728 x 90

حمله به زندان اوین، جنایتی که هرگز فراموش نمی‌شود!

اوین در آتش...
اوین در آتش...

با بپا خاستن مردم ایران علیه حکومت استبداد دینی ملایان، دیوار وحشت در جامعه ترک برداشت و قیام جانی تازه گرفت. سرکوب وحشیانه توسط پاسداران جهل و جنایت و نیروی انتظامی رژیم نتوانست قیام سراسری مردم ایران برای سرنگونی نظام ولایت فقیه را متوقف سازد. کشتن جنایتکارانه حداقل ۴۰۰نفر از نوجوانان، جوانان و معترضان در شهرهای مختلف از جمله ۲۸ کودک در سیستان و بلوچستان باعث گسترش شورش و پیوستن لایه‌های اجتماعی جدید به قیام سراسری در بیش از ۱۹۰شهر شد.

فضای آتشین قیام، رژیم را به هراس انداخت. حکومت آخوندی در یک جنایت از پیش برنامه‌ریزی شده در شامگاه شنبه ۲۳مهر به زندان اوین حمله کرد. جنایت هولناک در زندان خوفناک اوین که اسم رمز شکنجه و اعدام کسانی است که علیه نظام ولایت فقیه‌اند، جهان را در شوک فرو برد.

حکومت ولایت فقیه خامنه‌ای که حال افسار اجرایی کردن جنایاتش به دست آخوند جانی رئیسی افتاده است تاکنون تنها به کشته شدن ۸ زندانی بر اثر «تنفس دود»! اعتراف کرده است. حاکمان جهل و جنایت مانند همیشه تلاش دارند تا جایی که می‌شود بر این حمله جنایتکارانه و برنامه‌ریزی شده سرپوش بگذارند و تاکنون اجازه بازدید از زندان اوین را حتی به اعضای مجلس خودشان نداده‌اند. اما واقعیت خبر از کشته و مجروح شدن دهها نفر از زندانیان می‌دهد.

وحوش سرکوبگر در شامگاه ۲۳مهر به بندهای ۷ و ۸ اوین با نارنجک صوتی و گاز اشک‌آور حمله کردند و تا صبح زندانیان را به وحشیانه‌ترین شکل با بکارگیری شوکر و باتون کتک زدند. پس از به گوش رسیدن انفجار در اوین آتش بر فراز زندان رویت شد و صدای تیراندازی شنیده می‌شد و تا ساعتها ادامه داشت. از پشت‌بام زندانیان را در حیاط اوین با گلوله‌های ساچمه‌ای و جنگی هدف قرار دادند. برخی از زندانیان را به زندان گوهردشت و فشافویه و برخی دیگر را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری هرانا در تاریخ ۳۰ مهر۱۴۰۱ یک منبع مطلع گفت شماری از زندانیان اوین که به زندان گوهردشت منتقل شده‌اند، در شرایط نامناسبی از جمله عدم دریافت خدمات درمانی مناسب و بهره‌مند نبودن از امکان هواخوری و عدم صدور کارت تلفن و عابر بانک به سر می‌برند. این منبع زندانیانی که از بند ۸ زندان اوین به زندان گوهردشت کرج منتقل شده‌اند و دچار جراحات هستند را ۴۲تن عنوان کرد.

در عصر آگاهی و ارتباطات بلافاصله با انتشار خبر شنیدن صدای انفجار و دیدن شعله‌های آتش در اوین، خانواده‌های معترض زندانیان و جوانان قیام‌آفرین بلافاصله به سمت اوین حرکت کردند تا با حضور در جلو زندان مانع قتل‌عام زندانیان مظلوم شوند. هم‌زمان با فراخوان خانم مریم رجوی در بسیاری از کشورها ایرانیان آزاده و یاران شورشگر به جلو سفارتهای رژیم ایران شتافتند و با سردادن شعار دست به تجمع اعتراضی زدند.

این گونه بود که ایستادگی و در صحنه بودن قیام‌آفرینان و یاران شورشگر در سراسر جهان، بار دیگر هراس به جان رژیم ملایان انداخت و مانع از اجرای کامل توطئه علیه زندانیان گردید.

خانم مریم رجوی روز ۲۴مهر از ملل متحد و کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر خواست یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی تشکیل دهند تا در اسرع وقت با حضور نماینده‌ای از جانب مقاومت به اوین برود و آثار جنایت علیه بشریت را به چشم ببیند.

رهبر مقاومت مسعود رجوی روزی گفت: «در برابر این رژیم نباید خسته شد بلکه باید خسته کرد...»

و امروز ما اثبات این واقعیت را در توطئه‌ٔ حمله به زندان اوین توسط نیروهای سرکوبگر حاکم به عیان دیدیم. این‌که اگر در برابر این رژیم بپاخیزیم، خسته نشویم و با یکدلی و اتحاد بایستیم و حقوق حقه خود را فریاد کنیم، این‌که اگر پرداخت بها و هزینه برای دستیابی به آزادی را به جان بخریم و قیمتش را بدهیم، رژیم جنایتکار را خسته و فرسوده می‌کنیم و جهان نیز به تکریم و تحسین انقلاب ایران و حمایت از قیام‌آفرینان شورشی بر می‌خیزد.

رژیم جنایتکاری که در موج قیام سراسری مردم ایران، صدای انقلاب یک خلق را شنیدند و پایان رژیم‌شان را دیدند.

انقلاب دمکراتیک مردم ایران پیش می‌رود و آینده‌یی برای جنایتکاران باقی نخواهد گذاشت.

آوا فرهادی

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/133f5a1c-22bb-45c2-a115-c1b69eaaa4e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات