728 x 90

حکم مصادره اموال کودکان خردسال مصطفی صالحی به‌دستور قضاییه آخوندی

حکم مصادره اموال کودکان خردسال مصطفی صالحی به‌دستور قضاییه آخوندی
حکم مصادره اموال کودکان خردسال مصطفی صالحی به‌دستور قضاییه آخوندی

بنا به حکم قضاییه آخوندی، خانواده شهید مصطفی صالحی باید مبلغ ۴۲۵میلیون تومان دیه پس از اعدام وی بپردازند. به این ترتیب قضاییه آخوندی، در یک عمل جنایتکارانه و نفرت‌انگیز دیگر، قصد غارت و چپاول اموال و تنها سرپناه همسر و دو فرزند مصطفی را تحت عنوان دیه دارد.

همسر داغدار مصطفی صالحی به دادگاه احضار شده و به وی ابلاغ شده است که باید مبلغ ۴۲۵میلیون تومان دیه به‌خاطر کشته شدن پاسدار «سجاد شاهسنایی» و سایر مأمورانی که در درگیری با مردم و جوانان در قیام دیماه ۹۶ زخمی شده‌اند، بپردازند. در حکم اعلام شده در صورت عدم پرداخت این مبلغ، تنها خانه و سرپناه همسر و فرزندان مصطفی صالحی و هم‌چنین باغ این خانواده را توقیف خواهند کرد.

مصطفی صالحی ۳۳ساله، کارگر ساختمانی بود و برای اداره زندگیش مسافرکشی می‌کرد. کودکان مصطفی صالحی نازنین ۴ساله و امیرحسین ۶ساله می‌باشند.

مصطفی صالحی به اتهام قتل یک بسیجی پاسدار به نام «سجاد شاه‌سنایی» که در جریان قیام دیماه۹۶ در «کهریزسنگ» نجف آباد مورد اصابت گلوله قرار گرفت، روز ۱۵مرداد ماه۹۹ اعدام شد. در حالیکه وی در تمامی مراحل دادگاه این اتهام را رد کرده بود. او بارها در دادگاه گفته بود: «بروید شاهد بیاورید یا دست‌کم دوربینها را چک کنید». اولین جلسه دادگاه صالحی در ۲۸بهمن ۹۷ برگزار شد و دو سال و نیم بعد از بازداشت و حبس، توسط قضاییه ولایت فقیه اعدام شد.

این زندانی سیاسی مدت ۸ماه در سلول انفرادی اطلاعات دولت آباد و ۵ماه در انفرادی با دست‌بند و پابند بدون زیرانداز و پتو در زیرزمین زندان دستگرد اصفهان و شرایط بسیار سخت و زیر شکنجه گذراند. غذای روزانه وی در انفرادی به اندازه یک کف دست نان خشک بوده است. وی قریب ۱۴ماه ممنوع‌الملاقات بوده است.

شکنجه‌گران و بازجویان زیر شکنجه‌های وحشیانه، دست و پا و دندانهای وی را شکستند و آسیبهای جدی به گردن و ستون فقرات او وارد آوردند.

اما او به‌رغم این فشار و شکنجه‌ها همواره تکرار می‌کرده است که: «من بیگناهم!»

مصطفی صالحی به‌رغم فشارهای بسیار زیاد برای گرفتن اعترافات دروغ تلویزیونی و همکاری با وزارت اطلاعات هرگز تسلیم این خواسته بازجویان و اطلاعاتیها نشد و بر بی‌گناهی خودش اصرار ورزید.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e125ca1d-93c7-48ee-aa69-03ee54eeffe8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات