728 x 90

حمله نیروهای سرکوبگر به کشاورزان معترض ورزنه اصفهان و زخمی شدن ۷تن از معترضان

سند  اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
سند اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

هزاران تن از کشاورزان شرق اصفهان از جمله کشاورزان به جان آمده ورزنه صبح جمعه ۱۸اسفند در اعتراض به طفره رفتن رژیم از دادن حق‌آبه آنها؛ دست به تجمع و راهپیمایی زدند. کشاورزان خشمگین تراکتورهای خود را در دو طرف جاده مستقر کردند و خود به سمت محل پمپاژ آب ورزنه به طرف یزد حرکت کردند. کشاورزان شعار می‌دادند: نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم؛ هر کس حرف از حق بزند او را خرابکار می‌نامید؛ مرگ بر مسئولان بی‌غیرت؛

آدمکشان گارد ضدشورش برای جلوگیری از پیشروی کشاورزان و نزدیک شدن آنها به تأسیسات آب، به آنها حمله کرده و به سوی آنها گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنها را هدف شلیک گلوله قرار دادند. این حملات به مجروح شدن هفت تن از کشاورزان منجر شد. مردم با آتش زدن لاستیک به مقابله با گاز اشک‌آور پرداختند.

 اعتراضات کشاورزان ورزنه از روز ۲۷بهمن شروع شد و از روز ۹اسفند به‌صورت تظاهرات و تجمع در مقابل بخشداری و سازمان آب و راهپیمایی در حاشیه زاینده رود ادامه یافت. کشاورزان در این تجمهای اعتراضی شعار می‌دادند: روحانی دروغگو زاینده رود من کو؟‌ آب زاینده رود حق مسلم ماست، می‌جنگیم می‌میریم حقمان را می‌گیریم. 

خشک شدن زاینده رود که بر اثر سیاستهای خائنانه این رژیم ضدایرانی صورت گرفته، از ۱۷سال پیش زندگی کشاورزان این منطقه را تحت‌الشعاع خود قرار داده و وضعیت آنها روز به روز وخیم‌تر شده است. مقامات رژیم بارها با دادن وعده‌های فریبکارانه از جمله پرداخت خسارت سعی در خاموش کردن اعتراضات کشاورزان داشته‌اند، اما هرگز به آن عمل نکرده‌اند.

مقاومت ایران با درود به کشاورزان بپاخاسته و ستمدیده اصفهان، حمله جنایتکارانه نیروهای سرکوبگر و مجروح کردن شماری از آنان را قویاً محکوم می‌کند و عموم مردم و جوانان اصفهان را به حمایت و همبستگی با آنها فرا‌می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸اسفند ۱۳۹۶(۹مارس ۲۰۱۸)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15d29c29-a4fb-4870-8aac-0e973c686534"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات