728 x 90

حمله حوثی‌ها به عربستان؛ یک هواپیمای غیرنظامی آتش گرفت

حمله حوثی ها به فرودگاه عربستان
حمله حوثی ها به فرودگاه عربستان

ائتلاف عربی، چهارشنبه۲۲ بهمن، با اعلام حمله تروریستی انجام شده توسط شبه‌نظامیان حوثی در هدف قرار دادن فرودگاه «ابها»، تأکید کرد که آتش‌سوزی هواپیمای غیرنظامی که در نتیجه هدف قرار گرفتن از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بود ، کاملاً به کنترل در آمده است.

ائتلاف عربی با تأکید بر این‌که شبه‌نظامیان حوثی مطابق با قوانین بین‌المللی بازخواست خواهند شد، افزود: اقدام برای هدف قرار دادن فرودگاه «ابها» و تهدید مسافران غیرنظامی، جنایت جنگی است و اقدامات لازم برای حمایت از غیرنظامیان در برابر تهدیدهای حوثی‌ها را اجرا خواهیم کرد».

تصاویر اولیه نشان داد که یک هواپیمای غیرنظامی سعودی که در محوطه فرودگاه بین‌المللی «ابها» متوقف شده بود، در نتیجه اقدام تروریستی شبه‌نظامیان حوثی برای هدف قرار دادن فرودگاه و به‌خطر انداختن جان صدها مسافر، در معرض آتش‌سوزی قرار گرفت اما این آتش‌سوزی کنترل شد.

طبق تصاویر زیر در این حمله بخشی از بدنه هواپیما آسیب دیده و از بین رفته است. این عکس‌ها هم‌چنین بقایای پهپاد انفجاری مدل «قاصف» را نشان می‌دهد که کپی‌برداری شده از پهپاد ایرانی «ابابیل تی» است.( العربیه ۲۲ بهمن )

 فرودگاه عربستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eb95612-308b-4c75-950d-7a87638b6479"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات