728 x 90

انهدام ۵موضع شبه‌نظامیان رژیم ایران در پی حملات هوایی به مواضعی در استان حماه و حومه دمشق

ورودی استان حماه در سوریه
ورودی استان حماه در سوریه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد: سحرگاه امروز جمعه ۳بهمن، ۵موضع مربوط به شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم ایران از جمله حزب‌الله در نزدیکی شهر حما هدف حملهٔ هوایی قرار گرفت. در این حملات هم‌چنین چندین موضع ضدهوایی ارتش رژیم بشار اسد نیز به‌شکل کامل منهدم شد.

به گزارش سایت العربیه، در حملات هوایی ناشناس روز جمعه ۳بهمن۹۹ بار دیگر تعدادی از مواضع نظامی در مناطقی از خاک سوریه هدف قرار گرفت.
در پی انتشار خبری مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار، رسانه‌های رژیم اسد اعلام کردند که سامانه دفاعی این کشور صبح جمعه به حملات هوایی جنگنده‌های اسراییلی در استان حماه در وسط این کشور واکنش نشان دادند.
العربیه در ادامه نوشت: «خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که حملات هوایی هم‌چنین مواضعی را در حومه دمشق پایتخت و طرطوس شهر ساحلی سوریه هدف قرار دادند».

شایان ذکر است که هفته‌های گذشته شاهد حملات هوایی گسترده اسراییل علیه مواضع محل استقرار شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در تعدادی از مناطق در خاک سوریه و از جمله شرق این کشور بوده است.
در حملات هفته گذشته به مواضع متعلق به گروه‌های وابسته به رژیم ایران در منطقه دیرالزور به‌گفته دیدبان حقوق‌بشر سوریه این حملات منجر به کشته شدن ۴۰تن از این عناصر شبه‌نظامی شد.

 

روزنامه شرق‌الاوسط لندن روز ۲۸دی نوشت: «به‌دنبال حملات هوایی هفته گذشته به مقرات رژیم ایران در دیرالزور و حومه، پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم، پرچمها و علائم خود را از سایتها و پایگاههای نظامی و مقرات خود در مناطق وسیعی از شرق سوریه پایین آورده و پرچمهای رژیم اسد را جایگزین کردند. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که از هدف‌گیری و حملات احتمالی نگرانی وجود دارد».

شرق‌الاوسط افزود: «منابعی در شهرهای المیادین و آلبوکمال در حومه شرقی دیرالزور گفتند که سپاه پاسداران رژیم ایران مهمات و سلاحهای سنگین از جمله موشک را از طریق سردخانه‌ها و کامیونهای دارای پلاک سوریه با هدف استتار و شناسایی نشدن آنها جابه‌جا کردند».

طبق این گزارش، این اقدامات بخشی از تغییر موقعیت چند روز پس از سنگین‌ترین حملات اسراییل در شرق سوریه است.

منابع آگاه با اشاره به تحرکات «مشکوک» پاسداران رژیم ایران و متحدان آنها فاش کردند که نیروهای رژیم ایران و شبه نظامیان وابسته، هم‌چنان به تغییر مواضع خود در این منطقه جغرافیایی از سرزمینهای سوریه، در امتداد مرزهای عراق ادامه می‌دهند.

آنها افزودند که پاسداران رژیم و متحدان آنها پس از حملات خشونت‌بار چهارشنبه گذشته به مقر خود در دیرالزور و حومه استان، تجهیزات نظامی را منتقل کرده و باز استقرار خود را شدت بخشیده‌اند.

بیشتر بدانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5645b307-3923-47ad-b97b-58672f0d78a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات