728 x 90

حمله راکتی عوامل رژیم ایران به پادگان تاجی و بمباران پایگاههای شبه‌نظامیان و مزدوران نیروی قدس

حمله موشکی به یک پایگاه نظامی در عراق
حمله موشکی به یک پایگاه نظامی در عراق

عوامل رژیم در عراق چهارشنبه شب ۲۱اسفند با ۱۸موشک ۱۰۷میلیمتری مینی‌کاتیوشا پادگان تاجی واقع در شمال بغداد را که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند،هدف قرار دادند.

این حمله باعث کشته شدن ۲آمریکایی و یک انگلیسی و مجروح شدن ۱۲نفر شده است.

 

آمریکا در واکنش به این حمله، حشدالشعبی را هدف قرار داد و پایگاههای شبه‌نظامیان و مزدوران نیروی تروریستی قدس در شهر قائم در خاک عراق و آلبوکمال در سوریه را به‌شدت بمباران کرد.

 

جنگنده‌های آمریکا پایگاه شبه‌نظامیان موسوم به حیدریون، فاطمیون و النجبا وابسته به نیروی تروریستی قدس را در داخل سوریه بمباران کردند که حداقل ۲۶تن کشته شدند. به‌گفته دیدبان حقوق‌بشر سوریه در جریان این بمباران حداقل صدای ۱۰انفجار شنیده شد. هنوز گزارشی درباره تلفات حشدالشعبی در عراق منتشر نشده است.

 

وزیران خارجه آمریکا و انگلستان در یک گفتگوی تلفنی حمله به نیروهای ائتلاف در عراق را محکوم و اعلام کردند:‌ کسانی که مسبب حملات هستند مورد حسابرسی قرار می‌گیرند.

سنتکام متعاقباً اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق چند کیلومتر دورتر از پادگان تاجی یک کامیون پر از موشک پیدا کردند.

 

شایان یادآوری است که این حمله پس از بازگشت پاسدار شمخانی از بغداد به تهران صورت گرفته است که برای سرکوب قیام در عراق به این کشور رفته بود. علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد خامنه‌ای می‌خواهد در وانفسای کرونا در ایران با ایجاد بحران دیگری برای خود و رژیمش برون‌رفت پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a77ed5bb-9f7b-40f9-b9cd-b2b601f0bf80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات