728 x 90

حزب‌الله را از تقصیر در انفجار بیروت خلاصی نیست، بازداشت خانگی مسئولان

انفجار بیروت
انفجار بیروت

دولت لبنان شماری از مقام‌های بندر بیروت را تا زمان انجام تحقیقات درباره انفجار عظیم روز سه‌شنبه تحت حبس خانگی قرار داده است.
پلیس و بازرسانی که درباره انفجار ساعت ۶ بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴مرداد در بیروت تحقیق می‌کنند، بی‌دقتی در انبار کردن چندین تن ماده انفجاری را عامل احتمالی این رخداد می‌دانند.

انفجار بیروت - 0

بلومبرگ پنجشنبه ۱۵مرداد در گزارشی درباره انفجار بیروت نوشت: «حزب‌الله، از تقصیر در انفجار بیروت را خلاصی نیست. وقتی خشم مردم جای غم و اندوه را بگیرد عمده تقصیر رو به شبه‌نظامیان حامی ایران خواهد بود. حسن دیاب نخست‌وزیر لبنان گفته است جوشکاری سهل‌انگارانه باعث انفجار بوده است. اما این به‌معنی این نیست که مردم لبنان بسادگی بپذیرند این انفجار غیرقابل اجتناب بوده است. نیترات آمونیوم در ۲۰۱۳ که از گرجستان به موزامبیک می‌رفت توسط کسی که هنوز معلوم نیست چه کسی به بیروت منتقل شد.
بلومبرگ افزود: خزانه‌داری آمریکا بر این اعتقاد است که عمده بنادر بیروت در کنترل حزب‌الله است».

انفجار بیروت - 1

در انفجار مهیبی که روز سه‌شنبه ۱۴مرداد، در بندر بیروت رخ داد دست کم ۱۳۵نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰نفر نیز مجروح شده‌اند، اما گزارشها حاکی است که هم‌چنان صدها نفر در محدوده انفجار مفقودالاثر هستند. امدادگران هم‌چنان به‌دنبال مردمی هستند که در پی انفجار در منطقه بندری بیروت مفقود شده‌اند. مقامات لبنان می‌گویند شمار قربانیان این حادثه احتمالاً بالاتر از رقمی است که اکنون اعلام شده است. مروان عبود، فرماندار بیروت، گفت حدود ۳۰۰هزار نفر بر اثر این انفجار عظیم بی‌خانمان شده‌اند.

انفجار بیروت - 2

العربیه به‌نقل از استاندار بیروت گفت: خسارت‌های ناشی از انفجار بندر بیروت به ۱۵میلیارد دلار می‌رسد. وی در گفتگو با شبکه «الحدث» خسارت‌های ناشی از انفجار بزرگ بیروت را بین ۱۰ الی ۱۵میلیارد دلار برآورد کرد. او پیش‌تر در گفتگو با رسانه‌های محلی این کشور میزان خسارت‌های ناشی از فاجعه انفجار بندر بیروت را ما بین ۳ الی ۵میلیارد دلار برآورد کرده بود.

انفجار بیروت - 3

العربیه نوشت: بر اساس یک ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حسن نصر الله، در یک سخنرانی قبلی سناریویی از انفجار شبیه انفجار هسته‌یی (انباری از مواد منفجره آمونیاک) را برای آینده در بندر حیفا ترسیم کرده بود که آن‌چنان انفجاری به‌وجود بیاید که اندازه یک بمب اتمی قدرت تخریبی دارد.
او گفت موشکها با هدف قرار دادن آن آمونیاک دهها هزار تن از آنها را به‌قتل می‌رسانند بنابر این انفجار کاملاً مشابه بمب هسته‌یی خواهد بود.
اما آنچه حسن نصرالله خواب آن را دیده بود، در لبنان اتفاق افتاد.
فعالان اینترنتی لبنان با بازنشر مجدد سخنان حسن نصرالله در این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و نشان دادن تصویر انفجار مهیب بندر بیروت بر به زبان عربی نوشتند: «طلعت براسنا» یعنی سناریوی تو به سر ما پیاده شد! .

انفجار بیروت - 4

العربیه افزود: بنا به روایت رسمی این انفجار حاصل از منفجر شدن بیش از ۲۷۰۰تن ماده نیترات آمونیوم بوده که سال‌هاست پس از مصادره شدن محموله آن در مقابل سواحل بیروت در بندر این شهر نگهداری می‌شده است، اما روایت‌های دیگر از انفجار مخزن سلاحهای حزب‌الله در بندر بیروت حکایت دارد.

انفجار بیروت - 5

انفجار بیروت - 6

انفجار بیروت - 7

انفجار بیروت - 8

انفجار بیروت - 9

انفجار بیروت - 10

انفجار بیروت - 11

انفجار بیروت - 12

انفجار بیروت - 13

انفجار بیروت - 14

انفجار بیروت - 15

انفجار بیروت - 16

انفجار بیروت - 17

انفجار بیروت - 18

انفجار بیروت - 19

انفجار بیروت - 20

انفجار بیروت - 21

انفجار بیروت - 22

انفجار بیروت - 23

انفجار بیروت - 24

انفجار بیروت - 25

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b372fcd5-fb64-4db7-8f0f-cc28c7d3c091"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات