728 x 90

حمایت دو حزبی کنگره آمریکا از قیام ایران برای یک جمهوری دمکراتیک

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

روز جمعه ۲۹مهر (۲۱ اکتبر) جلسه «حمایت دو حزبی کنگره آمریکا از قیام ایران برای یک جمهوری دمکراتیک» به‌صورت آنلاین با شرکت شماری از نمایندگان کنگره و پیام خانم مریم رجوی، برگزار شد.

در این جلسه ۳۰تن از اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از برقراری یک جمهوری دمکراتیک در ایران آزاد فردا حمایت کردند.

۱. شیلا جکسون لی، رئیس زیرکمیته جرائم، تروریسم و امنیت داخلی از کمیته قضایی و عضو کمیته امنیت داخلی
۲. تام مک‌کلینتاک، از اعضای ارشد کمیته بودجه، کمیته قضایی و رئیس‌جمهوریخواهان اسپانسر قطعنامه ۱۱۸
۳. برد شرمن، عضو ارشد کمیته خارجی و رئیس زیرکمیته حمایت از سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و بازار سرمایه از کمیته مالی
۴. یونگ کیم، عضو کمیته خارجی و رئیس‌جمهوریخواهان در زیرکمیته نوآوری، کارآفرینی و توسعه نیروی کار از کمیته تجارت‌های کوچک
۵. رندی وبر، عضو کمیته علوم، فضا و تکنولوژی
۶. آدام شیفت، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان
۷. جیم هایمز، عضو کمیته اطلاعات
۸. آبیگیل اسپنبرگر، عضو کمیته خارجی
۹. انجی کریگ، عضو کمیته انرژی و تجارت
۱۰. دیوید ترون، عضو کمیته تخصیص بودجه
۱۱. جیمی راسکین، عضو کمیته قضایی
۱۲. تام امر، رئیس اتحاد جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و رئیس‌جمهوریخواهان در زیرکمیته فناوری مالی از کمیته امور مالی
۱۳. جاش هاردر، عضو کمیته تخصیص بودجه
۱۴. ایندا سانچز، عضو کمیته راه‌ها و روش‌ها
۱۵. کالین آلرد، عضو کمیته خارجی
۱۶. اشیو آنا، رئیس زیرکمیته محیط‌زیست و تغییرات آب و هوا از کمیته انرژی و تجارت
۱۷. گاس بیلیراکس، عضو کمیته انرژی و تجارت
۱۸. دبی لسکو، عضو کمیته انرژی و تجارت
۱۹. دبورا راس، عضو کمیته قضایی
۲۰. دان بیکن، عضو کمیته قوای مسلح و عضو زیرکمیته اطلاعات و عملیات ویژه
۲۱. رانی جکسون، عضو کمیته خارجی
۲۲. رالف نورمن، عضو کمیته امنیت داخلی و رئیس‌جمهوریخواهان زیرکمیته محیط‌زیست از کمیته نظارت بر دولت و اصلاحات
۲۳. رابرت ادرهولت، عضو کمیته تخصیص بودجه و رئیس‌ جمهوریخواه کاکس بالکان در مجلس نمایندگان
۲۴. جودی چو، عضو کمیته راه‌ها و روش‌ها
۲۵. اریک سؤالول، عضو کمیته اطلاعات
۲۶. نیکول مالیوتاکیس، عضو کمیته خارجی، رئیس‌جمهوریخواهان زیرکمیته توسعه بین‌المللی، سازمانهای بین‌المللی از کمیته خارجی
۲۷. راجا کریشنامورتی، عضو کمیته اطلاعات
۲۸. دینا تیتوس، عضو کمیته خارجی و عضو کمیته امنیت داخلی
۲۹. داچ روپرزبرگر، عضو کمیته تخصیص بودجه
۳۰. تیم بو رشت، عضو کمیته خارجی

در این صفحه گزارشات و تصاویر این تحول را دنبال کنید.

 

پیام خانم مریم رجوی به جلسه حمایت کنگره آمریکا از قیام برای یک ایران جمهوری و دمکراتیک

مریم رجوی: زمان آن است که دولتهای غرب در کنار مردم ایران و تمایل آنها برای تغییر دمکراتیک قرار گیرند

اعضای محترم کنگره!
خانم‌ها و آقایان!
خوشحالم که در این شرایط حساس فرصت صحبت با شما را دارم.
مایلم در ابتدا از شما اعضای محترم کنگره به‌خاطر حمایت‌هایتان از قیام و مقاومت مردم ایران برای آزادی تشکر کنم. اکثریت کنگره قطعنامه ۱۱۸ را تصویب کرد. این قطعنامه رژیم آخوندها را محکوم کرد و از مبارزه مردم ایران برای آزادی حمایت کرد. و اشاره کرد که مردم آمریکا و نمایندگان آنها در کنار مردم ایران قرار دارند.
امروز می‌خواهم به پنج موضوع بپردازم:
• اول، هدف اصلی قیام سراسری در ایران
• دوم، نقش زنان در قیام
• سوم، سازمان‌یافتگی اعتراضات
• چهارم، چشم‌اندازها
• پنجم، نقش جامعه بین‌المللی

(جزئیات بیشتر در سایت مریم رجوی)

شیلا جکسون لی رئیس زیرکمیته تروریسم و امنیت در کمیته قضایی کنگره

شیلا جکسون لی (رئیس زیرکمیته تروریسم و امنیت داخلی) کنگره آمریکا

خانم رجوی را به‌خاطر شجاعتی که دارند تحسین می‌کنم. خانم رجوی بسیار درست گفتند که ایران در آستانه آزادی‌ست و باید یادآوری کنیم که آزادی بسیار ارزشمند است و بهای آن از دست دادن بسیاری از جانهاست. بگذارید به آنهایی که برای آزادی می‌جنگند و به اسم مهسا امینی که در ابتدا توسط رژیم کشته شد بگویم مبارزه‌یی که می‌کنند بسیار مهم است و باید ادامه دهیم. همان‌طور که رژیم قتل‌عام زندانیان سیاسی را در سال۶۷ انجام داد و در سال۱۹۸۹ خانم رجوی بود که رهبری جنبش دادخواهی را به عهده گرفتند و آن را هدایت کردند.

من به زنان ایران تبریک می‌گویم به‌خاطر این‌که هدایت می‌کنند مردم را در این جنبش و مقاومت. خانم رجوی یک برنامه ده ماده‌ای را ارائه کردند. هم‌چنین قطعنامه۱۱۸ کنگره آمده به این موضوع در رابطه با آزادیهای فردی و این‌که باید ایران یک ایران غیرهسته‌یی باشد با جدایی دین از دولت و بقیه موادی که در این قطعنامه آمده و من از آن حمایت کردم. بنابراین نمایندگان کنگره که اینجا هستند باید از ایران آزاد حمایت کنند. من این شانس را داشتم که چند هفته قبل درباره این جبهه مستقیمی که علیه رژیم ایران توسط زنان وجود دارد صحبت کردم و دیدم چطور زنان با فداکاری رژیم را عقب نشاندند. تظاهر کنندگان به‌روشنی می‌گویند این رژیم را نمی‌خواهیم بنابراین برای این‌که کشته‌های زیادی داده نشود لازم است دولت آمریکا ارتباط آزاد و مستقیم را برای مردم فراهم کند و دولت آمریکا و آقای بایدن باید این کار را انجام دهد و جنبش آزادیخواهی در ایران پیش برود و بتوانیم حمایت کنیم از خانم رجوی و کاری که جنبش او برای یک ایران آزاد انجام داده...

خانم رجوی شما ادامه بدهید این جنبشی را که دارید و با آن ده ماده‌ای که دارید آن را محقق کنید. مطمئنم که با هدایت شما نسلهای آینده به آزادی دست خواهد یافت. بنابراین ادامه بدهید. آنهایی که در خیابان‌ها هستند و مقاومت می‌کنند. باید کاری کنیم که رژیم کشتار در خیابان‌ها را متوقف کند. این جنگجویان در ایران فقط خواهان آزادی و دمکراسی هستند و نه چیز دیگری. و این جنگی است و نبردی برای دمکراسی. متشکرم

 

نماینده کنگره آمریکا یانگ کیم:

یانگ کیم عضو کمیته خارجی کنگره آمریکا

سلام، خوشحالم که به‌صورت مجازی در کنار شما هستم برای حمایت از زنان شجاع و مردم ایران که پس از مرگ مهسا امینی به اعتراضات خودشون برای احقاق حقوق خود ادامه می‌دهند. رژیم ایران به تضعیف مردم خود و کشتن معترضان غیرنظامی ادامه می‌دهد. متأسفانه، این تنها آخرین مورد از رفتار نفرت‌انگیز آن با مردم خود است. من متعهد هستم به ابراز حمایت از مردم ایران هستم. به همین دلیل است خوشحالم که یک قطعنامه دو حزبی را در کنگره برای حمایت از اعتراضات مردم ایران و محکومیت رژیم وحشی آخوندی علیه زنان و مردم.

من هم‌چنین افتخار می‌کنم که از حامیان قطعنامه ۱۱۸ مجلس نمایندگان هستم، قطعنامه‌یی دو حزبی که حمایت آمریکا را از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک و غیراتمی، عاری از خشونت دولتی بیان می‌کند. من به‌عنوان عضوی از کمیته خارجی مجلس من هم‌چنان دفاع خواهم کرد از سیاستهایی که، به رژیم ایران و سران آن فشار بیاورد، ادامه می‌دهم و تا زمانی که به آینده روشن‌تری برای مردم ایران دست پیدا کنیم، می‌خواهم صدای مردم ایران را بلندتر کنیم. که می‌گویند می‌جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم. متشکرم.

نماینده کنگره آمریکا آبیگیل اسپنبرگر

نماینده کنگره آمریکا آبیگیل اسپنبرگر

من بایستی زنان و مردان شجاعی را که برای حقوق خودشان مقاومت می‌کنند تحسین کنم در حالی‌که آنها می‌دانند که با زندانی شدن و مرگ روبه‌رو هستند و ما می‌دانیم که رژیم ایران در واقع چه تبعیضی را علیه زنان دارد انجام می‌دهد و چه جرم و جنایتی را دارد انجام می‌دهد. در سخنان امروزم می‌خواهم محکومیت خودم را از رژیم ایران را اعلام کنم و هم‌چنین سرکوبی را که دارد علیه زنان انجام می‌دهد را اعلام بکنم خشونتی را که علیه مردم خودش دارد انجام می‌دهد من از دو تا از قطعنامه‌های کنگره آمریکا حمایت کردم که علیه نقض حقوق‌بشر علیه نقض کردن حقوق‌بشر توسط رژیم ایران است و هم‌چنین از تحریم‌های هر چه بیشتر دولت حمایت می‌کنم علیه رژیم ایران و هیچوقت این‌قدر مهم نبوده برای کنگره آمریکا که بتواند حمایت خودش را از مردم ایران و جنبش آنها نشان بدهد و بتواند اقدامات بیشتری را در این راستا انجام بدهد و هم‌چنین نشان بدهد به بقیه جهان که اوضاع چطوری است.

من هم‌چنین می‌خواهم اهمیت نقش شما را برجسته کنم که برای آزادی حقوق‌بشر و هم‌چنین برای به‌دست گرفتن سرنوشت خودتان می‌جنگید و این بسیار مهم است.


تام مک‌کلینتاک، نماینده کنگره آمریکا

تام مک کلینتاک عضو ارشد کمیته بودجه کنگره آمریکا

قطعنامه ۱۱۸ مجلس نمایندگان ۲۵۷حامی مشترک دارد که هر دو حزب سیاسی را نمایندگی می‌کنند. این قطعنامه حمایت خود را از مقاومت ایران و دیدگاه آن برای یک ایران آزاد و مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی اعلام می‌کند. من از رهبری کنگره می‌خواهم که لحظه‌ای که کنگره در نوامبر بازمی‌گردد، آن را برای رأی‌گیری به صحن علنی کند. در همین حال، من از رئیس‌جمهور می‌خواهم که اکنون به‌وضوح با جامعه جهانی صحبت کند. در واکنش به سرکوبگری رژیم ایران، پرزیدنت بایدن باید همه تحریم‌ها علیه رژیم ایران را مجدداً اعمال کند و از مذاکرات بیشتر در مورد برجام خارج شود.
اعلامیه استقلال ما اعلام می‌کند که هرگاه حکومتی حقوق طبیعی مردم خود را ویران کند، تغییر یا لغو آن حق مردم می‌شود. این لحظه حساس برای مردم ایران فرا رسیده است و این بار رئیس‌جمهور ما باید به‌وضوح از این شهر درخشان در کنگره حمایت کند. با این حال، مردم ایران سزاوار خیلی بیشتر از حمایت لفظی هستند. آنها نیز نیاز به اقدام دارند. من معتقدم زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده با حمایت مادی از جنبش آزادی گام بردارد. به ازای هر دلاری که اوباما به این دیکتاتوری وحشیانه داد. ما بارها و بارها مدیون ایرانیانی هستیم که می‌کوشند تا این رژیم را سرنگون کنند و نعمت آزادی را به خود و آیندگانشان بازگردانند. آنها نیاز به دسترسی مستقیم ماهواره‌یی به اینترنت دارند. آنها به ما برای بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم و رهبری ایالات متحده و تحریم مجدد ایران نیاز دارند. آنها به صدای ما نیاز دارند تا حمایت بی‌قید و شرطی را از جنبش مقاومت در داخل ایران ابراز کند... .
توماس پین به ما یاد داد که زمانهایی است که روح و روان انسان‌ها به آزمایش کشیده می‌شود، سربازانی که در این میدان آزمایش پس می‌دهند که در کنار مردان و زنانی قرار بگیرند که مبارزه را به پیش می‌برند. اغلب، ایالات متحده در مقاطع حساس از مسئولیتهایش در قبال مردم ایران شانه خالی کرده است. این بار در این ساعت بگذارید آمریکا در کنار مردم ایران قرار بگیرد. و با این کار به همان مواضعی ملتزم بماند که آزادی را به کشور ما آورد و برای همه سرزمین‌مان.

آن کلمات غرورآمیز در زنگ آزادی را برای اعلان آزادی در سرتاسر سرزمین و زیر همه ساکنان استنشاقی که از آنجا خارج شده‌اند برآورده کنید.

 

برد شرمن ـ نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیتهٔ خارجی، رئیس زیرکمیتهٔ حمایت از کارآفرینی

برد شرمن عضو ارشد کمیته خارجی کنگره آمریکا

من در اینجا الآن به همراه دوستانم جمع شدیم تا طرفداری خودم را از یک ایران آزاد و غیرهسته‌یی اعلام کنم. می‌دانم که بسیاری از مردان و زنان جوان الآن جان خود را در سراسر ایران به خطر می‌اندازند برای این‌که به آزادی دست پیدا کنند.

این رژیم به سرکوب خشونت‌آمیزش علیه تظاهرات‌کنندگان ادامه می‌دهد و حتی شنیدم که جوان ۱۶ساله اسرا پناهی کشته شده است.

سابقه این رژیم در قتل مخالفان چیزی نیست که ناشناخته باشد و این تاکتیک‌ها و این روش خودش را همیشه استفاده کرده و در ۱۹۸۸ و در سرکوب آنجا به‌کار برد و اکنون رئیسی که در قتل‌عام آن زمان دست داشت و اکنون رئیس‌جمهور این رژیم شده اما رژیم و خشونت آن نبایستی در نظر فکر کند که مردم ایران به تظاهرات و اعتراض خود ادامه نخواهند داد. بلکه آنها دنبال آزادی هستند و کنگره در حمایت از تظاهر کنندگان و خواسته‌های آنها و شجاعتی که نشان می‌دهند [همراه است].

من خودم چند قطعنامه را در همین رابطه ارائه دادم که مردم ایران خواهان یک دولت و یک حکومتی هستند که دمکراتیک باشد. این را ما در قطعنامه ۱۱۸ منعکس کردیم که آنها خواهان یک رژیم و دولتی هستند که در آن جدایی دین از دولت وجود دارد و غیرهسته‌یی است. مردم ایران شجاعانه به تظاهرات‌شان ادامه می‌دهند و ما هم باید در کنگره آمریکا به حمایت خودمان ادامه بدهیم و حمایت خودمان را از نبرد آنها اعلام کنیم. بسیار متشکرم.

 

آدام شیف ـ نماینده کنگرهٔ آمریکا آمریکا، رئیس کمیتهٔ اطلاعات

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا

من آدام شیف هستم. نماینده کنگره از کالیفرنیا و امروز به شما پیوستم. همراه با انجمن کالیفرنیا برای دمکراسی در ایران و حمایت قاطع خودم را از معترضان اعلام می‌کنم به‌طوری‌که آنها را در دفاع از حقوق و آزادیهای اساسی جانشان در خطر می‌باشد. و من در محکوم کردن سرکوب وحشیانه این حقوق توسط رژیم ایران به شما می‌پیوندم.

در چند هفته گذشته، جهان شاهد شجاعت حیرت‌انگیز هزاران زن و مرد جوان که در سراسر کشور اقدامات مقاومتی و شجاعانه‌ای را به نمایش گذاشتند هست. رژیمی که دستگیر می‌کند و آنها را مجازات می‌کند. چنین اعمالی مجازات حبس دارد و هم‌چنین منجر به مرگ افراد زیادی شده است. شجاعت آنها در مواجهه با چنین پیامدهای وخیم و هم‌چنین گسترده‌یی و استقامت بی‌سابقه این اعتراضها، ما شاهد این هستیم که چقدر خواست مردم برای یک ایران آزاد دمکراتیک عمیق‌تر شده است.

مرگ مهسا امینی، حدیث نجفی، نیکا شاه‌کرمی و بسیاری دیگر از معترضان تا به امروز تنها نمونه اخیر از نحوه اقدامات سیستماتیک ایران و ارتکاب نقض حقوق‌بشر علیه شهروندان و مخالفان خود است. این خشونت ها باید پایان پیدا کند. من مدتهاست که خواستار بررسی و مجازات این موارد نقض فاحش حقوق‌بشر شده‌ام. متشکرم!

 

رندی وبر ـ نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیتهٔ علوم، فضا و تکنولوژی

رندی و بر نماینده کنگره آمریکا

من رندی وبر از تکزاس هستم نماینده کنگره. من در مبارزه علیه تروریسم و تعرضهای رژیم ایران بیش از یک دهه است که در کنگرهٔ آمریکا فعال بودم و هم‌اکنون بسیاری از ایرانیان اعتراض می‌کنند در خیابانهای ایران و فراخوان می‌دهند به پایان یک رژیم استبدادی. آنها خواهان حکومتی هستند که مشروعیتش را از مردم بگیرد نه از یک حزب غیرمنتخب و یک رژیم غیرمنتخب. من همراه با آمریکایی‌های بسیاری شانه به شانهٔ شما ایستاده‌ایم. مردم ایران شایسته آزادی از رژیم تروریستی حاکم بر ایران هستند. استفاده از خشونت و سرکوب علیه زنان که در هفته‌های اخیر شاهدش بودیم بسیار وحشتناک و غیرقابل قبول است. کنگره ایالات متحده حق تعیین سرنوشت توسط مردم ایران را به‌رسمیت می‌شناسد. مردمی که مبارزه می‌کنند برای برقراری یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، دمکراتیک و غیراتمی و دعاهای من هم‌چنان با زنان ایران است. تماماً مفتخرم که در کنار این زنان و مردان شجاع بایستم. کسانی که عقب نمی‌نشینند علیه این رژیم استبدادی. شجاعت و شهامت آنان الهامبخش است.

 

جودی چو – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیتهٔ امکانات مالی

جودی چو نماینده کنگره آمریکا

سالهاست که افتخار می‌کنم که در کنار شما و در مبارزه شما برای حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران ایستاده‌ام. رویدادهایی از این دست که حمایت گسترده دو حزبی در کنگره آمریکا از حقوق مردم ایران را در واقع برجسته می‌کند یک پیام قدرتمندی می‌دهد به سران رژیم ایران که سرکوب و خشونت آنها تحمل نمی‌شود و غیرقابل قبول است و خلاصه جهان شاهد تظاهرات تاریخی و گسترده و الهام‌بخش مردم ایران است که برای آزادی خودشان در برابر این رژیم وحشتناک ایستادگی کرده‌اند و به‌ویژه بایستی اشاره کنم به رهبری زنان شجاعی که با سرکوب و خشونت توسط دولت و مقامات روبه‌رو شدند.

طبق خبرهایی که دارم حدود ۲۰۰تن جان خودشان را از دست داده‌اند بسیاری هم صرفاً به‌دلیل دفاع از حقوق خودشان زندانی شدند اعتراضات زمانی شروع شد که زن جوانی به نام مهسا امینی به‌خاطر حجاب توسط گشت ارشاد دستگیر شد و بعد کشته شد. وقتی خبر را شنیدم وحشت خودم را از این کشتار غیرانسانی و وحشیانه ابراز کردم و از دولت بایدن به‌خاطر تحریم فوری مقاماتی که درگیر این کار بودند پشتیبانی کردم.

آمریکا باید همیشه در برابر رژیم ایران حامی سرکوب حقوق‌بشر و خشونت بایستد و علیه چنین خشونتی باشد و من هم با افتخار همراه همکارانم برای حمایت از قطعنامه‌های کنگره آمریکا برای حمایت از مقاومت مردم می‌ایستم در این وقایع آمده که سیاست رسمی آمریکا باید این باشد که در برابر هر گونه سرکوب مردمی که خواهان آزادی هستند و هم‌چنین برای زندانیان سیاسی و تحریم مقامات ایران که مسئول نقض حقوق‌بشر هستند بایستی آمریکا طرفدار اینها باشد و علیه رژیم دست به اقداماتی بزند و هم‌چنین می‌خواهم تأکید کنم که قطعنامه ۱۱۸ را در مجلس نمایندگان که حمایتش را از مردم ایران و رئیس‌جمهور دمکراتیک اعلام می‌کند این لحظه شایان این است ما همه حمایت خودمان را از ایرانیان دلیر در سراسر جهان که برای آزادی و برای آینده خود می‌جنگند نشان بدهیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65d57b84-f37b-42f0-a26d-cec3d0346fbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات