728 x 90

حمایت ۵تن دیگر از برندگان جایزه نوبل از قیام شجاعانه مردم ایران

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

۵تن دیگر از برندگان جایزه نوبل روز پنجشنبه ۷ آذر ۹۸ حمایت خود از قیام شجاعانه مردم ایران را اعلام کردند.

برندگان جایزه نوبل از دبیرکل ملل ‌متحد برای تشکیل جلسه شورای امنیت و جلوگیری از جنایات خامنه‌ای علیه قیام‌کنندگان ایران فراخوان فوری دادند.

در این فراخوان، برندگان نوبل به اعزام یک هیأت حقیقت‌یاب به ایران برای تحقیق درباره کشته شدگان، مجروحان و دستگیر شدگان قیام تأکید شده است.

برندگان نوبل عبارتند از:

· پرفسور جان لویس هال John Lewis Hall برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۵ از آمریکا

· پروفسور گرهارد ارتل Gerhard Ertl برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۰۷ از آلمان

· پروفسور تیم هانت Tim Hunt برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۰۱ از انگلستان

· پروفسور شلدون گلاشو Sheldon Glashow برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۷۹ از آمریکا

· پروفسور جروم فریدمن Jerome Friedman برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۸۶ از آمریکا

 

در پی حمایت شش تن از برندگان جایزه نوبل از قیام ملت ایران علیه دیکتاتوری سرکوبگر خامنه‌ای،‌ ۵تن دیگر از این برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان، طی نامه‌یی به آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ‌متحد از قیام شجاعانه مردم ایران حمایت کرده و سرکوب خونین و وحشیانه رژیم سرکوبگر خامنه‌ای را به‌شدت محکوم کردند. آنان از قیام سراسری ملت ایران که در آن صدها هزار ایرانی به‌ویژه جوانان، ارتش بیکاران و گرسنگان و محرومان،‌ خشمگین از ۴۰سال سرکوب و بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت و فساد به خیابان‌ها ریختند و رهبران رژیم را به چالش کشیدند حمایت کرده و از دبیرکل ملل ‌متحد خواستار تشکیل فوری شورای امنیت ملل ‌متحد شده و جلوی جنایات بیشتر رژیم خامنه‌ای را گرفته و آنرا محکوم کند.

برندگان نوبل هم‌چنین از ملل متحد خواستند یک هیأت حقیقت‌یاب برای بررسی و تحقیق وضعیت کشته شدگان، مجروحان و دستگیر ‌شدگان به ایران اعزام کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/215d074a-39df-4b6b-bf78-f9be1dc99a7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات