728 x 90

حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر ترور ناشر نروژی در جریان سفر باقری معاون وزیر خارجه رژیم

حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر ترور ناشر نروژی
حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر ترور ناشر نروژی

حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر ترور ناشر نروژی

تلویزیون سراسری نروژ: در جریان سفر باقری معاون وزیر خارجه رژیم، موضوع ترور ناشر نروژی مطرح شد

یک دیپلمات سفارت رژیم در نروژ و یک عضو حزب‌الشیطان لبنان متهم به ترور ناشر نروژی هستند

در جریان دیدار باقری معاون وزیر خارجه رژیم از نروژ، مقام‌های این کشور موضوع حمله تروریستی به ویلیام نیگورد، ناشر نروژی رمان سلمان رشدی را مطرح و اعتراض کردند.

به گزارش ان.ار.کی تلویزیون سراسری نروز، وزارت امور خارجه اکنون تأیید می‌کند که سوءقصد به ویلیام نیگورد را با معاون وزیر امورخارجه ایران زمانیکه او برای دیدار در نروژ بود؛ در میان گذاشت. یک دیپلمات سابق ایرانی به همدستی در سوءقصد به رئیس بنگاه انتشاراتی متهم شده است.

رابطه بین نروژ و ایران از زمان سوءقصد به ویلیام نیگارد در سال۱۹۹۳ تیره بوده است.

وزیر خارجه نروژ در پاسخ به یک سؤال پارلمانی اعلام کرد که ما معتقدیم مطرح کردن پرونده نیگورد هم به‌عنوان یک مورد خاص و هم اصولاً در رابطه نروژ با رژیم ایران امری درست و به‌جاست.

وزارت‌خارجه می‌گوید که این موضوع از نظر سیاسی نیز با سفیر ایران در نروژ در میان گذاشته شده است.

به گزارش تلویزیون سراسری نروژ، وکیل مدافع ویلیام نیگورد ناشر نروژی با اشاره به حکومت آخوندی گفت: سکوت و مصونیت از مجازات تروریسم دولتی بین‌المللی که مستقیماً آزادی بیان را هدف قرار می‌دهد غیرقابل تحمل است.

تلویزیون سراسری نروژ افزود: این پرونده جنایی هنوز حل نشده است. درست قبل از پایان دوران برای بررسی این پرونده در سال۲۰۱۸، بخش جنایی اداره پلیس کریپوس دو نفر را به این جرم متهم کرد.

یکی از آنها یک فرد لبنانی بود که با حزب‌الله لبنان ارتباط داشت. دیگری دیپلماتی بود که از سال۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ در سفارت رژیم ایران کار می‌کرد.

تلویزیون سراسری نروژ افزود:

رادیو تلویزیون سراسری نروژ NRK تلاشهای زیادی برای گفتگو با دیپلمات متهم رژیم ایران انجام داده است. اما هر بار (او بعد از تماس) گوشی تلفن را قطع کرده است و به پستهای الکترونیکی ارسالی به انستیتویی در تهران که او در آنجا کار می‌کند، جواب داده نشده است. این دیپلمات پس از سوء قصد به ویلیام نیگورد خیلی زود در کانون توجهات قرار گرفت (رادیو تلویزیون سراسری NRK نروژ ۲۸خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df60a2e1-11f3-46fc-9d9d-da246dbacb36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات