728 x 90

حملات آخوند روحانی به باند رقیب و مُهر تأیید بر تشتت و وضعیت بحرانی نظام

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی روز چهارشنبه اول اردیبهشت در جلسهٔ هیأت دولتش باز هم پرده‌ها را از بحران اجتماعی (خشم اجتماعی از عدم واکسیناسیون) و بحران درونی (انتخابات و جنگ گرگها) و بحران بین‌المللی (برجام و مذاکرات) بیشتر برداشت و ضمن حملات مستمر به باند رقیب، بر تشتت و وضعیت بحرانی نظام، باز هم مهر تأیید زد.

وی با شیادی برای توجیه عدم واکسیناسیون گفت: معلوم نیست واکسن بتواند کرونا را مهار کند. همهٔ جهان درگیر این ویروس است، ما هم هستیم.

 

روحانی افزود: واکسن چیزی نیست که بشود در ۶ماه به نتیجه رساند. دورهٔ ساخت آن ۲سال است و گاهی تا ۱۰سال است. برای همین ما دربارهٔ واکسنهای تولید شده نگران بودیم. مردم بدانند یک وقت یک نفر با بیماری فوت می‌کند، یک وقت واکسنی که ما می‌زنیم باعث از بین رفتن او می‌شود! این خیلی فرق دارد.

یک جوی هم یک عده در کشور درست کردند که چرا از شرق جنس (واکسن) وارد می‌کنید؟ چرا از غرب نمی‌کنید؟ قرارداد هم می‌خواهید ببندید همینطور! با اروپا قرارداد ۱۰۰ساله ببندید کسی چیزی نمی‌گوید، اما یک قرارداد ۲۵ساله ببندید، (بحران) شروع می‌شود. این یک ذهنیت در مردم است.

 

آخوند روحانی با شیادی گفت: وزارت بهداشت گفت من به‌دنبال سبد واکسن هستم. یعنی بخشی از غرب و بخشی از شرق و... اما این وسط شرایطی پیش آمد که قرار شد از غرب وارد نکنیم. بنابراین واکسن‌هایی باید وارد می‌کردیم که سازمان بهداشت جهانی هنوز تأیید نکرده بود و هنوز هم تأیید نکرده.

وی در وحشت از خشم اجتماعی گفت: مردم می‌گفتند اگر این واکسن (غربی) بد است، چرا کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. الآن بعضی‌ها می‌گویند چرا واکسن تأخیر شد، چرا زودتر نیامد.

من می‌خواهم مردم ما به‌خوبی جنایت آمریکا را درک کنند! و آن نفراتی که طی ۴سال گذشته که ما در جنگ اقتصادی با آمریکا بودیم، حتی یک بار نیامدند آمریکا را محکوم کنند! به‌جایش گفتند مگر تحریم چیست؟ اصل مدیریت است که باید قوی باشد! خب که چی؟! دست خالی قوی باشیم! می‌خواهیم چکار کنیم.

 

روحانی با حمله به باند رقیب گفت: نمی‌خواهد شعار بدهید، خودشان را سوپر انقلابی می‌دانند، اما یک کلمه دربارهٔ آمریکا نمی‌گویند، فقط فحش به دولت، فقط اتهام به دولت.

خب نتوانستیم پول واکسن را تأمین کنیم! حالا هم که پرداخت کردیم کواکس شده قاضی عادل! نوبت ما را انداخت آخر! رحم نکردند!

واکسن رایگان است، اما بخش خصوصی و هر کس اگر خواست برود واکسن وارد کند. برای اینها ارز ۴۲۰۰ آماده هست. برود از هر جا خواست وارد کند، الآن هم تعدادی رفتند ۶هزار دوز وارد کنند.

یک بحث هم داریم که غیر ارز ۴۲۰۰تومانی که آن هم آزاد است، هر کس خواست برود وارد کند. مثل بیمارستان عمومی و بیمارستان خصوصی که هر کس خواست از هر کدام استفاده کند.

 

روحانی درباره جنگ باندهای نظام بر سر احیای برجام و مذاکرات گفت: در بحث احیای برجام برخی فیلم درست کردند (گاندو) و روی دست‌شان باد کرده و دارند پخش می‌کنند، عیب ندارد پخش می‌کنند، دارند ماهیت خودشان را افشا می‌کنند.

باید توافق وین به‌خوبی اجرا شود. ما اجرای دقیق سند برجام را می‌خواهیم. نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. برجام پلاس ما نمی‌خواهیم، برجام مایینز ما نمی‌خواهیم، عین برجام.

باید کلیهٔ تحریم‌ها را بردارند. همان شرایط برجام در سال۲۰۱۵ باید به آن برگردند. هر گونه تحریم دیگر به بهانه‌های دیگر، با تگ‌های جدید را باید بگذارند کنار.

الان (۵+۱) می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم، اما در بخش فلان و بخش فلان هنوز باشد! این عنوانها برای ما کافی نیست. تمام تحریم‌هایی که هست و شماره دارد باید مشخص شود. باید با آدرس بگویند تحریم‌ها چگونه برداشته می‌شود. و گرنه دوباره درگیر کلیات می‌شویم. در قدم‌هایی جدی حرف می‌زنند، در گام‌هایی دو پهلو حرف می‌زنند. گام‌هایی که ما برداشتیم در چارچوب سیاست (خامنه‌ای) بوده و این کار را کاملاً درست انجام گرفته.

دو کار هم بر عهدهٔ ماست. این‌که تحریم برداشته شد، ما باید راستی‌آزمایی کنیم و آن «بله» را ما باید بگوییم. راستی‌آزمایی پیچیده نیست، در یک زمان نه‌چندان طولانی می‌شود انجام داد.

گام بعد این است که برنامهٔ هسته‌ای‌مان منطبق شود با برجام. یک میلیمتر هم بیشتر نباید بشود. همه چیز را جمع می‌کنیم و انبار هم داریم. کار ما بسیار ساده است و در زمان کوتاهی باید به نتیجه برسیم، نه زمان طولانی.

 

روحانی در ادامه جنگ گرگها بر سر نمایش انتخابات گفت: ما در برنامهٔ هسته‌یی، در برنامهٔ واکسن، در برنامهٔ مقابله با کرونا، ما در معیشت مردم، ما در تولید هیچ نظری به انتخابات نداریم، البته برای انتخابات پرشور (اینها) مهم است.

اگر کسی می‌خواهد در انتخابات شرکت شود و می‌خواهد (در برابر مذاکرات) سنگ بندازد و مانع رفع تحریم شود، بداند مردم به او رأی نمی‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6066278-da9d-4ff5-8146-a7298084b649"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات