728 x 90

حمایت از تولید داخلی به‌سبک خامنه‌ای

خامنه‌ای در آغاز هر سال یک اسم برای آن سال انتخاب می‌کند. اسمی که یک جز شیادی هیچ پایه‌ٔ اقتصادی و اجرایی ندارد. یکی از این اسامی حمایت از کالای داخلی بود»! حمایت از تولیدات داخلی باید پایه‌های مادی داشته باشد. حداقل‌های حمایت از تولیدات داخلی عبارت است از: پرداخت وام‌های بدون بهره یا کم‌بهره، پایین آوردن هزینه‌ٔ تولید، حمایت از تولید داخلی با گذاشتن تعرفه برای کالاهای وارداتی. به همین حداقل‌ها در بررسی حمایت رژیم آخوندی از تولید داخلی بسنده می‌کنیم.

در یک‌سال گذشته رژیم قیمت گاز مصرفی صنایع را از هر مترمکعب ۱۰۰تومان به ۳۵۰تومان افزایش داده. یعنی سه ونیم برابر گران کرده است.

سپاه با بیش از ۹۰اسکله‌ٔ خصوصی در کار وارد کردن کالاهای چینی و ارزان قیمت است و با آن پول پارو می‌کند. دهها کارخانه به‌خاطر ناتوانی در پرداخت اقساط وام‌هایشان مصادره شده‌اند و از صنایع جز پتروشیمی، معادن، نفت و گاز تقریباً چیزی باقی نمانده که این دسته از صنایع نیز در انحصار سپاه و حکومت است. این است حمایت از تولید داخلی به سبک خامنه‌ای.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8333443f-701b-4795-8b49-00f6a7cd5467"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات