728 x 90

نفوذ نیروی تروریستی قدس در عراق تحت پوش دیپلماتیک

السیاسه کویت - نفوذ  نیروی تروریستی قدس در عراق
السیاسه کویت - نفوذ نیروی تروریستی قدس در عراق

روزنامه السیاسه کویت روز ۱۹مهر ۹۸ در خبری نوشت سرکردگان نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران امور مربوط به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران را دنبال می‌کنند.

این روزنامه با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی مجاهدین خلق ایران که از داخل رسیده است می‌نویسد: گزارشاتی که از داخل ارگانهای رژیم در تهران به‌دست آمده است، نشان می‌دهند که سفارت و کنسولگریهای رژیم ایران در عراق از جمله در بغداد، بصره، نجف، کربلا و اربیل در کنترل سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس قرار دارد و این امر وظایف کسانی که در این مواضع مستقر هستند را تسهیل می‌کند تا در مقیاس وسیع در امور عراق مداخله کنند و این افراد نقش برجسته‌ای در سرکوب قیام اخیر داشتند.

 

السیاسه در ادامه می‌نویسد: جالب اینست که این افراد و در رأس آنها سرتیپ ایرج مسجدی که سالیان معاون قاسم سلیمانی در نیروی قدس بود و فرماندهی بسیاری از عملیات تروریستی را شخصاً به‌عهده‌ دارد، پشت مصونیت دیپلماتیک پنهان می‌شوند. علاوه بر این معاون دیپلماتیک مسجدی -سفیر تهران در بغداد- هم سرتیب پاسداری است‌ که سید موسی علیزاده طباطبایی نام دارد.

اطلاعاتی که سازمان مجاهدین به‌دست آورده است نشان می‌دهد که در حال حاضر ۹نفر از افسران رژیم از جمله سرتیپ مصطفی مرادیان، -رئیس وابسته‌های نظامی در سفارت- و سرتیپ علی محمد رضایی و سرهنگ روح‌الله بخشی زاده، سرهنگ حسن عشیره و علاوه بر این مسئول خبرگزاری رژیم در عراق حضور دارند. این افراد همگی وابسته به نیروی قدس می‌باشند.

از جمله مسئولانی که سرکوب معترضان عراقی در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی، را فرماندهی کردند، افراد زیر می‌باشند:

سید محمدرضا تبایی وابسته به نیروی انتظامی مستقر در سفارت.

مهدی قاسمی، رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات در سفارت و علی قائمی، معاون وی.

بهروز نوروزپور از افسران وزارت اطلاعات.

و اضافه بر این افراد، ۳نفر دیگر از افسران وزارت اطلاعات در ایستگاه اطلاعاتی موجود در سفارت.

علاوه بر این افراد، تعدادی از افسران سپاه پاسداران و اطلاعات در این کنسولگریها مستقر هستند. در کنسولگری نجف افسر پاسدار کاظم میرزایی کار می‌کند و همچنین تعدادی از افسران ”نیروهای قدس“ به فرماندهی امید آزدی در کنسولگری کربلا حضور دارند.

امید آزادی ۳۵ساله و اهل کرمانشاه است و حدود دو سال است که به عراق منتقل شده است. امید آزادی به همه شهرهای عراق، از کرکوک تا بغداد و کربلا، تردد دارد. وی به‌خصوص با گروه‌های عراقی در ارتباط فعال می‌باشد و در حشدالشعبی و همچنین گروه‌های تروریستی عراقی وابسته به سپاه نفوذ زیادی دارد.

اما مسئول ایستگاه اطلاعات در کنسولگری (کربلا)یک مأمور وزارت اطلاعات به‌نام ایزدبخش است.

علاوه بر این سرکنسول رژیم در بصره، سرتیپ پاسدار احمد سپاهپوش است که مدتی در سپاه خوزستان بود. وی قبلاً فرماندهی سپاه شادگان در استان خوزستان و فرماندهی قرارگاه ”فجر“ سپاه در اهواز را به‌عهده داشت.

السیاسه نوشت: اطلاعاتی که سازمان مجاهدین به‌دست آورده است تأیید می‌کند که رژیم تهران از طریق نیروی تروریستی قدس به‌طور آشکار و غیرقابل انکاری نقاط مفصلی دولت عراق را تحت کنترل دارد.

 

این روزنامه در پایان می‌نویسد: نیروی قدس تحت پوش دیپلماتیک و بالاترین مناصب دیپلماتیک رژیم در عراق، حضور گسترده‌ای (در عراق) دارد و این نیرو بود که به‌طور سیستماتیک معترضان را سرکوب کرد و افسران آن مدیریت شبه‌نظامیان وابسته به خودشان را در رودرویی خونین در شهرهای مختلف عراق در دست داشتند و این امر کنترل ”نیروهای قدس“ به رهبری قاسم سلیمانی به‌منظور دخالت در امور عراق و کنترل امور این کشور را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3959879-58d2-453d-b073-b0c31936d9b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات