728 x 90

حمله راکتی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به بزرگترین پایگاه آمریکایی در سوریه

میدان نفتی «العمر»؛ ایگاه نیروهای آمریکایی
میدان نفتی «العمر»؛ ایگاه نیروهای آمریکایی

دیدبان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد که میدان نفتی «العمر»، بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در سوریه، شامگاه یکشنبه ۱۳تیر مورد حمله راکتی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران که در منطقه المیادین غرب رود فرات مستقر هستند، چندین راکت به منطقه مسکونی پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر پرتاب کردند، اما تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق‌بشر سوریه به «العربیه» گفت که در پی حمله راکتی به میدان نفتی العمر، صدای انفجارهایی از درون پایگاه نیروهای آمریکایی شنیده شد.

هم‌زمان، یک سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، به خبرنگار «العربیه» گفت: «ما از هدف قرار گرفتن پایگاه العمر در سوریه اطلاع داریم».

گفتنی است میدان نفتی «العمر» روز یکشنبه ۲۷ژوئن ۲۰۲۱ نیز هدف حمله راکتی شبه‌نظامیان وابسته به ایران قرار گرفت، که در پی آن سه پایگاه گروه‌های «حشدالشعبی» در مرز سوریه و عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی بمباران شد و طی آن چندین نفر از شبه‌نظامیان کشته و زخمی شدند.

جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، این حملات هوایی را «دفاعی» توصیف کرد و افزود که ایالات متحده «اقدامات لازم، مناسب و آگاهانه‌ای برای جلوگیری از خطر تشدید درگیری، و به‌منظور ارسال یک پیام بازدارنده روشن و بدون ابهام انجام داده است» (العربیه ۱‍۳تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9511e6e6-07dd-4244-a3eb-6b1679a91370"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات