728 x 90

حمایتهای جهانی از قیام سراسری مردم ایران - رئیس پارلمان اروپا: به مردان و زنان شجاعی که در ایران تظاهرات می‌کنند ادای احترام می‌کنم

آتش سوزی و انفجار در زندان اوین ۲۳مهرماه
آتش سوزی و انفجار در زندان اوین ۲۳مهرماه

حمایتهای جهانی از قیام سراسری ایران توسط شخصیتها، وزیران خارجه، نمایندگان کنگره و انجمنهای زنان ادامه دارد.

حمایتها و محکومیت دان بیکن و تد دویچ؛ نمایندگان کنگره آمریکا ، پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند، سناتور ایمی کلوبوچاز از ایالت مینوسوتا آمریکا، حاجا لهبیب؛ وزیر خارجه بلژیک، آن لینده سخنان وزیر خارجه سوئد، جوزپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توئیت گلدی گاماری - سیاستمدار ایالت اونتاریو، کانادا

 

رئیس پارلمان اروپا: به مردان و زنان شجاعی که در ایران تظاهرات می‌کنند ادای احترام می‌کنم

رئیس پارلمان اروپا در اجلاس عمومی پارلمان اروپا در مورد قیام سراسری مردم ایران خطاب به جوانان و زنان ایرانی گفت: ما صدای شما را می‌شنویم، جهان شما را می‌بیند، ما با شما هستیم

روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا گفت: بسته گسترده تحریم‌های حقوق‌بشر امروز تصویب شد. من می‌خواهم یک بار دیگر به مردان و زنان شجاعی که هنوز در ایران تظاهرات می‌کنند ادای احترام کنم. جهان واقعاً شاهد ایستادن نسلی است و این جنبش به رهبری زنان را نمی‌توان تنها گذاشت و این تحریم‌هایی که امروز تصویب شد، کسانی را که مسئول جنایات وحشیانه علیه زنان، جوانان و مردان تظاهر کننده‌ای هستند که نسبت به مرگ مهسا امینی ۲۲ساله خشمگین هستند، مورد حسابرسی قرار خواهد داد. پس خطاب به زنان در آن خیابان‌ها، ما صدای شما را می‌شنویم، جهان شما را می‌بیند، ما با شما هستیم.(سایت کمیسیون اروپا ۲۵مهر)

 

جوزف بورل: تحریمهای اتحادیه اروپا به اتفاق آرا علیه رژیم ایران

جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا): امروز در اتحادیه اروپا به‌اتفاق آرا تصمیم گرفته شد علیه کسانی که در ایران مسئول مرگ مهسا امینی و سرکوبیهای خشن علیه تظاهرات صلح‌آمیز بوده‌اند، اقدام شود.

امروز در اتحادیه اروپا به‌اتفاق آرا تصمیم گرفته شد علیه کسانی که در ایران مسئول مرگ مهسا امینی و سرکوبیهای خشن علیه تظاهرات صلح‌آمیز بوده، اقدام شود. اتحادیه اروپا همیشه علیه نقض‌های جدی حقوق‌بشر اقدام می‌کند.

 

توئیت عفو بین‌الملل استرالیا -۲۵مهرماه – زندان اوین در ایران همراه با صدای شلیک گلوله در آتش می‌سوزد

گزارشها حاکی از آن است که زندان اوین در ایران همراه با صدای شلیک گلوله در آتش می‌سوزد. این کار باید وحشتناک باشد. مقامات [زندان] تعهد قانونی دارند تا به حفاظت از جان و سلامتی همه زندانیان احترام بگذارند. ۲/۱

جامعه بین‌المللی باید خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای ایجاد مکانیسم تحقیقی و پاسخگویی سازمان ملل در مورد دولت و مراجع مذهبی ایران شود. خون‌ریزی در ایران باید بلادرنگ پایان یابد. ۲/۲

توئیت عفو بین‌الملل استرالیا -۲۵مهرماه – زندان اوین در ایران همراه با صدای شلیک گلوله در آتش می‌سوزد گزارشها حاکی از آن است که زندان اوین در ایران همراه با صدای شلیک گلوله در آتش می‌سوزد. این کار باید وحشتناک باشد. مقامات [زندان] تعهد قانونی دارند تا به حفاظت از جان و سلامتی همه زندانیان احترام بگذارند. ۲/۱ جامعه بین‌المللی باید خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای ایجاد مکانیسم تحقیقی و پاسخگویی سازمان ملل در مورد دولت و مراجع مذهبی ایران شود. خون‌ریزی در ایران باید بلادرنگ پایان یابد. ۲/۲

 

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند ۲۴مهرماه: ما به‌شدت نگران ادامه سرکوب خشونت‌آمیز و غیرقابل تصور تظاهر کنندگان در ایران هستیم. وزیران خارجه اتحادیه اروپا فردا در مورد پاسخ به چنین وضعیتی بحث و گفتگو خواهند کرد.

دان بیکن ۲۴مهرماه: ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم، همان کسانی که در معرض سرکوب و آزار رژیم قرار می‌گیرند و خواهان آزادی، کرامت انسانی و صلح هستند. من هم‌چنین شجاعت تمام ایرانیانی را که با به خطر انداختن جان خود به رهبران اراذل و اوباش حکومت اعتراض می‌کنند، تحسین می‌کنم.

 

 

تد دویچ: من قاطعانه در کنار این معترضان مسالمت‌آمیز درخواسته آنها برای آزادی ایستاده‌ام
تد دویچ؛ نماینده کنگره روز یکشنبه ۲۴مهر در توئیتی ضمن حمایت از اعتراضات و قیام سراسری در ایران نوشت: «گزارشهای نگران‌کننده از آتش‌سوزی گسترده در زندان اوین، بدنام‌ترین و بازداشتگاه اولیه زندانیان سیاسی ایرانی، اتباع خارجی، روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی و دیگر منتقدان رژیم.
جامعه بین‌المللی باید پاسخ بخواهد.
مردم ایران بیش از سه هفته است که علیه این رژیم ستمگر تظاهرات می‌کنند اما با سرکوبی وحشیانه و خشونت‌آمیز مواجه شده‌اند.
صدها نفر کشته شده‌اند.
من قاطعانه در کنار این معترضان مسالمت‌آمیز درخواسته آنها برای آزادی ایستاده‌ام.

 

سناتور ایمی کلوبوچاز از ایالت مینوسوتا آمریکا نیز در توئیتی در همین تاریخ با حمایت از اعتراضات سراسری مردم ایران نوشت: «در حالی که مبارزه برای حقوق اساسی در ایران ادامه دارد، لطفاً بدانید: ما در کنار شما هستیم».

 

حاجا لهبیب: ما تشدید سرکوب در ایران به‌ویژه در زندان اوین را از نزدیک دنبال و محکوم می‌کنیم
حاجا لهبیب؛ وزیر خارجه بلژیک ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات و قیام سراسری در ایران در توئیتی به تاریخ یکشنبه ۲۴مهر نوشت: «ما تشدید سرکوب در ایران به‌ویژه در زندان اوین را از نزدیک دنبال و محکوم می‌کنیم. خبرهایی از هموطنمان که به ناحق بازداشت شده بود، به دست ما رسیده بود. ما هم‌چنان خواستار آزادی او هستیم».

 

آن لینده: دیدن این همه زن و مرد در اعتراض به ظلم و ستم و عدم آزادی الهام‌بخش است
سایت وزارت‌خارجه سوئد روز یکشنبه ۲۴مهر با انعکاس سخنان وزیر خارجه این کشور پیرامون اعتراضات و قیام سراسری در ایران به‌نقل از وی نوشت: «مردم در ایران حق روشنی برای تظاهرات دارند. دیدن این همه زن و مرد در اعتراض به ظلم و ستم و عدم آزادی الهام‌بخش است. خشونت علیه معترضان غیرقابل قبول است. اتحادیه اروپا اکنون تحریم‌های بیشتری را علیه سازمانها و افرادی که مسئول این خشونت هستند وضع خواهد کرد».

 

جوزپ بورل: مقامات رژیم ایران مسئول جان همه زندانیان هستند
جوزپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی که یکشنبه ۲۴مهر پیرامون آتش‌سوزی در زندان اوین منتشر کرد؛ مقامات رژیم ایران را مسئول جان تمامی زندانیان دانست.
وی در توئیت خود نوشت: «مقامات ایرانی مسئول جان همه زندانیان از جمله مدافعان حقوق‌بشر و اتباع اتحادیه اروپا هستند. انتظار داریم شاهد شفافیت حداکثری در رابطه با این وضعیت باشیم».
این در حالی است که پیش‌تر مقامات سیاسی کشورهای مختلف نگرانی خود را از سرکوب اعتراضات سراسری در ایران ابراز داشته و وزیر خارجه آلمان نیز در توئیتی گفت «آتش در زندان اوین ممکن است خاموش شده باشد؛ توجه ما به این افراد که در آنجا [اوین] زندانی هستند و حقوق انسانی‌شان، متوقف نمی‌شود و نخواهد شد».

 

توئیت گلدی گاماری - سیاستمدار ایالت اونتاریو، کانادا -۲۴مهرماه

رژیم تروریستی اسلامی در ایران در حال کشتار زندانیان سیاسی در زندان اوین است. همان کسانی که می‌خواهند در یک جامعه آزاد و دمکراتیک زندگی کنند.

این یک جنایت علیه بشریت است. این [جنایت] درست جلوی چشمان ما به‌وقوع می‌پیوندد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38ccf106-9ac6-47a2-80ff-7632d30f4c8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات