعا فضا را به ساکنان این شهر تنگ کرده‌اند. الشرق‌الأوسط می‌نویسد با افزایش گرانیها و کمبود سوخت در صنعا مخالفتهای مردم علیه حوثی‌ها در این شهر بالا گرفته است. با این وجود آنها قصد دارند که قیمت بنزین و گازوییل و کپسول‌های گاز در این شهر را اضافه کنند تا بتوانند از محل در آمد آن هزینه جنگ را تأمین کنند.

 

هشدار به حوثی ها

ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن متعهد شد تا کسانی که با شلیک موشک‌های بالستیکی غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند و امنیت منطقه و جهان را به خطر می اندازند مورد حسابرسی قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70c245dc-3063-42c9-9a42-fb925991ec83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات