728 x 90

حمله رسانه سپاه پاسداران به وزارت‌خارجه روحانی به‌خاطر تظاهرات پاریس و کنفرانس مقاومت ایران در بروکسل

تظاهرات هزاران ایرانی در پاریس به‌ مناسبت ۴۰امین سالگرد قیام مردم ایران
تظاهرات هزاران ایرانی در پاریس به‌ مناسبت ۴۰امین سالگرد قیام مردم ایران

برپایی تظاهرات در پاریس و کنفرانس مقاومت ایران در بروکسل بحران درونی رژیم را تشدید کرد و رسانه‌ حکومتی مشرق وابسته به سپاه پاسداران، وزارت‌خارجه دولت آخوند روحانی به‌خاطر تشکیل چنین کنفرانسه‌ایی مورد حمله قرار داد.

 

سپاه پاسداران نوشت: روز دوشنبه ۱۵بهمن، کنفرانسی در بروکسل به‌منظور بررسی «تهدیدات تروریسم دولتی ایران»! توسط مقامات پیشین و کارشناسان مبارزه با تروریسم، با حمایت بلژیک و با حضور چهره‌های امنیتی غربی برگزار شد.

 

این منبع افزود: شرکت‌ کنندگان کنفرانس؛ لوئیس فری؛ رئیس‌ سابق اف.بی.آی، جولیو ترتزی؛ وزیر خارجه سابق ایتالیا، آلخو ویدال کوادراس؛ رئیس‌ کمیته جهانی «در جست‌وجوی عدالت»، ایو بونه؛ رئیس‌ سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه، کلود مونیکه؛ از «مرکز امنیت و استراتژیک اروپایی» و فرزین هاشمی؛ از (مجاهدین) بودند.

 

این رسانه سپاه پاسداران افزود: روز جمعه نیز تظاهرات (مجاهدین) در پاریس با حمایت فرانسه و حضور تعدادی از چهره‌های سیاسی فرانسوی، برگزار شد.

 

سپاه پاسداران با سوزوگداز از ناتوانی حکومت آخوندی برای جلوگیری از فعالیت‌های مجاهدین، نوشت: وزارت‌خارجه تاکنون هیچ واکنشی نسبت به برگزاری این نشست در بلژیک نشان نداده و حتی سفیر این کشور در تهران هم احضار نشده (و) از کشور برگزار کننده نشستی که دولت (جمهوری اسلامی) را رسماً «تروریست» نامید، انتقاد نکرده‌اند.

 

لازم به یادآوری است روز جمعه ۱۹بهمن ۱۳۹۷، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، ایرانیان آزاده، اشرف‌نشانها و حامیان مقاومت ایران در پاریس تظاهرات و راهپیمایی کرده و از قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری حمایت کردند.

 

ایرانیان آزاده با گرامی‌داشت خاطره شهیدان و پیشتازان انقلاب ضدسلطنتی، با شعار «آزادی فریاد هر ایرانی»، علیه استبداد و وابستگی در میدان تاریخی دانفر روشرو در پاریس گرد آمدند تا مبرمترین خواسته‌های مردم و آزادیخواهان ایران را فریاد کنند. در این تظاهرات و راهپیمایی حماسه شهادت اشرف رجوی و موسی خیابانی گرامی‌ داشته شد. ایرانیان با حمایت از قیام و کانون‌های شورشی، اعدامها و نقض حقوق‌بشر، تروریسم و برنامه موشکی رژیم را محکوم کردند.

 

این اجتماع بزرگ و تظاهرات شرکت‌ کنندگان بازتاب خواست و فریاد مردم ایران علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و حمایت از جایگزین دموکراتیک این رژیم برای جمهوری، برای دموکراسی، برای جدایی دین از دولت و برای نفی حاکمیت آخوندی بود.

 

در این گردهمایی شماری از شخصیتهای برجسته فرانسوی و سایر کشورهای اروپایی و کشورهای عربی شرکت کردند. بعد از تجمع اولیه و اتمام سخنرانیها ایرانیان در خیابانهای پاریس تا میدان تاریخی «انولید» در کنار مجلس ملی فرانسه راهپیمایی کردند و در آنجا قطعنامه پایانی تظاهرات را قرائت کردند.

 

شرایط سیاسی برگزاری این تظاهرات، کثرت تظاهر کنندگان و شعارهای آنها که نفی هر گونه استبداد و وابستگی بود به همراه سخنرانی شخصیتهای سیاسی در آن توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. بازتاب این تظاهرات در رسانه‌های خبری جهان ابعاد فوق‌العاده‌یی پیدا کرد. سه خبرگزاری مهم جهان یعنی رویتر، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه به همراه دهها عکس از این تظاهرات گزارش دادند و روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و واشنگتن تایمز گزارش این تظاهرات را منتشر کردند.

 

آنچه در این گزارشها برجسته بود، اذعان به موقعیت آلترناتیو شورای ملی مقاومت به‌عنوان جایگزین حکومت آخوندی بود. همین مسأله بود که رژیم آخوندی را نسبت به این تظاهرات وحشت‌زده کرد و باعث شد که از زبان رسانه‌هایش به دولت فرانسه هشدار بدهد.

این تظاهرات مسأله ایران را هر چه بیشتر در معرض دید جهانیان قرار داد. مسائلی هم‌چون

حضور مقتدر آلترناتیو شورای ملی مقاومت و نیروی محوری آن مجاهدین، با کانون‌های شورشی‌شان در اعماق جامعه ایران

رهبری مقاومت و سیمای پرچمدار آن مریم رجوی

و استمرار قیامی پرتوان در داخل کشور

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/954a2f96-c7f2-497f-8781-f02bc86cfe78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات