728 x 90

حکمرانی نامطلوب، شرایط را سخت‌تر کرده است، «هر سال دریغ از پارسال»

فرار مغزها از ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی
فرار مغزها از ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی

خوانساری رئیس اتاق بازرگانی رژیم در تهران به ساختار فاسد و ناکارآمد نظام آخوندی تحت عنوان: «‌حکمرانی نامطلوب» اعتراف کرد که بانی بحرانهای مرگباری شده است که دیگر «هر سال دریغ از پارسال» دیگر برون رفتی برای آن متصور نیست.

وی گفت: طی ۶سال گذشته در ضمن برگزاری مراسم امین‌الضرب و انتخاب کارآفرینان برتر کشور، رصد کاملی از فضای کسب‌وکار کشور صورت پذیرفته و متأسفانه اعلام می‌کنم هر سال دریغ از پارسال؛ یعنی طی این مدت نه‌تنها موانع برداشته نشده بلکه دست‌اندازیهای جدیدی هم گذاشته‌ شده و جاده سنگلاخ کارآفرینی ناهموارتر از گذشته شده است.
وی با اشاره به دست‌آوردهای ویرانگر سران حکومتی افزود: در اینجا باید به مؤلفه‌های روشنی از جمله تحریم، سیاست داخلی، خودتحریمی‌ها، رشد نرخ تورم، افزایش حجم نقدینگی، سیلاب کسری بودجه دولتی و بی‌انضباطی مالی و در یک‌کلام فضای نامساعد کسب‌وکار اشاره کرد. هر کدام از این موارد چنان قدرتی دارد که یک اقتصاد سالم و پویا را زمین‌گیر کند. البته از همه این موارد مهم‌تر حکمرانی نامطلوب، شرایط را سخت‌تر کرده است. .
وی در مورد کوچ نخبگان از ایران تحت حاکمیت آخوندی افزود:... برخورد سلیقه‌ای در وزارتخانه‌ها، ناسازگاریهای سازمانی به‌خصوص در گمرک، تأمین اجتماعی، مالیات، بانکها و …، قیمت‌گذاریهای دستوری و پافشاری بر اقتصاد دولتی و عدم واگذاری کارها به بخش خصوصی از نمونه مسائلی است که یک کارآفرین ایرانی باید به جنگ آنها برود... . در کنار مهاجرت نخبگان علمی و دانشگاهی، بسیاری از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از اصلاح شرایط ناامید شده‌اند و نگران‌کننده‌تر این‌که این اتفاق در نسل‌های جوان کارآفرینی و استارتاپی به‌سرعت رو به افزایش است. از مدیران برتر استارتاپ ایرانی سؤال کنید که چند نفر از نیروهایشان را در ماه‌های گذشته به‌دلیل مهاجرت از دست داده‌اند تا به عمق ماجرا پی ببرید (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۳اسفند). 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f98fb7f-e741-4541-a3f7-6fee9c968a86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات