728 x 90

حمایت اعضای پارلمان اروپا و شهرداران فرانسوی از گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس با استقبال و همبستگی شمار دیگری از نمایندگان پارلمان اروپا و شهرداران فرانسوی روبه‌رو شد. نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای کرواسی، استونی، انگلستان و فنلاند طی پیامهای جداگانه‌یی از قیام مردم ایران و خواست آنها برای دموکراسی و حقوق‌بشر حمایت کردند و آمادگی خود را برای شرکت در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس اعلام کردند.

 

یوزو رادوش نماینده پارلمان اروپا و وزیر دفاع سابق کروآسی

دوستان عزیز،

ما در پارلمان اروپا از اعتراضات و اعتصابات سراسری در ایران بسیار قوت قلب گرفته‌ایم. بیش از ۲۰۰نماینده پارلمان اروپا بیانیه مشترکی را در حمایت از قیام امضا کردند. بالاترین رهبران رژیم ایران مثل شخص ولی فقیه و هم‌چنین حسن روحانی، به نقش اپوزیسیون اصلی، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران، در این اعتراضات اعتراف کرده‌اند. سازمان مجاهدین فراخوان به تشکیل کانونهای شورشی در داخل ایران داده است و این کانون ها نقش تعیین‌کننده‌ای در مقاومت علیه آخوندها را بازی خواهند کرد.

همان‌طوریکه می‌دانید، گردهمایی عظیم سالانه در پاریس امسال در روز شنبه ۳۰ژوئن تشکیل می‌شود که در همبستگی با قیام خواهد بود. من به امید این هستم که این گردهمایی موفقی باشد و امیدوارم که همه به آن بپیوندند.

 

 

تونه کلام، نماینده پارلمان اروپا از استونی- نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد

در روز شنبه ۳۰ژوئن هزاران نفر از سراسر جهان جمع خواهند شد تا حمایت خودشان را از مقاومت دموکراتیک ایران تحت رهبری مریم رجوی ابراز بکنند. آنها طبق معمول در پاریس گردهم خواهند آمد. این جلسه هر ساله برگزار شده است ولی امسال به‌طور خاص خیلی مهم است چون همه نشانیها وجود دارند که رژیم فعلی ایران تغییر خواهد کرد و دیکتاتوری کنونی دوام نخواهد آورد. به همه شما خوش‌آمد می‌گویم و همدیگر را در پاریس در ۳۰ژوئن خواهیم دید.

 

جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگلستان

دوستان عزیز،

در چند سال گذشته من از نزدیک وضعیت ایران را دنبال کرده‌ام. من بسیار نگران نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان به‌طور خاص هستم و همیشه معتقد بوده‌ام که مردم ایران با چنین تاریخ طولانی، حقشان نیست که تحت حاکمیت این گروه از آخوندهای عقب‌افتاده و عصر حجری باشند. من به‌طور خاص از نحوه‌ای که نیروهای امنیتی به‌منظور تحمیل حجاب اجباری با زنان برخورد می‌کنند ناراحت هستم.

بنابراین مقاومت علیه این رژیم توسط سازمان مجاهدین خلق ایران و توسط مریم رجوی برای یک ایران آزاد و غیرمذهبی، سمپاتی و حمایت مرا داشته است. لذا من خوشحال شدم که شاهد قیام های مردم ایران در ژانویه و گسترش اعتراضات و اعتصابات بودم که اکنون روزانه (این اعتراضات) در ایران انجام می‌شود. متأسفانه رژیم با سرکوب بیشتر و دستگیری بیشتر و شکنجه بیشتر پاسخ داده است.

گردهمایی سالانه در پاریس امسال در روز شنبه ۳۰ژوئن یک فرصتی است که همبستگی خودمان را با مردم ایران ابراز بکنیم و امسال ویژه است چون ما این قیام که در جریان است را در کشور داریم.

من برای دوستان ایرانی‌ام و برگزار کنندگان آرزوی یک گردهمایی عالی و موفقی را دارم.

 

 

پتری سارواما نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

دوستان عزیز

من می‌خواهم حمایت و همبستگی کامل خودم را از تمامی آنهایی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک مبارزه می‌کنند ابراز بکنم.

ما در پارلمان اروپا سالها است که مبارزه شما علیه دیکتاتوری مذهبی که کشورتان را نزدیک به ۴دهه است تحت حاکمیت گرفته از نزدیک دنبال کرده‌ام.

امسال وضعیت در ایران کاملاًً متفاوت است. از اواخر دسامبر ما شاهد اعتراضات گسترده و قیامها در سراسر ایران بوده‌ایم که توسط جوانان شروع شد و اکنون شاهدان هستیم که مردم از همه سنین و اقشار جامعه در این اعتراضات شرکت دارند.

بالاترین رهبران رژیم ایران به‌طور علنی به تاثیر قابل‌توجه سازمان مجاهدین و جنبش تحت رهبری خانم رجوی در این قیامها اشاره کرده‌اند.

من فکر می‌کنم که این وظیفه ما به‌عنوان سیاستمداران منتخب است که به‌طور علنی از اپوزیسیون دموکراتیک علیه استبداد حمایت کنیم.

لذا من می‌خواهم که حمایت قوی خودم را گردهمایی بزرگ شما که در پاریس در ۳۰ژوئن برگزار می‌شود ابراز بکنم و اطمینان دارم که بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

 

 

 

دومینیک توسکانی – شهردار بورنل فرانسه

من به این جنبش می‌پیوندم. به اطلاع همگان می‌رسانم که روز ۳۰ژوئن، من گروهی از همکارانم را به ویلپنت خواهم فرستاد برای این گردهمایی. همه شهرداران فرانسه را تشویق می‌کنم که همین کار را بکنند و به این فعالیت بپیوندند و از مردم ایران حمایت کنند ما باید بر اجرای حقوق‌بشر پافشاری کنیم، از جمله در ایران و در همه کشورهای جهان. امیدوارم که همه به این اشراف برسیم که باید این شرایط خاتمه یابد و ایرانیان باید آزادی و هم‌چنان که در فرانسه می‌گوییم، برابری را بازیابند، تا این مردم که رنج‌ها کشیده‌اند زندگی خود را بازیابند. بنابراین می‌خواهم تأکید کنم که با قاطعیت به این فعالیتها می‌پیوندم و از همه همکاران شهردار فرانسوی‌ام می‌خواهم که همین کار را بکنند. با تشکر از همگی.

 

کریستین اکنوش – شهردار بایه آن فرانس

قیام مردم ایران در اواخر سال ۲۰۱۷به‌طور خاص مایه خوشحالی من شد و این قیام هم‌چنان ادامه دارد. این بیانگر ارادهٔ مردم ایران است برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی و تحقق تغییر دموکراتیک.

امیدوارم مردم ایران سرانجام به آزادی دست یابند و مطمئنم که تغییرات حاصله در ایران باعث پایان دخالت‌های این حکومت بنیادگرا در امور کشورهای همسایه خواهد شد و به برقراری صلح در جهان کمک خواهد کرد.

مردم بزرگ ایران با تاریخ و تمدنی چند هزار ساله، شایسته دموکراسی و آزادی هستند و مایه خوشبختی من است که از این مبارزه حمایت می‌کنم و به این حمایت ادامه می‌دهم.

من با گروه همراهم در گردهمایی بزرگ ویلپنت شرکت خواهم کرد تا از مردم ایران و مقاومت آن حمایت کنم و از همین‌جا هموطنانم و سایر همکارانم را دعوت به پیوستن به ما در این گردهمایی می‌کنم.

ماریان لوموآن – شهردار مورانگل فرانسه

با سلام، من ماریان لوموآن، شهردار مورانگل هستم. شما را فرامی‌خوانم که از خانم رجوی حمایت کنید برای دفاع از آزادی در ایران. قرار ما روز ۳۰ژوئن در ویلپنت. در سال ۲۰۱۸آزادی امر مهمی است. قرارمان در روز ۳۰ژوئن.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f47dc591-c917-48f7-a584-7e96aa1065be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات