728 x 90

حمایت زندانیان سیاسی زندان اردبیل از تظاهرات رو به گسترش شهرهای ایران

تظاهرات اصفهان - منطقه شاپور جدید
تظاهرات اصفهان - منطقه شاپور جدید

زندانیان سیاسی زندان اردبیل طی بیانیه‌یی حمایت خود را از قیام‌کنندگان در شهرهای مختلف ابراز کردند.

در این بیاینه آمده است:

مطلع شدیم که یک بار دیگر مردم به جان آمده و خسته از دهه‌ها ظلم و جور و غارت و تباهی در شهرهای مختلف به خیابانها آمدند و حق‌شان را که تغییر وضعیت کنونی است فریاد زدند.

ادامه اعتراضات مردم در دیماه سال گذشته؛ این بار پرخروش‌تر چهره نشان داد. با درود به مردم شهرهای تهران، گوهردشت کرج، اشتهارد، اصفهان، قهدریجان، نجف آباد؛ شاهین شهر؛ اندیمشک، مشهد، شیراز، کرمانشاه؛ اراک؛ و دیگر شهرهای ایران که با تظاهرات و اعتراض شان شهرها را به صحنه ابراز خشم و انزجار از وضعیت کنونی تبدیل کردند، همه مردم و به‌خصوص مردم محروم سیستان و بلوچستان و خوزستان و کردستان و هرمزگان را به همراهی با فریادهای ظلم ستیزانه مردم دیگر شهرها فرامی خوانیم.

ما اگر‌ چه دستانمان به زنجیر است و دیوارهای ستبر ظلم ما را از آزادی و فریاد کشیدن با شما محروم کرده است اگر چه ما را از شهر و دیارمان تبعید کردند تا در غربت و تنهایی صدایمان را خفه کنند، اما هرگز و هرگز ایمان‌مان را به حتمیت آزادی مردم‌مان از دست نمی‌دهیم. ما در همه لحظات خود را در کنار تظاهر کنندگان احساس می‌کنیم با جوانان شجاع فریاد می‌زنیم مرگ بر دیکتاتور.

مردمی که ۴۰سال پیش توانستند استبداد شاهنشاهی را به زیر بکشند قطعاً خواهند توانست استبداد مذهبی را هم به زمین بزنند. زمین تنها با فریاد ستمدیدگان و مظلومان است که در زیر پای دیکتاتورها می‌لرزد.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان اردبیل

۱۲مرداد ۱۳۹۷

 

پیام زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل در حمایت از اعتصاب کامیونداران
 

زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل روز ۸خرداد ۹۷طی پیامی از اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف میهن حمایت کردند.

درود بر شرف و مردانگی کامیون‌داران اعتصابی سراسر کشور و سلام بر مردم و دانشجویان بلوچ

در این روزهای پرتلاطم خبرهای زیادی از اعتصاب و اعتراض مردم به جان آمده در همه شهرها به گوش ما می‌رسد. ۴۰سال است که ملت بزرگ ایران؛ اسیر حاکمیتی سراسر فساد؛ تباهی؛ چپاول هستند.

صبر و طاقت مردم ما از این‌همه فساد؛ بی‌عدالتی و گرسنگی به‌سر آمده است. از اهواز تا کازرون؛ از کارگران نیشکر هفت‌تپه تا کارگران هپکوی اراک و حالا کامیون‌داران سراسر کشور که همگی با هم؛ همراه و همصدا دست به اعتصاب زدند. درود بر شجاعت؛ اتحاد و یکپارچگی این مردان که چشم و چراغ جاده‌های ایران هستند.

هشت روز تمام است که کامیون‌داران بر سر مطالبات حقه‌شان ایستاده‌اند. مگر کامیونداران؛ رانندگان اتوبوسها؛ کارگران نیشکر هفت‌تپه و هپکو؛ غارت‌شدگان و تمامی مردم ایران چه می‌خواهند؟ بجز حقوق حقه خود که توسط عمال حکومتی به تاراج می‌رود؟

ما زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل از اعتصاب و اعتراض کامیون‌داران که بر بی‌عدالتی و ظلم شورش کرده‌اند؛ حمایت می‌کنیم. ما را همراه و کنار خود بدانید. به اعتصاب و اعتراض خود ادامه بدهید.هیچکس نمی‌تواند در مقابل ما وقتی دستان ما در دست یکدیگر است؛ ایستادگی کند. ما هم شعار مردم ایران را تکرار می‌کنیم که نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.

همین دو روز پیش بود که از اعتراض همشهریان بلوچمان در زاهدان اطلاع پیدا کردیم. دانشجویان زاهدان از توهین به مذهب و قومیت ما به خشم آمده و صدای اعتراضشان را بلند کردند. درود بر آنان و بر مردم بلوچ. تا کی شاهد تحقیر؛ توهین و ضایع کردن اولیه‌ترین حقوقمان باشیم؛ تا کی شاهد جانباختن جوانان بلوچ با شلیک گلوله مأموران وابسته به این حاکمیت باشیم؟ تا کی گرسنگی و فقر؛ تا کی بی‌عدالتی و قتل و کشتار؟

پیام ما به مردم به جان آمده سیستان و بلوچستان این است که سکوت جایز نیست. صدایتان را به صدای مردم به جان آمده در شهرهای دیگر پیوند بزنید. مردم ایران در همه استانها و شهرها فقط یک خواسته و فریاد دارند: مرگ بر دیکتاتور – زنده باد آزادی

اطمینان داشته باشید که پیروزی از آن مردمی است که برای آن به میدان می‌شتابند و هزینه آن را با جان و دل می‌دهند.

 

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ff6e857-7ac4-4bb0-ba0b-f779626741b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات