728 x 90

حمایت ۲۲شهرداری استان پیه‌مونته از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در ۳۰ژوئن

حمایت ۲۲شهرداری استان پیه‌مونته از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس
حمایت ۲۲شهرداری استان پیه‌مونته از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، در جلسه شورای اتحادیه شهرداران منطقه واله دی سوزا ایتالیا، بیانیه «آزادی و دموکراسی برای ایران» در دستور کار قرار گرفت و بعد از برسی و گفتگو باتفاق آراء به تصویب رسید.

 

بیانیه «آزادی و دموکراسی برای ایران»

این بیانیه که توسط ۲۲شهرداری استان پیه‌مونته به امضاء رسیده، ضمن ابراز همبستگی با قیام سراسری مردم ایران و محکومیت جنایات رژیم علیه قیام‌کنندگان، حمایت خود را از مقاومت ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای تغییر دموکراتیک اعلام می‌کند. شهرداران ایتالیا همچنین بر حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در ۳۰ژوئن، ۹تیرماه، تأکید کرده‌اند.

شهرداریهای امضاءکننده این بیانیه عبارتند از: آلمزه، آویلیانا، بورگونه سوزا، بروتزولو، بوسولنو، کاپریه، کازلته، کیانوکو، کیوزا دی سن میکله، کوندوه، ماتیه، مومپانته رو، نوالزا، سن دیده رو، سن جوریو دی سوزا، سن آمبورجو دی تورینو، سن آنتونیو دی سوزا، سوزا، وائیه، ونائوس، ویلار دورا، ویلار فوکیاردو

 

در بیانیه آزادی و دموکراسی برای ایران با اشاره به چهار دهه سرکوب و جنایات ضدانسانی دیکتاتوری آخوندی علیه مردم ایران، آمده است:

 

(در ایران) بیش از ۱۲۰.۰۰۰نفر از مخالفان و مدافعان دموکراسی و حقوق‌بشر اعدام شده‌اند و خانواده‌های آنها به‌طور خودسرانه دستگیر شده، مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته و برخی اعدام شده‌اند.

در تابستان سال ۱۹۸۸به‌دنبال فتوای خمینی، رژیم ایران به‌طور خودسرانه در دادگاههای تشریفاتی بیش از ۳۰۰۰۰زندانیان سیاسی را که اغلب از اعضاء و حامیان جنبش اپوزیسیون (مجاهدین خلق ایران) بودند در زندانهای سراسر ایران اعدام کرد.

 

حمایت از قیام مردم ایران

عفو بین‌الملل این قتل‌عام را « جنایت علیه بشریت» دانسته و خواهان قرار گرفتن مسئولان آن در برابر عدالت شده است. بنا‌ به گزارشهای سازمان ملل متحد، (رژیم) ایران نسبت به جمعیت (کشور) رتبه اول اعدامها در جهان را دارد. اما با وجود چنین سرکوبی، جهان در ژانویه ۲۰۱۸(دی‌ماه ۹۶) مجدداً با موجی از قیام‌ها و تظاهرات مردم ایران مواجه شد که در مدت کوتاهی به بیش از ۱۴۰شهر گسترش یافت. رژیم مذهبی به‌سرعت سرکوب گسترده‌یی را برای جلوگیری از قیام مردم برقرار کرد.

مردم ایران به جهانیان نشان دادند آماده‌اند که همراه با مقاومت سازمان‌یافته خود بهای تغییر دموکراتیک (این) رژیم دیکتاتوری را بپردازند و یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت را برقرار کنند.

ما ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی، حمایت خودمان را از شورای ملی مقاومت ایران برای تغییر دموکراتیک در ایران اعلام می‌کنیم.

از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم هر گونه رابطه با رژیم ایران را مشروط به محترم‌شمردن حقوق‌بشر بکند و با صدای بلند خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستیم.

 

حمایت از گردهمایی عظیم ایرانیان در پاریس

ما همچنین از گردهمایی عظیم ایرانیان در پاریس در ۳۰ژوئن، در حمایت از خواسته‌های قیام‌ مردم ایران برای تغییر دیکتاتوری مذهبی و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران، حمایت می‌کنیم.

 

حمایت از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

ما از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورا(ی ملی مقاومت) حمایت می‌کنیم؛ (برنامه‌یی) برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی، قومی و مذهبی، عاری از برنامهٔ اتمی، لغو مجازات اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی، برای تضمین دموکراسی، توسعه و پیشرفت در ایران و جامعه بین‌المللی.

زمان آن رسیده است که جامعه بین‌المللی خود را در طرف درست تاریخ قرار بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c28b1b76-69b6-4462-afa4-348ae8b51705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات