728 x 90

خاطرات یک خلبان ماهان ایر:‌ سال۱۳۹۲ قاسم سلیمانی را به‌همراه «۷تن بار ممنوعه» به سوریه منتقل کردیم

ماهان ایر
ماهان ایر

امیر اسداللهی، یکی از خلبانان خطوط هوایی ماهان ایر، در خاطراتش از سردژخیم قاسم سلیمانی اعتراف کرده است که قاسم سلیمانی را به همراه ۷تن بار ممنوعه در خرداد ۹۲ به‌همراه ۲۰۰مسافر به سوریه منتقل کرده است. انتقال «بار ممنوع» به سوریه با هواپیمای مسافربری صورت می‌گرفت.

این خلبان که خاطراتش در سایت موسوم به «هیئت رزمندگان اسلام» منتشر شده است گفته است در آسمان بغداد مجبور به فرود در فرودگاه بغداد شدیم. در هنگام بازرسی هواپیما توسط آمریکایی‌ها و عراقی‌ها، قاسم سلیمانی لباس خلبان پرواز را پوشید و در کابین خلبان پرواز مخفی شد.

امیر اسداللهی افزود: برای این‌که عراقی‌ها بار ممنوعه هواپیما را چک نکنند به یکی از نیروهای بازرسی‌کننده دلار رشوه داده و او هم از بازرسی منصرف شده است.

آمریکا از مدتها پیش هواپیمایی ماهان را به "حمایت از تروریسم" و انتقال و جابه‌جایی سلاح، اعضای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در منطقه خاورمیانه متهم کرده است. تاکنون چند کشور اروپایی نیز مجوز رفت و آمد هواپیماهای ماهان ایر به کشورهای خود را لغو کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته با انتشار توئیتی از کشورهای جهان خواسته بود هواپیمایی ماهان را تحریم کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d1b2cae-a108-409d-95e7-70b82660eb4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات